Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE 7.0, Javascript, Macromedia's Flash Pla~
Fra : Poul

Dato : 09-04-07 09:34

Når jeg i IE 7.0 prøver at hente et film klip fra YouTube får jeg ikke
noget billede, men følgende meddelelse :

>Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Get the latest Flash player.

Dette på trods af at jeg har nyeste update af begge programmer.

Tilsvarende hvis jeg prøver at hente TV2 radio. Så får jeg blot en
pop-up der siger "TV 2 Radio hentes... " ; men den bliver aldrig
hentet! Pop-up blocker er slået fra i Norton Internet Security 2006.

I Opera browseren er der ikke noget problem.

Kan det skyldes en "Setting" i IE 7.0?. Jeg tvivler dog. Jeg synes, at
jeg har prøvet alle mulige kombinationer i "Internetindstillinger" ->
Avanceret.

Fra : MARTIN HUPFELD

Dato : 09-04-07 11:52

Hej Poul,

Vi har haft den oppe og vende her før (flere gange)...Og der er vist ikke
nogle som har en løsning på problemet.. Endnu!!
Jeg sidder selv og bakser med det samme...

Martin

Fra : Poul

Dato : 09-04-07 13:03

Hej Martin

On Mon, 9 Apr 2007 12:51:47 +0200, "MARTIN HUPFELD"
<m.hupfeld@mail.dk> wrote:

> [...]
>nogle som har en løsning på problemet.. Endnu!!
>Jeg sidder selv og bakser med det samme...

Jeg har gået igennem de tidligere tråde og fandt tråden "IE7 og
aktiveX". Jeg fulgte Johns anvisninger:

>Bemærk: Forskellige versioner for IE og andre, fx FF:

>http://www.filehippo.com/download_flashplayer_ie/

>http://www.filehippo.com/download_flashplayer_firefox/

>Un-installer mm kan downloades her:

>http://www.adobe.com/shockwave/download/alternates/

Dvs jeg afinstallerede shockwave (sidste linie) og derefter
installerede flashplayer fra filehippo (første linie).

DET VIRKEDE. Det ser ud, som om det var løsningen.

Tak til både Martin og John.

Fra : JYH

Dato : 09-04-07 13:31

Poul wrote:

> [...]
> installerede flashplayer fra filehippo (første linie).
>
> DET VIRKEDE. Det ser ud, som om det var løsningen.

Også tusind tak herfra.
Jeg har bakset med problemet længe - også i EI 6.
Har før prøvet at afinstallere og derefter installere en standalone version
fra en anden hjemmeside efter råd herinde fra - den virkede ikke.
Men det gør denne her - ye

Fra : JYH

Dato : 09-04-07 13:52

JYH wrote:

> [...]
> Har før prøvet at afinstallere og derefter installere en standalone
> version fra en anden hjemmeside efter råd herinde fra - den virkede

Til orientering:
Den "anden hjemmeside" jeg hentede fra var sjovt nok:
http://www.adobe.com/shockwave/download/alternates/

Gad vide hvad forskellen på Filehippo og Adobes versioner er?!

Fra : Poul

Dato : 09-04-07 14:10

On Mon, 9 Apr 2007 14:31:28 +0200, "JYH" <jyh@jyh.jyh> wrote:

> [...]
>Har før prøvet at afinstallere og derefter installere en standalone version
>fra en anden hjemmeside efter råd herinde fra - den virkede ikke.

Jeg har nu tested TV2 Radio og YouTube i Opera. Der virker det nu
ikke, og jeg får samme fejlmeddelelse som før i IE 7.0:

>Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Get the latest Flash player.

Så de to browsere anvender åbentbart forskellige AddOn's

Fra : Poul

Dato : 09-04-07 14:15

> [...]
>Har før prøvet at afinstallere og derefter installere en standalone version
>fra en anden hjemmeside efter råd herinde fra - den virkede ikke.

Jeg har nu testet både TV2 radio og YouTube i Opera. Der få jeg nu
samme fejlmeddelelse som før i IE7:

>Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Get the latest Flash player.

Dvs at de to browsere åbentbart ikke kan køre med samme AddOns.
Ærgerligt!