Lyskenskade
Fra : Knud K. H.

Dato : 04-04-07 16:16

Hej

Jeg har lige fået en lyskenskade i fodbold. Tror det er indadføreren det er
galt med - det er i hvert fald der det gør ondt.

Nogen der har erfaring med dette og ved hvor længe man skal holde pause?
Eller nogen der har gode råd til behandling og/eller gode øvelser?

mvh
Knud

Fra : bj

Dato : 06-04-07 20:46

"Knud K. H." <kkh77@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der har erfaring med dette og ved hvor længe man skal holde pause?
> Eller nogen der har gode råd til behandling og/eller gode øvelser?

først kuldebehandling, det skulle gerne stoppe en evt. blødning fra
overrevet fibre fx. dernæst varme på, så blodcirkulationen opretholdes.
dernæst er det på en cykel uden belastning for at opretholde mudkelstyrke
omkring det skadede område og sørg for udstrækning.

hvor længe er svært at svære på alt efter graden af skaden men fakta er at
en skade i lysken er en sårbar skade som man ikke skal nedgøre. Tag skaden
alvorlig og lad der heller gå lidt for lang tid inden du hugger til bolden
igen. Du vil helt klart mærke at det trækker godt i din lysken de først
gange du sparker til en blod, netop derfor er det vigtigt at du passer på og
sørger fo udstrækning og varme på.

Pas også på med at komme skæv ind i en tackling fx bagefter, i det første
stykke tid i hvert fald, jeg ved edt er svært i kampens hede, men måske det
bare handler om at give det en måmed ro, nej, det lyder af meget vi siger 4
uger, det lyder anderledes:) Men fakta er at det ikke er usandsynligt med
det tidsrum, måske enda længere.

Måske du vil kunne få noget behandling via af din læge emd henvisning til
Fysiotearpeut.

håber du kommer dig hurtigt

.....egen erfaring...vel at mærke

mvh
bj

Fra : Knud K. H.

Dato : 07-04-07 13:00

> [...]
> usandsynligt med det tidsrum, måske enda længere.
>
> Måske du vil kunne få noget behandling via af din læge emd henvisning til

Jeg har været til fysioterapeut to gange allerede, og har på nuværende
tidspunkt
holdt pause fra bold i en måned (4 uger). Og jeg har stadig smerter.
Igår var jeg ude at løbe en ganske let lille tur (efter samråd med
fysioterapeuten)
Det var på asfalt og helt stille og rolig. Der kom dog hurtigt smerter
omkring blæren!??
Jeg ved ikke hvorfor smerten opstår der først....? Og så strakte jeg ud
bagefter,
men om det var en god idé ved jeg ikke helt... Men hvorfor kommer smerterne
der?
Det var samme sted jeg fik smerter, da jeg var til fodbold træning sidste
gang for en måned
siden.

mvh
Knud