Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop Save for Web
Fra : Mogens

Dato : 05-04-07 15:16

Tidlige når jeg ville bruge funktionen Save for Web kunne jeg få vist
billedet i 4 versioner 2 foroven og 2 forneden, efter jeg har
opgraderet min maskine med bl.a. Vista får jeg vist billedet i 4 lange
striber ved siden af hinanden, det synes jeg ikke er smart, men kan
det ændres på nogen måde? Håber det er til at forstå mit problem.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Lindkold

Dato : 06-04-07 14:45

"Mogens" <mohen@SLETc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden af hinanden, det synes jeg ikke er smart, men kan det ændres på
> nogen måde? Håber det er til at forstå mit problem.

Har du ikke de 4 tabs "original", "optimized", "2-up" og "4-up" til at vælge
hvordan de skal vises foroven i "Save for Web"-dialogboksen?

Lindkold
- -
www.lindkold.dk

Fra : Mogens

Dato : 06-04-07 16:59

Lindkold formulerede fredag:
> [...]
>
> Har du ikke de 4 tabs "original", "optimized", "2-up" og "4-up" til at vælge
> hvordan de skal vises foroven i "Save for Web"-dialogboksen?

Jo jeg har fanerne og kan også aktivere dem, når jeg vælger 4-up får
jeg 4 billeder ved siden af hinanden og det er bare sådan nogle lange
striber. Håber du forstår hvad jeg mener.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Max

Dato : 06-04-07 17:29

Hej Mogens

> Jo jeg har fanerne og kan også aktivere dem, når jeg vælger 4-up får
> jeg 4 billeder ved siden af hinanden og det er bare sådan nogle lange
> striber. Håber du forstår hvad jeg mener.

Som jeg forstår dig, ja så lader det til at Vista håndtere det at vise
fire billeder i firkant på en anden metode end tidligere Windows
versioner. Men der dukker nok snart opdateringer op til Vista og
PS der løser det problem.

--
Mvh Max

Fra : Mogens

Dato : 06-04-07 18:25

Max forklarede:
> [...]
> fire billeder i firkant på en anden metode end tidligere Windows
> versioner. Men der dukker nok snart opdateringer op til Vista og

Ok, ja det kan tyde på du har ret, så jeg må afvente og se om det
bliver det gode gamle igen.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Elmo Blatch

Dato : 07-04-07 09:29

"Mogens" <mohen@SLETc.dk> wrote in message
> [...]
> siden af hinanden, det synes jeg ikke er smart, men kan det ændres på
> nogen måde? Håber det er til at forstå mit problem.

Virker fint hos mig med Vista og PS CS2 (9.0.2).
2 foroven og 2 forneden. No problem.
Hvilken udgave af Photoshop har du?

vh
EB

Fra : Mogens

Dato : 07-04-07 09:43

Elmo Blatch frembragte:
> "Mogens" <mohen@SLETc.dk> wrote in message

> Virker fint hos mig med Vista og PS CS2 (9.0.2).
> [...]

Jeg har den samme som dig CS2 (9.0.2) så det er mystisk.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Elmo Blatch

Dato : 07-04-07 09:55

> Elmo Blatch frembragte:

> Jeg har den samme som dig CS2 (9.0.2) så det er mystisk.

> [...]

Ja det lyder mærkeligt.
Har du prøvet at springe over i ImageReady?.
Der er også en 4-Up tab som virker som i Photoshop.

vh
EB

Fra : Mogens

Dato : 07-04-07 10:02

Elmo Blatch forklarede den 07-04-2007:
> [...]
>>

> Ja det lyder mærkeligt.
> Har du prøvet at springe over i ImageReady?.
> Der er også en 4-Up tab som virker som i Photoshop.

Har jeg lige prøvet, og det fungerer udmærket. Gik så over i PS, og nu
fungerede det også der, så hvad der har været sket er uforklarligt, men
jeg for hjælpen.

Mogens
mohen@SLETc.dk