Hvad kan der være galt ?
Fra : aNdEr SaNd

Dato : 03-04-07 15:16

Nu har jeg fået min gasflaske monteret. Regulatoren er sat på og der er
tændt for gassen.
I vognens køkken er der 2 ventiler - den ene til gasblus og den anden til
køleskabet. Begge ventiler er åbnet, men alligevel kommer der intet gas frem
!
Vognen er gastestet og køleskabet godkendt i AUG 06.
Nogle gode forslag ?

Fra : bigOne

Dato : 03-04-07 15:32

"aNdEr SaNd" <klap@hat.cz> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg fået min gasflaske monteret. Regulatoren er sat på og der er
> tændt for gassen.
Regulatoren sidder ikke rigtig fast, tag den af og tryk den rigtig hårdt ned
på plads igen...

Fra : kim jensen

Dato : 03-04-07 15:42

Har selv bøvlet lidt med mit. Eneste som var galt i mit tilfælde var min
tålmodighed
Efter at vores vogn havde stået hele vinteren skulle gassen lige have chance
for at komme ned til installationen. Har du prøvet at tænde dit gasblus om
det virker ?
mvh Kim

Fra : aNdEr SaNd

Dato : 03-04-07 16:10

"kim jensen" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Efter at vores vogn havde stået hele vinteren skulle gassen lige have
> chance for at komme ned til installationen. Har du prøvet at tænde dit

Det er faktisk ved gasblusset at jeg fandt ud af der ikke var gas på
systemet. Hmm - hva' så ?

Fra : Hans

Dato : 03-04-07 16:32

> Det er faktisk ved gasblusset at jeg fandt ud af der ikke var gas på
> systemet. Hmm - hva' så ?

Og der er gas på flasken ?

hvis der er så er din regulator måske defekt ?

Regulatoren ikke åbnet, eller ikke monteret korrekt ?

Hans

Fra : aNdEr SaNd

Dato : 03-04-07 20:20

"Hans" <ask@meeeee.not> skrev i en meddelelse

> Og der er gas på flasken ?
>
> hvis der er så er din regulator måske defekt ?
>
> Regulatoren ikke åbnet, eller ikke monteret korrekt ?
>
> Hans
Flasken købt idag hos Shell.
Regulatoren er åbnet, men jeg tror måske at jeg vil give min tålmodighed en
chance i morgen.

Fra : Tommy T - Odense

Dato : 03-04-07 22:23

"aNdEr SaNd" <klap@hat.cz> skrev
> Flasken købt idag hos Shell.
> Regulatoren er åbnet, men jeg tror måske at jeg vil give min tålmodighed
> en chance i morgen.
Pil slangen af regulatoren og sæt regulatoren på flasken, men gør det i fri
luft.
Luk derefter op for regulatoren, så kan du direkte høre om der kommer gas
ud.
Men vær forsigtig.

Mvh Tommy T - Odense

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 09:52

Hej

Der sidder også et eller andet sted i din vogn nogle åbne/lukke haner, måske
i en af køkkensakbene.

Har dy tjekket dem?

mvh

Henrik
"Tommy T - Odense" <tommy[bindestreg]t@webspeed(dot)dk> skrev i en
meddelelse news:4612c5af$0$13996$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : aNdEr SaNd

Dato : 04-04-07 11:49

"Henrik" <cordtdzsnabelastofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Der sidder også et eller andet sted i din vogn nogle åbne/lukke haner,
> [...]
Jep, de står som på tegningen ved siden af hanerne. Jeg har også prøvet med
hanerne i en anden stilling, men ligemeget har det hjulpet :(

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 06-04-07 09:05

"aNdEr SaNd" <klap@hat.cz> skrev i en meddelelse

> Jep, de står som på tegningen ved siden af hanerne. Jeg har også prøvet
> med hanerne i en anden stilling, men ligemeget har det hjulpet :(

Hvis flasken er ny, og hanerne i skabet står som de skal, så er der kun en
eneste fejlmulighed tilbage - din regulator, sådan som flere foreslår.

Der er flere fejlmuligheder;

1) Du får simpelt hen ikke regulatoren trykket så lnagt ned, at den
sorte/grå krave får låst regulatoren fast til studsen. Og så kommer der
ingen gas. Hvis den går for stramt, så sprøjt lidt imprægneringsvæske på
studsen, så glider det nemmere.

2) Du får ikke lukket op for gassen på regulatoren, men lukket for den. På
nogle regulatorer er det lidt misvisende, hvilken vej den lille top-hane
skal vende, for at der er åbent for gassen. Prøv dig frem i begge
stillinger.

3) Den sikrings-membran som sidder i regulatoren er tør og fungerer ikke.
Regulatoren skal skiftes.

Men.....prøv lige for en sikkerheds skyld, at tænde for din gasvarmeovn.
Hvis den virker, så er det ikke regulatoren - så er der en klemt gasslange
til gaskomfuret eller en termosikringsfejl i samme.

Jeg ved fra et andet indlæg, at I er nye udi campinglivet. Lær din nao at
kende; Spørg ham om han vil hjælpe dig med at checke dit gassystem. Hvis han
ikke vil, så kender han med garanti én på pladsen som kan og vil.

/Flemming U

Fra : aNdEr SaNd

Dato : 06-04-07 09:33

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kende; Spørg ham om han vil hjælpe dig med at checke dit gassystem. Hvis
> han ikke vil, så kender han med garanti én på pladsen som kan og vil.

Tja, det blev ikke til en tur i sommerlandet i Påsken. Vognen er ikke
monteret med gasvarme, og jeg har fulgt gasslangen hele vejen, og den er
ikke klemt.
Regulaturen er af den lidt ældre type til alu-flasker, hvor man ved at dreje
top-hanen låser regulatoren fast. Når jeg gør dette så kan jeg høre at der
kommer et "swish", og det indikerer vel at der er tryk på slangen ?
Naboen er nok et rigtig godt bud, da vi i går havde diskussionen. Vi kører
nok til Fakse Ladeplads Camping, og så må vi bare håbe på det bedste.

Fra : bigOne

Dato : 06-04-07 09:32

"aNdEr SaNd" <klap@hat.cz> skrev i en meddelelse

> "Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

afmonter slange på regulatoren, åben og luk for gassen - kom der så gas ud??

Fra : aNdEr SaNd

Dato : 06-04-07 10:12

"bigOne" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> afmonter slange på regulatoren, åben og luk for gassen - kom der så gas
> ud??
JEP

Fra : Kim Olsen

Dato : 06-04-07 17:07

Hej

Er det ikke Jer, der har en Sprite Musketeer ???

Hvis Ja, så sidder der en sikkerhedsventil, som bordet over køkkenet trykker
ned, når bordet lukkes.
Der er i så fald en lille knap, der skal trækkes ud inden gassen kan tændes.

Sådan var det på min gamle Sprite fra 1978 i sin tid....

Når vognen lige er gastestet, så må det jo have virket

På køleskabet, er du klar over, at regulatorknappen skal holdes inde, for at
der kommer gas, mens man tænder ik?
Først når flammen brænder, kan knappen slippes.

Kim Olsen
www.kims.pahn.dk

Fra : aNdEr SaNd

Dato : 07-04-07 15:55

"aNdEr SaNd" <klap@hat.cz> skrev i en meddelelse
> !
> Nogle gode forslag ?
Så er den sidste sikring fundet og gassen virker perfekt. Se evt. dk.binaer.
Sikringen trykkes ind og vupti - kaffen er reddet. TAK for hjælpen :)
Kurt Mogensen
www.2980.dk