Meddelelse i statuslinjen IE 7 v.hj.a. et ~
Fra : Ole Feilberg

Dato : 07-04-07 13:32

Jeg har opdateret fra IE 6 til IE 7, og i den forbindelse blevet
opmærksom på, at den tidligere meddelelse i statuslinjen på én af
mine sider på hjemmesiden ikke mere fungerer. Den fungerer stadig
i NetScape 7.2 fra domænet og også i IE 7, når jeg åbner siden
som en fil, altså henter siderne fra min egen harddisk.
Javascriptet ligger i head-sektionen på siden, og er altså ikke
en ekstern js-fil. Jeg har været de avancerede indstillinger i IE
7 grundigt igennem, men kan ikke finde den knap der åbner for
muligheden for at køre siden korrekt fra domænet (serveren).

Kan nogen hjælpe?

Link: www.vardehistorie.dk menupunkt artikler.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-04-07 14:57

Ole Feilberg <ofe@post6.tele.dk> skrev :

>Jeg har været de avancerede indstillinger i IE
>7 grundigt igennem, men kan ikke finde den knap der åbner for
>muligheden for at køre siden korrekt fra domænet (serveren).

Internetindstillinger => Sikkerhed => Internet => Brugerdefineret
niveau => Tillad opdatering af statuslinje via script.

Som standard er den deaktiveret (heldigvis), så du skal ikke
regne med at din brugere ser scriptet.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : mc´eren

Dato : 07-04-07 23:13

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-04-07 07:20

> Som standard er den deaktiveret (heldigvis), så du skal ikke
> regne med at din brugere ser scriptet.

Ja det bemærkede jeg også, da jeg opgraderede til ie7.
Og jeg har med stor glæde undladt at ændre på dette, da jeg selv hader, når
folk vil lave om på min statuslinie.
For mig er det et godt redskab til at se, hvor et link fører hen (eksakt
URL).

Fra : Birger Sørensen

Dato : 07-04-07 20:36

Ole Feilberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> 7 grundigt igennem, men kan ikke finde den knap der åbner for
> muligheden for at køre siden korrekt fra domænet (serveren).

Statuslinien er beregnet til display af browserens status, og bør
ikke forstyrres eller bruges til andet.
Selv om "ting" er mulige, er det ikke nødvendigvis rigtigt at gøre
det.

Kan ikke se fejl i dit script - mener dog at kunne huske at
setTimeout() ikke anbefales - i stedet bruges setInterval(). (skal
kun startes een gang..)
I øvrigt kaldes ScrollMessage() 2 gange - både fra script og fra
body.onload().

Birger