Mover
Fra : bigOne

Dato : 04-04-07 08:48

Hvor er det billigst at købe en Mover som f.ex. Reich??

Fra : Jørgen L.

Dato : 04-04-07 09:25

> Hvor er det billigst at købe en Mover som f.ex. Reich??

Hej ???

Jeg ville ikke købe reich, da den trykker langt under center af hjul,
samtidig er det den har den dårligste frihøjde og stikker uden for dækket,
så der er god chance for at køre eks. en kansten.
Samtidig er der nogen der har haft problemmer med de nye typper ruller som
sidder på den nye generation, de kan ikke tåle hvis der sten i dækket.

Men eller kunne det være en Powr mover næsten samme mekanisk opbygning som
de gamle Truma movere, og skal det være endnu bedre en Truma SE, nok den
bedste på markedet, men også den dyreste

Powr moveren er set rundt omkring fra ca 9000 og opad, eks. har Fredensborg
caravan den på tilbud med forbindelses stang i mellem de 2 movere, til 9995
kr.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : bigOne

Dato : 04-04-07 09:25

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Powr moveren er set rundt omkring fra ca 9000 og opad, eks. har
> Fredensborg caravan den på tilbud med forbindelses stang i mellem de 2
Er det en fordel at der er stang i mellem de 2 mover?? - Det har Reich også!

Fra : Jørgen L.

Dato : 04-04-07 09:41

> Er det en fordel at der er stang i mellem de 2 mover?? - Det har Reich
> også!

Hej ? (navn) Hint hvad hedder du ?

ja så kan du aktivere den fra begge sider, eks. hvis du holder op ad en hæk
eller andet som gør at du kun kan aktivere den fra den ene side.

Og igen jeg kan IKKE anbefale Reich. og jeg har arbejdet med dem alle.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 09-04-07 20:50

Hej Jørgen
Plejer pris og kvalitet ikke at hænge sammen ? - Har hørt flere sige at Powr
moveren virker klein.
Er det ikke sådan at Powr moverens valser er meget små og kan have problemer
med at "trække" i vådt føre ?

Monterer du movere siden du kender alle modeller ?

Hvorfor ikke lige vente 3-4 uger indtil den nye "larvefod" mover bliver
frigivet til handel . Den skulle efter sigende være endnu billigere ???

Kim

Fra : bigOne

Dato : 10-04-07 06:06

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvorfor ikke lige vente 3-4 uger indtil den nye "larvefod" mover bliver
> frigivet til handel . Den skulle efter sigende være endnu billigere ???

den trækker jo ikke på hjulene.....

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-04-07 09:40

> Hej Jørgen
> Plejer pris og kvalitet ikke at hænge sammen ? - Har hørt flere sige at
> Powr moveren virker klein.

Hej Kim

Den er meget lig Trumas gamle mover, de er stort set ens i opbygning, og dem
har der ikke været de store mekaniske problemmer med, snakker i vi
elektronikken, så havde de (truma) væsentlige probl. i starten.

> Er det ikke sådan at Powr moverens valser er meget små og kan have
> problemer med at "trække" i vådt føre ?

Jo det kan du godst sige, men rullerne holder bedre en de nye fra Reich, de
kan ikke holde til småsten.
Hvis man virkelig skal have noget der duer så er det Truma S eller SE, der
er rullerne gode og store, god elektronik, med en fjernbetjening med
tilbagemelding, så er de fejl på elektroniken som eks. overbelastning
meddeler fjernbetjeningen det.

> Monterer du movere siden du kender alle modeller ?

Næsten, jeg har adgang til at teste og rode samt tale med folk som montere
disse hver dag, samt min sunde fornuft.

> Hvorfor ikke lige vente 3-4 uger indtil den nye "larvefod" mover bliver
> frigivet til handel . Den skulle efter sigende være endnu billigere ???

Den tror jeg ikke på, da jeg som har 110 kg fodtryk med ca samme størrels
larve føder glider ved træk af cv på et fedtet underlag.
Det er nok rigtigt at den klare jævne overflader og eks. tør græsplæne, men
det er altså ikke der du rigtigt har brug for hjælp, så nej det er spild af
penge.

Kim vil du være sød at læse min signatur, det letter læsbarheden og
overskueligheden

--
Hilsen Jørgen
Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis i svarer under

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 10-04-07 21:48

Hej Jørgen m.fl.

> [...]
> Det er nok rigtigt at den klare jævne overflader og eks. tør græsplæne,
> men det er altså ikke der du rigtigt har brug for hjælp, så nej det er

Tja - Larveføder på Kampvogne "skrider" jo ikk sådan lige. Men jeg er godt
nok også lige lidt skeptisk med "trykket" på jorden fra vognen til "moveren"
Desuden må denne mover vel også have sine begrænsninger på vægten den kan
slæbe.?
Dog ville jeg personligt lige se hvad andre brugere af denne nye mover
melder tilage med inden en investering i en af de traditionelle movere.(Som
sikkert bliver en Truma)

Kim