hvad betyder dette?
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-04-07 08:49

Da jeg ustandselig får denne meddelelse uanset hvilke
"cowboy-tricks" jeg benytter, kunne jeg godt tænke mig at få at
vide, hvad nedenstående betyder.

Jeg spørger her i detaljer og punktvis efter denne meddelelse:

Windows Mail kan ikke sende meddelelsen. Emne 'Re: asmtp?',
Konto: 'dtext.news.tele.dk', Server: 'dtext.news.tele.dk',
Protokol: NNTP, Svar fra server: '441 437 Bad charset in
header', Port: 119, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 441,
Fejlnummer: 0x800CCCA9

1. jeg ved at Windows ikke kan sende mail - men det kan den
alligevel -jeg sender flere mails uden problemer, men jeg kan
ikke svare på nyhedsgrupper.

2.Emnet -den er jeg også med på

3.konto: dtext.news.tele.dk - den er også korrekt. Server:
dxtext. news.tele.dk' - tilsyneladende heller ikke et problem.

4. protokol, NNTP, Svar fra server:'441 437 Bad charset in
header' hvad i alverden betyder det? på dansk, tak! Teknisk
engelsk er ikke lige mig. Og de nævnte numre 441 og 437 - hvad
angiver de?

5.Port: 119 - hvad vil det sige

6. sikker (SSL): nej - den tror jeg er sevet ind.

7.serverfejl: 441 - hvad står den for?

6.fejlnummer: 0x800CCCA9? Jeg har forsøgt at lede efter den på
nettet og funder nogle uforståelige indlæg- også hos Microsoft,
der blot gentager noget af det samme som i fejlmeddelelsen. Det
bliver jeg ikke klogere af.

Hvem kan hjælpe?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-04-07 09:20

Arne H. Wilstrup skrev:

> '441 437 Bad charset in header'

Hvilket tegnsæt blev benyttet i pågældende indlæg?

> Og de nævnte numre 441 og 437 - hvad angiver de?

441 posting failed
437 article rejected - do not try again

> 5.Port: 119 - hvad vil det sige

Det er den port der benyttes til kommunikation via NNTP.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Tv-fri medielicensbetaler

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-04-07 09:41

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i
meddelelsen news:ev7k7q$jah$1@minji.szn.dk...

> Hvilket tegnsæt blev benyttet i pågældende indlæg

Det ved jeg ikke - det fremgår så vidt jeg kan se ingen steder:

men her er headeren:

> 441 posting failed
> 437 article rejected - do not try again

tak!

> Det er den port der benyttes til kommunikation via NNTP.

mange tak, igen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-04-07 12:54

Arne H. Wilstrup skrev:

Du ku' måske prøve at angive filtype og tegnsæt (spørg mig ikke
hvordan, jeg kender intet til OE), ellers prøv at bruge en bedre
klient til at læse news med - fx Thunderbird [¹].

Mvh,
Klaus.

[¹] http://www.mozilla.com/thunderbird
--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-04-07 17:53

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> writes:

> Det ved jeg ikke - det fremgår så vidt jeg kan se ingen steder:

Så er det nok problemet. Alternativt er problemet at OE som default
vist bruger windows-1252, som jo også er temmelig defekt. Prøv evt. at
spørge om hjælp over i Outlook Express-gruppen.

--
Jacob - www.bunk.cc
If at first you do succeed, try to hide your astonishment.