pop-up tekstboks???
Fra : marius

Dato : 05-04-07 14:59

Jeg har ledt med lys og lygte efter en kode der gør at, når man
kører markøren over et navn, så popper en lille boks op ved
navnet, hvori der står noget tekst, og når man så flytter
markøren så forsvinder boksen automatisk igen.

én har prøvet at indlære mig noget om div og span, men jeg kan
ikke rigtig få det til at virke.

Så hvis nu vi siger at navnet er 'marius', og når man kører
markøren hen på navnet så kommer en boks frem hvor det står '1977
- korsør, den lille grønne by ved det store blå bælt', flytter
man markøren væk, så forsvinder boksen igen.

Hvordan skriver jeg den? html, css, JS, eller?????

På forhånd tak
Marius

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-04-07 15:10

marius <marius_peter@hotmail.com> posting:

> [...]
>- korsør, den lille grønne by ved det store blå bælt', flytter
>man markøren væk, så forsvinder boksen igen.

bælt">'marius'</span>

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : marius

Dato : 05-04-07 15:14

Christian Bohr-Halling wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> --
> What is life, except excuse for death,
> or death, but an escape from life. -Ukendt

hø hø, det var faktisk også det jeg havde fået af vide, som ikke
ville virke. men så gemte jeg det, og åbnede det i browser, så virker
det.
Tsk tsk, det burde jeg jo have tænkt..

Men tak for hjælpen, - nogle gange skal man bare have det ind med
ske.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-04-07 17:08

marius skrev:

> [...]
> det.
> Tsk tsk, det burde jeg jo have tænkt..
>
> Men tak for hjælpen, - nogle gange skal man bare have det ind med

Og hvis du vil gøre lidt mere ud af det, kan du læse
artiklen
http://webdesign101.dk/showcase/visogskjul/

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-04-07 17:56

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> posting:

>Og hvis du vil gøre lidt mere ud af det, kan du læse
>artiklen
>http://webdesign101.dk/showcase/visogskjul/

I forhold til ISS-eksemplet ville abbr nok være mere relevant end
span.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-04-07 22:55

Christian Bohr-Halling skrev:
> Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> posting:

> I forhold til ISS-eksemplet ville abbr nok være mere relevant end
> span.

Joh, hvis det ikke lige var fordi IE5 og IE6
ikke ved hvad abbr er for en markør. Jeg har ikke
lige undersøgt det for IE7, men det kan jo
også være lidt lige meget nogle år endnu.

Men jeg ku' selvfølgelig have brugt acronym.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-04-07 15:13

marius <marius_peter@hotmail.com> skrev :

> [...]
>navnet, hvori der står noget tekst, og når man så flytter
>markøren så forsvinder boksen automatisk igen.

title er svaret.

Kan bruges på alle elementer.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : mc´eren

Dato : 07-04-07 23:15

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> title er svaret.

> Kan bruges på alle elementer.
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)
ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-07 08:06

mc´eren skrev:

> Ateist ikke troende

Hvad har din tro med webdesign at gøre?

Religion kan diskuteres i dk.livssyn.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-04-07 22:53

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvad har din tro med webdesign at gøre?

Ignorer ham dog, Bertel. Smid ham i dit killfilter. René har åbenbart ikke
andet og fornuftigere at få tiden til at gå med, end at genere Kerim.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk