Kan man rense printerhoved på en Cannon Pi~
Fra : Autocadster

Dato : 06-04-07 20:50

Kan man rense printerhoved på en Cannon Pixma IP4000R ?

Den printer med striber i alle farver også selv om alle paroner er
skiftet og der er kørt grundig rensning + justering x 4

--
Venlig hilsen
Autocadster /2620

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-04-07 21:03

Autocadster skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Kan man rense printerhoved på en Cannon Pixma IP4000R ?

Her er et par tip fundet i ældre indlæg her i gruppen:

-----------------------------------
Rensning af dyser på IP4000:

Fik så at vide at jeg skulle tænde for den varme hane, og holde
printhovedet
under et par minutter. og det virkede.

Eller sæt dem i blød i vand, sprit eller isoprophylalkohol (eller
hvad det nu hedder?)

-----------------------------------

Rensning af dyser på IP4000:

For nyligt havde jeg problemer med min Canon i455 hvor det også
var den
sorte patron der ikke virkede. Flere gange rensninger virkede
ikke. Heller
ikke fidusen med at sætte printerhovedet i vand natten over. Da
der jo ikke
var noget at tabe forsøgte jeg med flere metoder. Først hældte
jeg noget
isopropylalkohol i et glas så det gik ca. 4 mm op i glasset. Heri
satte jeg
printerhovedet og lagde låget på og lod det stå til næste dag.
Det opløste
en masse farve fra patronen men hjalp ikke nævneværdigt. Dernæst
dryppede
jeg isopropylalkohol i dyserne (printerhovedet stod igen i
glasset med de 4
mm alkohol), og lod det stå natten over. Det virkede! Nu fungerer
printerhovedet igen som nyt. Gør forsøget. Det kan jo kun blive
bedre .

Rensning af dyser på IP4000:

> Jeg læste også engang et råd om at sætte
> printerhovedet på noget vådt køkkenrulle.
> Prøvede det så selv og man kunne ligefrem
> se blækket blev trukket ud af dyserne.

-----------------------------------

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Peter T.

Dato : 07-04-07 00:16

Jan Vestergaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> Her er et par tip fundet i ældre indlæg her i gruppen:

Takker. Det trick vil jeg da lige prøve på min canon 865i, som ellers er
remplaceret af en nyere model. :)

--
Australien er et kæmpe mediestunt!!
Det kontinent er en løgn ligesom månelandingerne!!!