CC hastighed
Fra : Brian M

Dato : 08-04-07 09:51

Hejsa.
Da jeg i sin tid bestilte det internet jeg har nu, fik jeg at vide fra CC at
jeg ikke kunne få den ønskede hastighed på 2mbit DL. Dette skulle skyldes at
jeg bor for langt væk fra centralen. I mit tilfælde drejer det sig om ca.
4km. Jeg bor i yderkanten af Næstved og centralen skulle åbenbart befinde
sig i centrum. Nu overvejer jeg at skifte selskab, da jeg vil have en højere
hastighed. Men kan det overhovedet lade sig gøre, nu når CC siger at man
ikke kan gøre det hurtigere?

På forhånd tak.

-Brian

Fra : Rado

Dato : 08-04-07 10:06

On Sun, 8 Apr 2007 10:51:20 +0200, "Brian M"
<juggernaut@streetREMOVEbike.dk> wrote:

> [...]
>hastighed. Men kan det overhovedet lade sig gøre, nu når CC siger at man

Hvis det er den nærmeste central hjælper det nok ikke meget at skifte
til TDC eller et andet selskab. Men der kan jo være andre muligheder i
området, f.ex. kabel TV med internet. Her er afstanden underordnet.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Brian M

Dato : 08-04-07 10:37

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til TDC eller et andet selskab. Men der kan jo være andre muligheder i
> området, f.ex. kabel TV med internet. Her er afstanden underordnet.

Jeg synes bare at det er underligt at man ikke kan få større hastighed i en
halvstor dansk provinsby ;) Troede faktisk det var løgn da CC fortalte mig
det. Sjovt nok havde jeg ingen problemer at at bestille 2mbit fra deres
hjemmeside. Efter en 3-4 måneder bemærkede jeg at hastigheden var konstant
lav ift det den burde være. Jeg checkede op på det og kontaktede CC for at
høre hvad problemet kunne være. "Vi kan desværre ikke levere 2mbit som
lovet, du får refunderet forskellen og bliver nedgraderet til 1mbit".
Jeg er nu ret glad for VoIP, så kabelmodem kan desværre ikke komme på tale.

-Brian

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 09-04-07 20:49

"Brian M" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lovet, du får refunderet forskellen og bliver nedgraderet til 1mbit".
> Jeg er nu ret glad for VoIP, så kabelmodem kan desværre ikke komme på

Jeg har kørt voip over tdc kabeltv i mange år... og min søster gør det samme
med stofanet..(der var i starten,nogle problemer med pakketab, men det fik
de fixet)

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-04-07 11:38

> hastighed. Men kan det overhovedet lade sig gøre, nu når CC siger at man
> ikke kan gøre det hurtigere?

TDC har måske et fremskudt trin med xDSL udstyr, som er tættere på dig?
Ring til dem og spørg hvor langt du bor fra deres nærmeste central, og
hvilken hastighed de vil tro de kan levere.

--
Mvh. Jesper

Fra : Hauge

Dato : 08-04-07 12:56

Hejsa
Brian M wrote:
> ... Men kan det
> overhovedet lade sig gøre, nu når CC siger at man ikke kan gøre det
> hurtigere?

Måske. I sin tid da jeg fik ADSL, var det kun CC der kunne levere, og det
var kun 384/384, hvilket også var ganske fint, når ingen andre kunne levere
pga. afstanden til centralen.
Et par år efter prøvede jeg igen TDC, og så kunne jeg få 2048/512 uden
problemer (og det virker 100%), selvom jeg stadig var på samme central.
Udstyr + modemmer var blevet bedre siden "dengang".

Prøv igen og se om det vil virke, jeg bor 4.5km fra central målt i
kabellængde.

Mvh Hauge