E-Mail
webnoob 5265
asmtp?
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-04-07 08:00

Jeg har altid lært at smtp står for small mail transport
protocol -nu ser jeg at TDC anvender i deres instruktion vedr.
opsætning af mail følgende protokol, nemlig asmtp - hvad er det
for en protokol og er den officiel?

Fra : Bjarne Chr

Dato : 07-04-07 08:21

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg at TDC anvender i deres instruktion vedr. opsætning af mail følgende
> protokol, nemlig asmtp - hvad er det for en protokol og er den officiel?
Hej
asmtp. Ja den er god nok
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5606
Bc

Fra : N_B_DK

Dato : 07-04-07 11:03

In news:46174662$0$52121$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Bjarne Chr <bjach@SLETpc.dk> typed:

Det er ikke korrekt det står for simple mail transfer protokol, og ASMTP
står for authenticated simple mail transfer protokol, og betyder at der
kræves godkendelse ved afsendelse af emails, dette gøres for at undgå at der
sendes sendes spam fra ens mail server (eller så det ihvertfald er nemmere
at udelukke medkommende fra at benytte ens mailserver)

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-04-07 08:41

"Bjarne Chr" <bjach@SLETpc.dk> skrev i meddelelsen

> Hej
> asmtp. Ja den er god nok
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5606
> --

Nu, da jeg atter kan komme til en nyhedsgruppe mere direkte, så
takker jeg for svaret.

Win Mail sætter åbenbart nyhedsgrupperne op til at svare med
MIME-funktionen slået til, og det kan TDCs server ikke
håndtere - i OE var der tale om at programmet pr. default var
sat til Uuencode og det virker i hvert fald hos mig, fordi jeg
ikke havde været opmærksom på at netop den afmærkning IKKE er
pr. default hos Windows Mail -

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 12-04-07 07:57

I demand that "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> may or may not have written
in news:46174191$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Jeg har altid lært at smtp står for small mail transport
> protocol ...

Aha! Den skal jeg huske næste gang nogen sender en MB store fil
med mail!

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-07 09:40

In news:Xns99105B1BCBFD8newandrewrumpdk@62.243.74.162,
Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump) <newandrew@rump.dk> typed:
> Aha! Den skal jeg huske næste gang nogen sender en MB store fil
> med mail!

Du må ikke drille ham, så er du bare en "underyder" (et meget brugt udtryk
fra Wilstrup) *G*