Synce mapper på forskellige computere
Fra : Kasper Johansen

Dato : 05-04-07 22:08

Hej gruppe.

Inden jeg begynder at skrive mit eget program til formålet, så smider
jeg lige en søgning her

Jeg har brug for et program, som der kan synce forskellige filer mellem
to computere. Den ene computer er en laptop. Når laptoppen er på det
bestemte netværk med en bestemt computer, så skal du automatisk synce
forskellige filer (der er SSH, SMB og FTP til rådighed) på henholdsvis
5kb-1gb.

Er der et program derude, som der kan gøre dette for mig? Begge
computere kører Ubuntu Feisty, og i den forbindelse vil det selvfølgelig
være en fordel, hvis programmet findes som pakke i et
Debian/Ubuntu-pakkearkiv

Kasper Johansen

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 05-04-07 22:16

Kasper Johansen skrev:
> [...]
> computere kører Ubuntu Feisty, og i den forbindelse vil det selvfølgelig
> være en fordel, hvis programmet findes som pakke i et

Kig på rsync og et script der bruger den. Tilret i if-up scriptet så den
kalder dit script hvis den er på det bestemte netværk - feks ud fra IP
eller fra kontrol om den anden maskine er der.

/A

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 05-04-07 23:48

Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com> wrote:

> [...]
> computere kører Ubuntu Feisty, og i den forbindelse vil det selvfølgelig
> være en fordel, hvis programmet findes som pakke i et

Unison.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"May your screen live long and phosphor."