Skærme
Fijala 3554
Problemer med Acer LCD skærm (defekt?)
Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 10-04-07 13:32

Idag efter at jeg havde været væk fra min computer i et kvarters tid og kom
tilbage, troede jeg først at skærmen var gået i standby, hvilket var sært
eftersom det først skulle ske efter en time.

Bevæger så musen lidt rundt for at "vække" den igen, men der sker intet. Til
sidst opdager jeg så at den rent faktisk er tændt og at der også er billede
på, men at det er ekstremt mørkt, således at jeg kun lige kunne ane et
billede hvis jeg gik helt tæt på skærmen. Prøver så at slukke skærmen og
tænde igen, og så kommer det rigtige billede da også frem, men kun ca. et
halvt sekund hvorefter det bliver ekstremt mørkt igen. Skærmmenuen ser
ligesådan ud.

Nu har jeg så lige haft strømmen pillet fra skærmen i en times tid, og nu
virker den upåklageligt igen (har den gjort ca. 10 min i skrivende stund).

Skærmen er en Acer AL1751 som er lidt over halvandet år gammel.

Skal jeg bare slæbe den ned i butikken med det samme, eller skal jeg afvente
og se hvad der sker?

På forhånd tak!

/morten

Fra : astrup@gmail.com

Dato : 10-04-07 14:47

On 10 Apr., 14:31, "Morten Astrup Christensen" <astrup-
nog...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Skærmen er en Acer AL1751 som er lidt over halvandet år gammel.
>
> Skal jeg bare slæbe den ned i butikken med det samme, eller skal jeg afvente

Okay, nu er den så lige gået ned igen... Går ud fra det betyder at den
er færdig?

/morten

Fra : Hans

Dato : 11-04-07 15:56

astrup@gmail.com wrote:

> Okay, nu er den så lige gået ned igen... Går ud fra det betyder at den
> er færdig?

Formodentlig en fejl eller løs forbindelse i kredsløbet til skærmens
backlight.

Du har jo 2 års reklamationsret, og en skærm som kun holder i 1½ år, vil jeg
hævde har været defekt fra starten.

Hans