Opsætning af server adgang
Fra : John

Dato : 07-04-07 06:47

Hej til gruppen

Jeg har skiftet udbyder hvor jeg ikke har fast
IP adresse og nu har jeg et problem, jeg har
en server som familien henter forskellige ting
på og den skulle de gerne stadig have adgang
til, men hvordan får de det nu.

Jeg har oprettet en profil på www.dyndns.dk
men fatter ikke en hujende papf.. af hvordan
jeg gør. Er de en der kan hjælpe mig i gang?

/John

Fra : Rune Christensen

Dato : 08-04-07 17:21

"John" <jl.transport@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har oprettet en profil på www.dyndns.dk
> men fatter ikke en hujende papf.. af hvordan
> jeg gør. Er de en der kan hjælpe mig i gang?

Hvilket styresystem bruger du på serveren?

Mvh.
Rune Christensen
RC Consulting

Fra : John

Dato : 08-04-07 19:05

Rune Christensen formulerede:

> Hvilket styresystem bruger du på serveren?

BulletProof FTP v. 2.15 på en windows 98 SE pc

/John

Fra : Rune Christensen

Dato : 09-04-07 13:26

> Rune Christensen formulerede:

> BulletProof FTP v. 2.15 på en windows 98 SE pc
>
> /John

Du logger ind på DynDNS og finder et link, der hedder "opdateringsvindue".
Du trykker på det og et nyt vindue kommer frem.

Du tager adresselinien fra det nye vindue og lægger den ind som en genvej i
Programmer->Start

Når du tænder serveren vil der komme et vindue frem, som opdaterer DynDNS
med din dynamiske IP adresse.

Der findes desuden en række programmer, som også kan hjælpe dig med at
opdatere DynDNS, men prøv den viste løsning først.

Mvh.
Rune