POST og _name ?
Fra : MacJohn

Dato : 05-04-07 23:52

Jeg henter en fil via en form.

Inputfeltet som filen hentes i hedder: filnavn[7]

Nu ligger så min fil i $filnavn[7]

Jeg vil gerne hente det korrekte filnavn. Normalt kan jeg hente det med
_name

- men det kan jeg åbenbart ikke, når der er tale om en array []_name ?!

Hvordan henter jeg så navnet ?

Mvh
john

Fra : Martin

Dato : 06-04-07 10:13

MacJohn wrote:
> Jeg henter en fil via en form.
>
> Inputfeltet som filen hentes i hedder: filnavn[7]

Hvis dit name i input ser således ud
<input type='text' name='filnavn[7]'>

> Nu ligger så min fil i $filnavn[7]

Så ligger det faktisk i
$_POST["filnavn"][7]

Grunden til dette er at html arrays er bygget lidt anderledes op end i
PHP :)

<input name='navn[hej][med][dig]'>
Findes så i
$_POST["hej"]["med"]["dig"]

for at løkke fx. filnavn fra øverste kan følgende bruges

<input name='filnavn[1]'>
<input name='filnavn[2]'>
<input name='filnavn[3]'>
<input name='filnavn[4]'>

foreach($_POST["filnavn"] AS $name) {
echo $name.", ";
}
//output: 1, 2, 3, 4,

For at få fat i værdierne i de forskellige felter kan man så bruge
foreach($_POST["filnavn"] AS $name => $value) {
echo $name." ".$value;
}

Fra : MacJohn

Dato : 06-04-07 10:45

Martin wrote:
> [...]
>
> For at få fat i værdierne i de forskellige felter kan man så bruge
> foreach($_POST["filnavn"] AS $name => $value) {

John:
Men.... jeg fik vist ikke forklaret hvad det var jeg var ud efter (eller
også forstår jeg ikke svaret?):

Mit input er en fil.

<input type="file" name="filnavn[7]">

- Og det er navnet på denne FIL jeg er ude efter.

Dataene ligger i $_POST['filnavn'][7]

Men hvor kan jeg hente filnavet (som f.eks kunne hedde: "etbillede.jpg")

Mvh
John

Fra : Martin

Dato : 06-04-07 14:11

MacJohn wrote:
> John:
> Men.... jeg fik vist ikke forklaret hvad det var jeg var ud efter (eller
> [...]

Åhh... så det er af typen file :)

Jamen, så skal du slet ikke lede i $_POST men i $_FILES.
Dvs. filnavn[7] ligger i

$_FILES["filnavn"][7]

under denne er der så en masse ekstra information.
Prøv at gøre således

echo "<pre>";
print_r($_FILES["filnavn"][7];
echo "</pre>";

Så får du en masse information om hvad der af sjove ting i din $_FILES.

Du kan evt. læse meget mere her
<http://de.php.net/manual/en/features.file-upload.php>