opdatér siden uden at sende formularen ige~
Fra : Henrik Jensen

Dato : 03-07-01 00:02

hejsa,

Jeg har lavet mig et simpelt messageboard, som man smide nogle ideer ind
på - og det fungerer altsammen fint...

Det der bare irriterer mig lidt er jo at hvis man så opdaterer siden, sender
den jo formularens data igen, og opslaget kommer på flere gange - og
eventuelle mails bliver også sendt igen...

Hvad har I af gode forslag til at komme dette til livs?

--
/Henrik
- Personlige online bookmarks - http://www.netwerk.dk

Fra : Martin

Dato : 03-07-01 00:05

On Tue, 3 Jul 2001 01:01:42 +0200, "Henrik Jensen" <hj@netwerk.dk>
wrote:

> [...]
>eventuelle mails bliver også sendt igen...
>
>Hvad har I af gode forslag til at komme dette til livs?

Øhm.. først skriver man selve beskeden.. så ryger den igennem en
tjekker og hvis der ikke er nogen fejl.. så smider den det hele i
databasen også en
header("location: somewhere.php");

Det ville jeg gøre.. og så kan man heller ik trykke på tilabge knappen
og "sende det igen"

--
Bye for now Martin
http://wizprod.com - Billigt webdesign findes her

Fra : Henrik Jensen

Dato : 03-07-01 00:21

Martin <martini@mailme.dk> wrote in message

> Øhm.. først skriver man selve beskeden.. så ryger den igennem en
> tjekker og hvis der ikke er nogen fejl.. så smider den det hele i
> databasen også en
> header("location: somewhere.php");

Ja... header var løsningen - så simpelt ku det altså gøres...

takker - det kører fint

vh henrik

Fra : Thor Dreier

Dato : 03-07-01 00:16

"Henrik Jensen" <hj@netwerk.dk> wrote in message
> hejsa,
Jamen goddag

> [...]
> eventuelle mails bliver også sendt igen...
> Hvad har I af gode forslag til at komme dette til livs?

Jeg går ud fra at du har en side, vi kalder den board.php, hvor du har en
form hvor ACTION="board.php", altså man bliver sendt hen til samme side som
man kommer fra.

Hvis du i stedet laver sætter ACTION="opdater_board.php", og så laver en
opdater_board.php med følgende indhold:

header ("Location: http://dit-domæne.tdl/board.php");
//kode der opdaterer boardet.

Der ved vil du have lagt den del af scriptet der opdaterer boardet over på
en anden side, og der sker derfor ikke noget ved at man opdaterer board.php

Korriger mig hvis jeg totalt har misforstået spørgsmålet

--
Med denne udtalelse repræsenterer jeg på ingen måde mig selv,
og kan derfor under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for

Fra : Henrik Jensen

Dato : 03-07-01 00:25

Thor Dreier <news@cheater.dk> wrote in message
> [...]
board.php

> Korriger mig hvis jeg totalt har misforstået spørgsmålet

nejnej - det er helt rigt forstået.

Min side hedder index.php, action er $PHP_SELF og den måde jeg nu har lavet
det på er med:

<?
tjek;
indsæt;
header("location: ./");
?>

Så bliver man nemlig videresendt til den samme side - men stadig uden
mulighed for at komme til at sende data to gange

Fra : Thor Dreier

Dato : 03-07-01 00:41

> <?
> tjek;
> indsæt;
> header("location: ./");
> ?>

Hmmm... ja, det er nok bedre at gøre det i den rækkefølge, istedet for den
jeg nævnte. Ellers risikerer man bare at brugeren når at hente den næste
side før at databasen er opdateret.

--
Det er bedre at være destruktiv på en konstruktiv måde,
end at være konstruktiv på en destruktiv måde.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-07-01 00:55

On Tue, 3 Jul 2001 01:25:29 +0200, "Henrik Jensen" <hj@netwerk.dk>
wrote:

>header("location: ./");
>?>
>
>Så bliver man nemlig videresendt til den samme side - men stadig uden
>mulighed for at komme til at sende data to gange

For en god ordens skyld: Location-headeren skal have en absolut URL.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Henrik Jensen

Dato : 03-07-01 02:56

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote in message

> For en god ordens skyld: Location-headeren skal have en absolut URL.

Det forklarer hvorfor det ikke virkede i Netscape
Det gør det nu!

Takker!