Daemonize et PHP script med pcntl_fork
Fra : KV

Dato : 05-04-07 00:44

Jeg har et script, som jeg gerne ville køre som en daemon. Jeg kan se, at
jeg skal bruge pcntl_fork men jeg kan ikke helt få det til at fungere, så
enten har jeg for små øjne nu her midt om natten eller også har jeg
misforstået noget.

Lad os sige, at jeg har følgende eksempel:

<?php
$pid = pcntl_fork();
if ($pid == -1)
{
die('could not fork');
}
else if ($pid)
{
// we are the parent
pcntl_wait($status); //Protect against Zombie children
}
else
{
// we are the child
while(1)
{
echo ".";
sleep(1);
}
}
?>

Hvis jeg starter dette script op med php -f myscript.php, så skriver den
fint en masse punktummer, men den returnere ikke tilbage til shellen og
daemonzier PHP scriptet? Jeg kan trykke CTRL+C for at afslutte scriptet.

Hvordan får jeg den til at afslutte og vende tilbage til shellen?

Fra : Michael Zedeler

Dato : 05-04-07 16:57

KV skrev:
> [...]
> daemonzier PHP scriptet? Jeg kan trykke CTRL+C for at afslutte scriptet.
>
> Hvordan får jeg den til at afslutte og vende tilbage til shellen?

I "We are the parent" sker der ikke andet end at forælderen pænt venter
på at barnet bliver færdigt, hvorefter den selv afslutter. Til at starte
med kan du jo sætte den til ikke at vente, men blot afslutte. Jeg tror
bare at der er noget voodoo, som kommer til at mangle for at din process
ikke dør, når du logger ud.

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : KV

Dato : 05-04-07 17:38

> [...]
> der er noget voodoo, som kommer til at mangle for at din process ikke dør,

<?php
$pid = pcntl_fork();
if ($pid == -1)
{
die('could not fork');
}
else if ($pid)
{
exit;
}
else
{
// we are the child
while(1)
{
echo ".";
sleep(1);
}
}
?>

Med ovenstående venter den stadigt - den afslutter ikke til shell.