3 haddiske ????
Fra : Lars

Dato : 08-04-07 12:12

Hej

Jeg har en HP computer med win XP
Deri har jeg 2 SATA harddiske, der er stik så der kan være 4 stk.

Problemet er så, at jeg nu har sat harddisk nr. 3 i - Men windows
ser den ikke.
Jeg har så prøvet, at bytte rundt på stik, så finder windows den
nye harddisk men ikke den gamle...

Konklusion. Virker fint med 2 harddiske men ikke med 3 stk.

Hvorfor ??? - Er der noget der skal stilles på ????

mvh
lars

Fra : Olsen

Dato : 08-04-07 12:34

"Lars" <lkj002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

2 oplagte muligheder :

Kan være disablet i BIOS
Den skal formateres under Kontrolpanel - Administration - Diskhåndtering.

Fra : Vega

Dato : 08-04-07 13:22

"Olsen" <offentlig@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Kan være disablet i BIOS
> Den skal formateres under Kontrolpanel - Administration - Diskhåndtering.

Mulighed nr. 2 kan det ikke være, eftersom den kan ses hvis han bytter
rundt. :)
Kan også ske at der er 4 SATA stik, men de 2 af dem er til raid.

Mvh. Vega.

Fra : Pico

Dato : 08-04-07 23:54

Vega wrote:
> [...]
> rundt. :)
> Kan også ske at der er 4 SATA stik, men de 2 af dem er til raid.

Det tror jeg ikke, er i hvertfald ikke faldet over en beskrivelse af det.
Jeg har en HP 7555 med 4 Sate stik, jeg har kun 2 diske i så jeg har ikke
prøvet det i praksis, men i beskrivelsen tilbundkortet (kan findes på HP's
hjemmeside) er stikkene nummereret, Sate 1 er det nederste venstre, sate 2
er det øverste venstre, sate 3 er det nederste højre og sate 4 er det
øverste højre. Jeg kunne forestille mig at man skal sætte diskene til i
rækkefølge, jeg har i hvertfald sat min anden disk i sate 2. Hvis man sætter
dem til i rækkefølgen 1, 2, 4 kunne jeg gætte på at det muligvis vil give de
problemer Lars beskriver.
Hvis du prøver rækkefølgen 1, 2, 3 vil du så melde tilbage med resultatet
Lars ?
--
MVH
Pico