følsom mobilos søges
Fra : mr

Dato : 02-04-07 16:56

Se dette kunne jo godt lyde som en kontaktannoce, og det er det måske også
lidt!

Jeg er ret træt af min Samsung Z-500, ikke mindst fordi jeg syntes den for
ofte har problemer med at holde et tilfredsstillende signal!

Derfor er mit spørgsmål nu: Hvad skal man kigge efter når jeg skal finde en
afløser der kan holde en god signalstyrke og dermed en stabil samtale uden
afbrydelser!

Her efterspørges ikke forslag til model, men mere hvordan man kan se hvor
gode antenner der er monteret på de enkelte mobiltelefoner!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-04-07 00:10

> Her efterspørges ikke forslag til model, men mere hvordan man kan se
> hvor gode antenner der er monteret på de enkelte mobiltelefoner!

Det kan man ikke direkte, specielt når antennerne er skjulte. Antennernes
følsomhed afhænger meget af hvor godt de er designet til at virke i forhold
til deres omgivelser. Hvis der er højttalere eller andre større dele meget
meget metal (vibrator f.eks.) siddende lige op af antennen, så vil det også
forstyrre denne.

Umiddelbart vil jeg dog sige at de telefoner med synlig ekstern antenne som
i gamle dage (som f.eks. Samsung X450 har det i dag), de vil potentielt
fungere bedst, da de ikke har de samme forstyrrende og skærmende komponenter
rundt om sig. Det er dog ingen garanti, og det er desuden tæt på umuligt at
finde på en moderne telefon.

Jeg synes dog ikke at jeg har nogle problemer med dækningen på min W810i på
TDC's net, men jeg vil umiddelbart råde dig til at læse nogle anmeldelser
hvor de skriver noget om antennekvaliteten.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Telemand

Dato : 05-04-07 13:29

Jeg vil umiddelbart råde dig til at finde en anden udbyder, da det som regel
er netværkets dækning der er for dårligt, og ikke telefonen.
Mvh
Telemand