Tabel med CSS
Fra : Søren Mathiasen

Dato : 06-04-07 16:28

Hej

Kan jeg med css lave en understregning af alle rækker i en tabel?
Evt. så stregen automatisk kommer med når der tilføjes en ny række.

Siden kan ses her:
http://home20.inet.tele.dk/harmonikamuseet/musikkalender.htm

Jeg ønsker, at alle datoerne skal være adskilt med en sort streg, der
går under hele rækken.

Jeg har søgt på nettet, men har ikke kunnet finde noget om dette.

Mvh
Søren Mathiasen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-04-07 18:06

Søren Mathiasen skrev:

> Kan jeg med css lave en understregning af alle rækker i en tabel?

Ja.

Du har skrevet din styling ved hvert element i HTML-filen. Det er
kun noget man skal bruge til nogle enkelte, ganske specifikke
ting.

Det der skal bruges flere steder, skal enten stå i et særligt
style-afsnit i headsektionen eller skrives i en separat CSS-fil.

I CSS kan man style et td-tag således:

td {
   background: #B6E2B7;
   color: black;
   border-left-style: none;
   border-left-width: medium;
   border-bottom-style: solid;
   border-bottom-width: 1px;
   border-right-style: none;
   border-right-width: medium;
}

Det vil så gælde *alle* tabelfelter (medemindre de senere styles
anderledes).

Hvis du vil skrive det i headsektionen, skal det se sådan ud:

td { bla bla bla bla bla }
.... evt. mere styling ...

Hvis du vil bruge en separat fil, skal du bare skrive det første
eksempel i filen og så gemme den med et navn der ender på .css,
f.eks. harmonika.css.

Den aktiverer du i din HTML ved i headsektionen at skrive

<link rel='stylesheet' type='text/css' href='harmonika.css'>

--
Bertel

Fra : Søren Mathiasen

Dato : 07-04-07 13:34

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev:

> [...]
ender på .css,
>f.eks. harmonika.css.
>
>Den aktiverer du i din HTML ved i headsektionen

Hej Bertel

Tak for hjælpen.
Nu ser det ud som jeg ønsker.

Mvh
Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-04-07 14:52

Søren Mathiasen skrev:

> Nu ser det ud som jeg ønsker.

Der er ikke ændret noget.

Du skalæ fjerne den styling du laver ved hver td i HTML-delen.

Du linker til et stylesheet sådan som jeg viste dig - men filen
findes ikke der hvor den skal være, så den virker ikke.

.... i hvert fald hvis adressen stadig er gyldig. Hvis det bare
var testfiler og den rigtige side ligger et andet sted, kan det
selvfølgelig godt være at det er i orden.

--
Bertel

Fra : Lindkold

Dato : 06-04-07 18:21

"Søren Mathiasen (slet YD39M)" <sm@YD39Mnypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> går under hele rækken.
>
> Jeg har søgt på nettet, men har ikke kunnet finde noget om dette.

Ellers kan du prøve at style dem endnu mere og få masser af inspiration
til table-designs her:

http://www.icant.co.uk/csstablegallery/

Lindkold
--