Om brug af Metatags
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 07-04-07 21:24

Hej,

I forbindelse med at jeg er ved at lave en ny version af min hjemmeside, er
jeg ved at sætte Metatags ind, så søgemaskinerne bedre kan finde min side
(grundet mit synshandicap - jeg er blind), spørger jeg nok om hjælp til at
vurdere selve udseendet som jeg har gjort før hen, når min nye side kommer
online, således at designet kan blive pænt!

I denne omgang har jeg på webadressen
http://www.boholdt-petersen.dk/metatags.txt
lagt et eksempel på hvordan metatags kan bruges på min forside.

Jeg er imidlertid kommet i tvivl om jeg mangler Metatags, og vil derfor
høre, om nogle kan hjælpe med lige at kikke filen igennem?

Metatags har jo mange muligheder, herunder beskrivelse af forfatteren
(såvidt jeg ved) samt mange andre ting.

På forhånd mange tak for hjælpen.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-04-07 21:44

Anders Boholdt-Petersen wrote:

> [...]
>
> Jeg er imidlertid kommet i tvivl om jeg mangler Metatags, og vil
> derfor høre, om nogle kan hjælpe med lige at kikke filen igennem?

Umiddelbart skulle jeg mene, at der er de meta-informationer, der skal være
for søgemaskineoptimering:

Beskrivelse = "Description"
Indhold = "Keywords"

Man kan så diskutere, hvilken tekst du skal sætte ind som beskrivelse.
"Byder velkommen til hjemmesiden samt giver mulighed for at klikke sig
videre" er efter min ringe mening lidt intetsigende. Et par alternative
forslag, som du frit kan benytte:

"Om Anders Boholdt-Petersen og om blindes brug af computere, mobiltelefoner
m.m."

"Anders Boholdt-Petersens side om blindes brug af computere, mobiltelefoner
m.m."

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-04-07 21:59

"Anders Boholdt-Petersen" skrev i en meddelelse...

(...)
> [...]
> høre, om nogle kan hjælpe med lige at kikke filen igennem?
>
> Metatags har jo mange muligheder, herunder beskrivelse af forfatteren

Din meta i 2. linje...

mulighed for at klikke sig videre">

....skal nok have en anden content. Det, du skriver her, er en beskrivelse af
selve indholdet på siden. Og jeg tror også, det er det, som søgemaskinerne
viser som resumé, hvis ikke, de kan finde andet. Derfor sådan cirkus 2-3
beskrivende sætninger om din sides indhold, dvs. den side, som metataggen
ligger i.

Hvad med noget i retning af, for din index-side:
som blind. Mine uddannelser til lydtekniker, mv." />

Det er idéen, men du kan nok bedre selv gøre det

Meta tag for author, dvs. forfatter er ikke så svært:

Der findes en dansk side med en generator. Siden bliver vist ikke opdateret
mere, men så vidt vides, så fungerer den: www.metamaten.dk

En engelsk udgave findes her: http://www.submitcorner.com/Tools/Meta/

MVH
Rune Jensen

--
WinAMP
Reset - I don´t know

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 07-04-07 22:01

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> søgemaskinerne viser som resumé, hvis ikke, de kan finde andet. Derfor
> sådan cirkus 2-3 beskrivende sætninger om din sides indhold, dvs. den

Tak for begge forslagene som er kommet i denne tråd.

Jeg har nu fået inspiration til hvordan jeg kan lave metataget lidt bedre -
tusind tak for det!!!
> Meta tag for author, dvs. forfatter er ikke så svært:

Tak for informationen, det vil jeg tilføje til mine sider.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 12-04-07 07:47

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> skrev i en
meddelelse news:461806ad$0$45848$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har nu fået inspiration til hvordan jeg kan lave metataget lidt
> bedre - tusind tak for det!!!

Nu er jeg så stødt på et mere af slagsen, som jeg ikke ved hvad bruges til,
det ser sådan ud:

Er der nogle der ved hvad det bruges til?

På forhånd tak.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Thrane

Dato : 12-04-07 14:46

> [...]
> det ser sådan ud:
>
> Er der nogle der ved hvad det bruges til?

Fortæller om dokumentet indeholder stof der er uegnet for mindre børn,
typisk pga. porno eller vold.

General
Angiver at dokumentet er for alle.

Mature
Angiver, at man skal være over 18 år for at få adgang til dokumentet.
14 years
Angiver, at man skal være over 14 år for at få adgang til dokumentet.

Restricted
Angiver, at der på anden måde er begrænsninger for adgangen til sitet.
Der er en vis tvivl om betydningen af denne kode.

Taget fra www.metamaten.dk - den er faktisk super!

--
Thrane

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-04-07 07:16

> [...]

> høre, om nogle kan hjælpe med lige at kikke filen igennem?
>
> Metatags har jo mange muligheder, herunder beskrivelse af forfatteren

Nu har du fået et par svar.
Men jeg kom til at tænke på, at i OIO regi var mantraet 'dublin core'.
Vor ven Google fandt den her til dig:
<http://dublincore.org/documents/dcmi-terms/>

Den er på engelsk og lidt tung, men jeg kunne forestille mig at søgemaskiner
konformer med disse tags.

MHT forfatter, ser det ud som om den nu hedder creator.

Stig Johansen