MS Windows
briani 27239
Tidssynkronisering i Windows XP
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 05-04-07 13:58

Hej,

På en computer som jeg har koblet på et lokalnet oplever jeg noget
underligt, når jeg gerne vil synkronisere tiden i Windows XP med den
tidsserver, som Microsoft har valgt til dette formål, nemlig
time.microsoft.com.

Fejlen ser således ud:

---
"Der opstod en fejl, da Windows blev synkroniseret med time.windows.com.
Tidsprøven blev afvist, fordi: Denne peers lager mindre en værtens lag."
---

Er der nogle der ved hvad ovenstående fejl betyder, og eventuelt hvorfor den
opstår?

Fra administratoren af lokalnettet har jeg fået oplyst tidsserveren
ntp1.tele.dk - og så virker synkroniseringen, og den går endda meget
hurtigere en med tidsserveren fra Microsoft.

På forhånd tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Ole C

Dato : 05-04-07 15:03

Anders Boholdt-Petersen skrev blandt andet:

> [...]
> "Der opstod en fejl, da Windows blev synkroniseret med
> time.windows.com. Tidsprøven blev afvist, fordi: Denne peers lager

Læs evt. om ordet "lag" her: http://en.wikipedia.org/wiki/Lag
- uden at jeg af den grund kan tyde den kryptiske sætning!

> Er der nogle der ved hvad ovenstående fejl betyder, og eventuelt
> hvorfor den opstår?

Måske der bare har været en fejl på serveren?

> Fra administratoren af lokalnettet har jeg fået oplyst tidsserveren
> ntp1.tele.dk - og så virker synkroniseringen, og den går endda meget
> hurtigere en med tidsserveren fra Microsoft.

TDC's server befinder sig jo her i landet - og er derfor hurtigere at komme
i kontakt med.
Brug den og glem alt om den langsomme Microsoft server.

--
vh
Ole C.

Fra : Ole C

Dato : 06-04-07 00:03

> [...]

> underligt, når jeg gerne vil synkronisere tiden i Windows XP med den
> tidsserver, som Microsoft har valgt til dette formål, nemlig

Har netop prøvet for sjov: både "time.microsoft.com" og "time.windows.com"
fejler også her.
Nå, - det er jo også bare timeservere i verdens største softwarefirma.......

--
vh
Ole C.

Fra : Lone

Dato : 06-04-07 18:12

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har netop prøvet for sjov: både "time.microsoft.com" og "time.windows.com" fejler også her.
> Nå, - det er jo også bare timeservere i verdens største softwarefirma.......

Funker heller ikke her....mon ikke det har en lumsk sammenhæng med
den update der gik på noget med at sommertiden placeres anderledes
i USA i år.....husker ikke helt hvodden det var.....

--
vh Lone

Fra : Ole C

Dato : 06-04-07 18:24

Lone skrev blandt andet:

> Funker heller ikke her....mon ikke det har en lumsk sammenhæng med
> den update der gik på noget med at sommertiden placeres anderledes
> i USA i år.....husker ikke helt hvodden det var.....

USA's sommertid er altid forskudt i forhold til den europæiske - men det
burde nu være et overstået kapitel på indeværende tidspunkt.

--
vh
Ole C.

Fra : Lone

Dato : 06-04-07 18:43

> USA's sommertid er altid forskudt i forhold til den europæiske - men det burde nu være et
> overstået kapitel på indeværende tidspunkt.

Jaja...men updaten ku' jo ilywl godt ha' en finger med i spillet /spænde ben
for synkroniseringen om du vil ;)

--
vh Lone

Fra : P V Jørgensen

Dato : 07-04-07 20:04

Brug:
ntp1.tele-dk

Mvh
PV Jørgensen

Fra : Lone

Dato : 08-04-07 14:56

"P V Jørgensen" <pvfjern@NIXprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Brug:
> ntp1.tele-dk

Jeg har to steder stående som muligheder ved højreklik på
uret i proceslinjen til justering - ingen af dem virker:

time.nist.gov
og
time.windows.com

Hvordan får jeg dit forslag 'puttet ind' som valgmulighed?

--
vh Lone

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-04-07 15:50

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev :

>Hvordan får jeg dit forslag 'puttet ind' som valgmulighed?

Marker feltet og skriv/kopier det ind.

Og så skal det være ntp1.tele.dk

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Lone

Dato : 08-04-07 16:00

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Marker feltet og skriv/kopier det ind.
>
> Og så skal det være ntp1.tele.dk

Jep! Der var den.
Tak skal du fik!

--
vh Lone

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 25-04-07 07:19

Hej alle,

Vil bare lige oplyse, at min maskine i mandags (den 23. april 2007) igen
blev synkroniseret korrekt med tidsserveren fra Microsoft, altså må de have
fået rettet op på fejlen.

Fra : Fietsenmaker

Dato : 26-04-07 05:55

> [...]
> blev synkroniseret korrekt med tidsserveren fra Microsoft, altså må de have

Torsdag d. 26. april 2007 kl 06.45 var der som sædvane fejl fra
time.windows.com, så der blev ikke synkroniseret, time.nist.gov virkede
heller ikke.
Hvad er det for en tidsserver fra Microsoft som du bruger?

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 26-04-07 08:02

"Fietsenmaker" <fietsen@maker.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er det for en tidsserver fra Microsoft som du bruger?

Jeg bruger time.windows.com (den virkede i mandags, sidste gang min computer
blev synkroniseret).