Problemer med Netværk med XP og 2000
Fra : [Danmark] 4 mibts [8~

Dato : 04-04-07 23:09

Hej.

Jeg fatter ikke et minus af dette.

Jeg har 2 maskiner, 1 med Windows xp pro sp2, og en med 2000 med alle
opdateringer.

Jeg kan ikke være på nettet på samme tid med dem begge 2, de smider
forbindelsen om må så må sige og kan ikke finde startsiden (www.msn.dk)

Men hvis jeg slukker for 2000 maskinen så suser min XP lige igennem, og
omvendt.

Jeg har en 4096/512 hos TDC, Internet forbindelsen fra maskinerne er samlet
i en Digitus 4 port 10/100M internet broadband router with usb print server.

Forbindelsen fra nettet går ind i WAN og maskinenerne sidder i 1 (XP) og 2
(2000)

Har en 5 port 10/100M Ethernet Mini Switch som jeg vil prøve at bruge, men
kan ikke rigtig forstå hvorfor den er gal, Netkortene er sat op til LAN
forbindelse. og henter selv ip adr.

Håber der er en der kan hjælpe for det er lidt træls at skulle slukke den
ene for at bruge den anden.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-04-07 23:28

On Thu, 5 Apr 2007 00:09:20 +0200, "[Danmark] 4 mibts [8870]"
<carsten-phillip@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg fatter ikke et minus af dette.

Det gør vi heller ikke - endnu

> [...]
>i en Digitus 4 port 10/100M internet broadband router with usb print server.

Jeg ville umiddelbart have troet du kørte uden router, dvs med
offentlige ip-adresser fra TDC hvor du formentlig kun har een
ip-adresse til rådighed...

Men fortæller du jo om en router ?!

Kan vi få en udskrift af IPCONFIG /ALL fra begge maskiner - Både når
maskinerne er på nettet og fungerer og når der ikke er 'hul igennem'..

Hvis du kører den som IPCONFIG /ALL >C:\DUMMY.TXT ligger udskiften i
filen c:\dummy.txt som du let kopierer over i news readeren.

>Forbindelsen fra nettet går ind i WAN og maskinenerne sidder i 1 (XP) og 2
>(2000)

Det lyder jo ok ...

Måske har du ved en fejl de-aktiveret NAT i routeren ?

Ellers der er måske kun een ip-adresse i routerens DHCP-server adresse
pool ?

Men det kan vi tale mere om, når vi ser udskrifterne fra IPCONFIG....

<mlr>

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-04-07 15:48

Michael Rasmussen <michael@invalid> wrote:

<snip>

> Jeg ville umiddelbart have troet du kørte uden router, dvs med
> offentlige ip-adresser fra TDC hvor du formentlig kun har een
> ip-adresse til rådighed...

Nej, jeg mener man får adgang til to (2) offentlige ip-adresser med ADSL
hos TDC. Men ellers er der som du skriver noget der tyder på fejl i
opsætningen af routeren.

Fra : [Danmark] 4 mibts [8~

Dato : 05-04-07 18:18

Hej igen.

Ja har fundet en løsning på problemet, monteret et ekstra netkort i maskinen
med XP og satte den om som "direkte forbindelse til internet" den anden blev
sat op som "forbindelse gennem anden computer" og nu er der intet problem
med at have den begge to på nettet på samme tid.

Tak for svarene, og god påske

"[Danmark] 4 mibts [8870]" <carsten-phillip@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4614225c$0$867$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-04-07 20:10

On Thu, 5 Apr 2007 19:17:44 +0200, "[Danmark] 4 mibts [8870]"
> [...]

>sat op som "forbindelse gennem anden computer" og nu er der intet problem
>med at have den begge to på nettet på samme tid.

Ja, det er selvfølgelig en løsning - og kan du leve med den, er det ok
for os....

Men det er og bliver en nødløsning !!

Hvorfor bruger du ikke 2 minutter på at få den oprindelige kabling til
at fungere ??

<mlr>