stegepande
Fra : SB

Dato : 04-04-07 20:36

Hej

Min kone laver mad på den måde at der kun er to indstillinger på kogepladen
max temperatur eller helt slukket
Så mangler en pande der er min. 32 cm i diameter og kan holde til de høje
temperature i en ½ times tid, uden belægning går i stykker eller den bliver
skæv.
Har forsøgt at fortælle det ikke går hurtigere på den måde, men hun fanger
den vist ikke helt

Nogen der har en god ide til hvilken pande jeg skal se mig om efter?

Søren

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-04-07 21:00

On Wed, 4 Apr 2007 21:35:52 +0200
"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> fanger den vist ikke helt
>
> Nogen der har en god ide til hvilken pande jeg skal se mig om efter?

Hvad med et begynderkursus i madlavning
Hvis det ikke hjælper, så kunne en støbejernspande måske være en
mulighed. Eller så har Scanpan deres Titanium 2000 serie som er meget
holdbar overfor høj varme. Belægningen på dem er efter min mening også
noget af det allerbedste man kan få.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Max

Dato : 04-04-07 21:02

Hej Søren

> Nogen der har en god ide til hvilken pande jeg skal se mig om efter?

En let en, så får du ikke så stor en bule når hun bliver træt af
at du blander dig i hendes måde at lave mad på :)

--
Mvh Max

Fra : SB

Dato : 04-04-07 23:43

> [...]
>
> En let en, så får du ikke så stor en bule når hun bliver træt af
> at du blander dig i hendes måde at lave mad på :)

Blander mig kun i hendes måde at behandle panderne på, hvordan hun laver det
der ligger på dem, og hvordan det færdige resultat er, det undlader jeg at
kommentere

Søren

Fra : Max

Dato : 05-04-07 07:38

Hej Søren

> laver det der ligger på dem, og hvordan det færdige resultat er, det
> undlader jeg at kommentere

Ok, men jeg vil også tilslutte mig Scanpan Titanium 2000 serien, men
det skal være den med riflet bund, ikke den glatte. Ikke fordi de holder
evigt, men fordi de trods alt holder længe. Ellers er en god rustfri pande
der har fået et par tusinde gange med flydene skurepulver en god løsning
der holde evigt, men den får man engang imellem problemer med at
gøre ren hvis ting brænder på i den. Forøvrig den bedste løsning til
pandekager.

--
Mvh Max

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-04-07 08:21

SB skrev:

> [...]
> der ligger på dem, og hvordan det færdige resultat er, det undlader jeg at

Måske er det ikke panden, der er problemet........

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, nov. 2006

Fra : Ralph

Dato : 05-04-07 09:19

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Min kone laver mad på den måde at der kun er to indstillinger på
> kogepladen max temperatur eller helt slukket

Det er ikke så svært, tænd fjernsynet, find "Friends", skænk hende et glas
køligt hvidvin, lav selv maden - kvinder kan IKKE lave mad.

Jeg VED det virker, sådan har det fungeret herhjemme de sidste 20 år - jeg
ved ikke helt hvad jeg skal gøre når de holder op med at genudsende
"Friends".

--
Ralph

Fra : padre

Dato : 05-04-07 10:33

> Jeg VED det virker, sådan har det fungeret herhjemme de sidste 20 år - jeg
> ved ikke helt hvad jeg skal gøre når de holder op med at genudsende
> "Friends".

Den kan købes på DVD

--
padre
You could take me seriously, but statistically, you would be making a

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-04-07 14:15

In news:4614b111$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Ralph <rwr@post6.tele.dk> typed:
> "SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er ikke så svært, tænd fjernsynet, find "Friends", skænk hende
> et glas køligt hvidvin, lav selv maden - kvinder kan IKKE lave mad.

Hvem har dog bildt dig det ind ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Gamle

Dato : 05-04-07 14:55

> In news:4614b111$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> Ralph <rwr@post6.tele.dk> typed:
kvinder kan IKKE lave mad.

> Hvem har dog bildt dig det ind ?

Mon ikke bare det er en undskyldning for at lave maden og få lidt rødvin
indenbords.

Mvh.
Torben (som også kan lide at få maden serveret engang imellem)

Fra : Max

Dato : 05-04-07 16:31

Hej

> Mon ikke bare det er en undskyldning for at lave maden og få lidt
> rødvin indenbords.

Jeg drikker ikke rødvin, men er gift med en kok der ikke gider
lave mad så der stilles store krav til mit arbejde i køkkenet :)

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-04-07 17:39

In news:4614ffbe$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
Gamle <cfs4808a@post.cybercity.dk> typed:
> kvinder kan IKKE lave mad.

> Mon ikke bare det er en undskyldning for at lave maden og få lidt
> rødvin indenbords.

Muligheden foreligger da.

Min søde svigerdatter gider heller ikke lave mad, så det er min søns
arbejde, men hans mad smager nu også ganske godt. Min ene svigersøn er
også begyndt at stå for madlavningen, men det er jo også efterhånden
blevet så moderne.

Jeg har lige serveret forloren hare for min mand, han var helt salig.
Han har nu heller aldrig klaget over min kogekunst, så noget må jeg jo
gøre rigtigt.

Fra : Gamle

Dato : 05-04-07 18:14

Tove Krieger wrote:

> [...]
>
> Jeg har lige serveret forloren hare for min mand, han var helt salig.
> Han har nu heller aldrig klaget over min kogekunst, så noget må jeg jo

Heldigvis betyder skift af kok ikke (altid) at den ene laver bedre mad end
den anden.
Hos os går min kone på arbejde og jeg har lavet mad de sidste 25 år, så det
er da en naturlig tin, jeg laver maden, tager opvasken, støvsuger m.m.
Men jeg kan altså ikke få lov til at vaske tøj. Hun tror gudhjælpemig, at
jeg vil blande 40/60 grader og hvidt/kulør .
Men hun glæder sig til at gå på efterløn (også). Det gør jeg også.

Mvh.
Torben

Fra : SB

Dato : 05-04-07 19:13

> [...]
> jeg vil blande 40/60 grader og hvidt/kulør .
> Men hun glæder sig til at gå på efterløn (også). Det gør jeg også.

Meget pudsigt, det var netop hvad der skete for mig den ene gang jeg skulle
bruge den der vasketing.

Søren

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 09-04-07 15:38

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men jeg kan altså ikke få lov til at vaske tøj. Hun tror gudhjælpemig, at
> jeg vil blande 40/60 grader og hvidt/kulør .

Og hvad skulle der så ske ved det? Det gjorde jeg da altid før jeg blev
gift, efterhånden bliver det hele kulørt og så er der jo ikke noget problem

Steen.

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-04-07 11:02

On Thu, 5 Apr 2007 11:33:28 +0200
"padre" <spirito_santo@pants.yahoo.com> wrote:

> Den kan købes på DVD

og de penge er typisk godt givet ud hvis man til gengæld slipper for
fruens madlavning

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-04-07 22:33

On Thu, 5 Apr 2007 15:15:19 +0200
"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> In news:4614b111$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> Ralph <rwr@post6.tele.dk> typed:

> Hvem har dog bildt dig det ind ?

erfaring. Kvinder kan følge en opskrift. mænd kan lave mad. længere er
den ikke. Jeg har endnu ikke mødt en kvinde som har kunne modbevise det
- og jeg har efterhånden provokeret en del kvinder til den
udfordring (og ja der findes også mange mænd som ikke kan lave
mad, men man kan jo blive født med en defekt).

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-04-07 23:25

On Fri, 6 Apr 2007 00:11:13 +0200

> ROFL Okay. Du skal få lov at blive i troen

Der bliver jeg også gerne Det er altid et godt samtale emne at
trække frem hvis man skal have lidt gang i de sløve kvinder omkring et
bord.
Forresten så har vi de sidste par gange testet ved bl.a. at lave
følgende. En "udefra" køber X vilkårlige fødevarer og så er det op til
de enkelte kokke (M/K) at få et godt måltid ud af disse indgredienser.
Alle ting skal bruges (og mere end bare en lille smule af det) og
tingene må gerne være atypsike[1] i en sammensætning.
Jeg har fået mange gode retter kreeret af mænd ud af denne test, men
kvinderne har endnu sakket noget bagefter (det er ikke mig som har
bedømt det).

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/
Phone: +45 5190 4262 | Fun : http://www.chilifan.dk/

[1] Et eksempel kunne være: Mango, spegepølse, hvidløg, krølsalat,
kaviar, chokolade og kalvelever. Der må selvfølgelig bruges andre
ingredienser, men disse skal have en primær plads.