Adria Unica 502 ridset indenfor ved gulv??
Fra : Søren Nielsen

Dato : 26-03-07 20:49

Hvad kan man gøre for at redde vores forårscamping.?
Min bror og jeg har lagt gulvtæppe i min campingvogn ( jeg så på, da han er
tidligere gulvmand
Altså ud med det gamle grimme gulvtæppe ......det nye neden under og så
grov klippe det ud!

Ind i vognen og skære til de steder hvor nødvendigt , men da han jo er
gulvmand gør han vel som han plejer så det resulterer i at der ca i
gulvtæppets tykkelse bliver en meget fin ridse vandret i
folien(træstruktur) noget af vejen rundt i vognen .......der er også steder
hvor man ikke ser noget det skal siges at jeg sagtens kunne leve med det
da jeg synes det er svært at se med mindre man lægger sig ned på alle fire
og stirrer fra ca 30 cm afstand...........og det gør min kone så!!
...........ballade............. Campingsvognen er fuldstændig smadret kan
aldrig sælges da nye ejere vil lægge mærke til det med det samme og vognen
er dalet mindst 20000 i verdi siger min kone. ..........ikke enig men
hvad gør jeg nu for hvis man ser meget krakilsk på det er det jo egengtlig
en skade der er forvoldt på vognen af min bror som "jeg" iøvrigt stadig godt
kan lide.
Men familien skulle jo gerne på forårscamping!, og det bliver som stillingen
er nu ,uden min kone, kun med børnene 3 og seks år, hun sætter ikke sine
ben i den Campingvogn!! Latterligt men hvad gør jeg.....er der nogen
forsikringer der dækker sådan en ulykke eller hvad? Min kone kan umuligt
omvendes da jeg har kendt hende i 12½år så jeg ved det.!(men tager da
gerne mod gode råd der måske kan ændre hendes syn på at alt og jeg mener alt
skal være så f........perfekt!)

Det kan da godt være min bror og jeg har været et par dummernikser men
herregud den lillebitte bitte ridse at den skal vælte hele læsset det
fatter jeg stadig ikke ,men den var der da godt nok ikke inden vi gik
igang,det vil vi gerne erkende. og lad os så komme videre!!

fik bare lyst til at skrive et par ord sorry

Fra : Finn Bornhuus

Dato : 26-03-07 21:05

"Søren Nielsen" <surfing2@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igang,det vil vi gerne erkende. og lad os så komme videre!!
>
> fik bare lyst til at skrive et par ord sorry

Uden at kende til anden måde:

Sæt din broder til at lægge et nyt foliegulv, det der ligger i vognen er
folie, så der kan vel købes et nyt gulv. Og giv så din kone 20000 kys det
plejer at hjælpe, hun kan ikke brokke sig imedens.

Finn

Fra : T. Hartung

Dato : 26-03-07 22:25

"Finn Bornhuus" <f.bornhuus@dlgtele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> folie, så der kan vel købes et nyt gulv. Og giv så din kone 20000 kys det
> plejer at hjælpe, hun kan ikke brokke sig imedens.

Så mens brormand lægger nyt gulv skal Søren og konen samt begge børn så lige
holde hele overdelen løftet oppe sammen med inventar, køleskab o.s.v. da
dette "folie" jo er lag som det første gennem hele vognen - og i ét stykke -
tror ikke det er vejen frem. )

Jeg har så ikke set skaden - men måske det kan limes sammen (vinylgulve kan
limes) hvis det er en dybere revne - men helt usynlig bliver det næppe.

Set i bakspejlet havde "Fraster" nok været billigere - Det hele er
naturligvis ærgerligt, gjort i en god mening - så kone-1 må tilgive eller
blive til kone-X )

--
mvh.
T. Hartung

Fra : SB

Dato : 26-03-07 22:41

> [...]
> holde hele overdelen løftet oppe sammen med inventar, køleskab o.s.v. da
> dette "folie" jo er lag som det første gennem hele vognen - og i ét

Nu er jeg så heldig så vores CV står i mit navn, vil hun ikke med pga en
ridse, så kan hun da bare blive hjemme, er sikker på ungerne og jeg nok skal
få en sjov tur ud af det alligevel

Søren

Fra : John Sendsen

Dato : 26-03-07 21:21

> fik bare lyst til at skrive et par ord sorry

Benyt lejligheden til at få en bedre vogn (hvis en sådan findes).
Giv hende en minkpels. Hjælper altid.
Hvis jeg overfører kr. 10.000 til min kones konto, så spinder
hun som en kat.

--
Hilsen John

Fra : Søren Nielsen

Dato : 27-03-07 10:09

Hej igen fine svar men det er alså ikke vinylgulvet der er ridset, men
siderne helt nede ved gulvet ½cm oppe vandret , fik måske ikke forklaret
det helt rigtigt sidst .
der var en der sagde noget om brun skosværte til mig men konen snakker
noget om at min bror da må have en forsikring der dækker sådanne "fejltrin"
er det i så fald en familieforsikring han skal bruge (ansvar) eller kan
man bare godt glemme det hele for sådan noget ville de alligevel aldrig
dække?

med venlig hilsen manden i "lortesituatinen" hvor det første han tænker på
altså ikke lige er at give konen en ny pels??
som en foreslog, men han skal da være så velkommen.

Fra : T. Hartung

Dato : 27-03-07 16:47

> Hej igen fine svar men det er alså ikke vinylgulvet der er ridset, men
> siderne helt nede ved gulvet ½cm oppe vandret , fik måske ikke forklaret
> det helt rigtigt sidst .

OK det er ind i finér - folien på magasinfronter!

Hvad med en 7,5 cm fodliste hele vejen rundt ........... )

> [...]
> eller kan man bare godt glemme det hele for sådan noget ville de alligevel

DET ville jeg glemme også a.h.t. familiefreden - bede om hjælp "gratis" og
bagefter beklage sig - så skulle man have valgt et firma - der er bare ingen
garanti ved venner/familiens hjælp.

Lev med det - dæmp konen og smil til brormand som om intet er hent - så
sover du også bedre.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 28-03-07 19:03

> [...]
> noget om at min bror da må have en forsikring der dækker sådanne
> "fejltrin" er det i så fald en familieforsikring han skal bruge (ansvar)

Hej Søren.

Ærgerlig sag, specielt fordi den giver så meget ballade over en lille rids

Du spørger til forsikring, og her tror jeg ikke der er noget at stille op.

Din kaskofosikring på vognen dækker normalt ikke skader, der er opstået
under arbejde/reparation på vognen. Hertil kommer, at forsikringsselskabet
måske ville kunne kalde skaden for lille og kosmetisk, og slippe med en
mindre symbolsk erstatning for ridserne - men de vil ikke skifte møblerne ud
med ikke ridsede, eller forsøge sig med en reparation.

Hvor svært det end kan være helt at forstå, så er din brors arbejde omfattet
af en en meget gammel lovregel fra Chr.V Danske Lov (3-19-2), som siger, at
når han udfører arbejdet for dig, så er det dig der bærer risikoen og
ansvaret. Oversat til klart dansk, så er du ansvarlig for den skade din bror
har forvoldt - og derfor vil du ikke kunne kræve erstatning af ham, men må
selv betale for skaden.

Hertil kommer så, at din brors familieforsikring, der har en indbygget
privatansvarsforsikring, ikke dækker ansvar for skade, som han måtte
forvolde under arbejde for andre (dig) eller på de genstande, som han
bearbejder eller behandler (din vogn).

Såh....tilbage er, at berolige din kone, og så holde hende væk fra en evt.
ny køber, når du skal sælge vognen, så hun ikke "kommer til" at udpege de
famøse ridser for dem.

God sommer, alligevel.

/Flemming U

Fra : Axel

Dato : 27-03-07 12:01

On Mon, 26 Mar 2007 21:48:38 +0200, "Søren Nielsen" <surfing2@cool.dk>
wrote:

> [...]
>igang,det vil vi gerne erkende. og lad os så komme videre!!
>
> fik bare lyst til at skrive et par ord sorry

hej
smid konen ud,så får du fred der er sikkert andet hun er sippet over
du får det dobelt så sjov og halv så biligt

Fra : jens

Dato : 27-03-07 13:29

"Axel" <axel.s@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> hej
> smid konen ud,så får du fred der er sikkert andet hun er sippet over
> du får det dobelt så sjov og halv så biligt

Ja smid konen ud og få en ny yngre model
Og så tag på en dejlig tur med campingvognen

Fra : HSLK

Dato : 27-03-07 15:10

Hejsa

jeg kan da godt forstå at din kone er ærlig over det men at flippe sådan ud
fatter jeg ikke

Er vogen kasko forsikret så kan jeres egen forsikring måske dække det.
Jeg tror ikek din brors forsikring dækker det da du selv har bedt ham om at
gøre arbejdet.
Der er et eller andet kringlet med det.

knus Henriette.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 27-03-07 15:19

Søren Nielsen wrote:
> [...]
> fatter jeg stadig ikke ,men den var der da godt nok ikke inden vi gik
> igang,det vil vi gerne erkende. og lad os så komme videre!!

Du må ha' en kone med stort overskud i hverdagen siden hun kan gå så
meget op i SÅ lille en ting.
En lille (næsten mikroskopisk) ridse lidt over gulvhøjde, noget af vejen
rundt langs gulvet!?!?!? Jeg tvivler på at en evt. sælger nogen sinde
vil opdage det.
Værditab?? Nix!!!

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Anders Og Sanne

Dato : 27-03-07 19:22

Hejsa!

He he jeg griner - kender godt til at man laver en upser, pga af
uforsigtighed eller tankeløshed.
Sidste år lavede jeg hul i køkkenbordpladen, da jeg skulle tage fjernsynet
ned fra den der lille plade. Det var rigtigt øv, og vi skal jo have en ny
bordplade.
Jeg var også ret flov da jeg skulle fortælle manden det, han blev
selvfølgelig ærgelig, men det har på intet tidspunkt ikke været på tale at
vi aldrig mere kan tage på ferie i den vogn.
Han har endda inviteret mig med til italien i 3 uger, sååååe helt så slem
har jeg hellere ikke været :)

Lad konen være i fred (sådan er det med kvinder) - udret skaden, måske med
den der liste, det lyder da ikke så tosset - måske kommer det ligefrem til
at se godt ud - og så inviter hende på en fantastisk tur med vognen - uanset
hvad mon ikke hun tager med alligevel, når nu dig og ungerne pakker til en
rigtig hyggetur, med god mad og lækkerier.

Hvis stadig ikke hun er til at overbevise, hmmm så fred være med dig - hvis
sådan en tåbelig ridse skal ødelægge en helt påskeferie både for dig og
ungerne, det er ikke det værd og da synd for ungerne - så må hun altså have
at vide at hun skal tage sig sammen.

pøj pøj og held og lykke.

hilsen
Susanne

Fra : Anita Andersen

Dato : 27-03-07 21:26

Hej søren

Løsningen som jeg ville bruge

det nye tæppe ud af vognen
køb et nyt tæppe tykt og blødt (dejligt at gå på)
skær det nye ud brug det gamle som skabelon
ind med det gamle derefter ovenpå med det nye og vupti konen får ikke
engang kolde tæer længere
ridsen er under tæppehøjde salgværdien er måske faldet men hvorfor skulle du
sælge den.

NILLER

Fra : Knud

Dato : 28-03-07 17:23

Hej Søren.
"Søren Nielsen" <surfing2@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan man gøre for at redde vores forårscamping.?
[snip]
Du skal vel bare skifte damen ud?
Nu kender jeg ikke din brud, men hvis hun kan være så træls efter 6-8
år, så skal du se dig om efter en anden.
Når hun brokker sig, så lad hende se på de fjolser her
http://www.kaben.dk/tekster/skrammel.asp tror nu ikke de kører i en
Adria, men pyt med det.
Kæmp for ungerne, og lad hende tage på cykeltur til "Kvæulanternes
Højborg"
Men smut lige en tur omkring Byggemarkedet og køb lidt vandfast lim, du
kan få en tube for 30 kroner. Kom lidt på pegefingeren, og smør det i
ridsen. Hvis du så gnider med en klud op og ned, så dækker det næsten,
der sidder altid lidt møg på fodpanelet. Du slipper også for at folien
sprækker.
Tror ikke du kan se skaden efter 2-3 uger.
Kun et godt råd.
Venlig hilsen Knud

Fra : Martin Kristensen

Dato : 28-03-07 21:07

Hej.

Det er en svær en den der men....

Hvordan reagerer du hvis konen ridser bilen
Kører alu fælgen op ad en kantsten
Glemmer basale ting
Er du så selv en klovn overfor hende???

Hvis min kone kunne finde på at brokke sig over sådan en lille svipser. ja
så kunne jeg bare tænke tilbage på alle de problemer hun lavede

PS held og lykke

Mvh Martin (Med er nem kone)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-03-07 09:20

Martin Kristensen wrote:
> Hej.
>
> Det er en svær en den der men....
>
> Hvordan reagerer du hvis konen ridser bilen
> [...]

Hvad gør du hvis du kommer hjem og konen ligger gul, grøn og forslået på
køkkengulvet?

Svar:

Ingenting. Du har jo sagt det én gang.

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Knud

Dato : 29-03-07 17:11

Til Per.
[snip]
> Hvad gør du hvis du kommer hjem og konen ligger gul, grøn og forslået
> på køkkengulvet?

Tror jeg ringer 112, og håber på de giver lidt hjælp.
Fatter ikke lige at Per ser det som et samlivsploblem?
Men sådan er vi jo forskellige
Mvh Knud

Fra : bigOne

Dato : 29-03-07 17:29

"Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> [snip]
>>
> Tror jeg ringer 112, og håber på de giver lidt hjælp.
> Fatter ikke lige at Per ser det som et samlivsploblem?

er det ik´ mere konen der ser det som et samlivsproblem?

Fra : Knud

Dato : 29-03-07 17:48

"bigOne" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> "Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> skrev i en meddelelse

> er det ik´ mere konen der ser det som et samlivsproblem?

Jo, måske. Hun har jo Per
Mvh Knud

Fra : Sten Bo

Dato : 30-03-07 09:16

"bigOne" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> "Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> skrev i en meddelelse

> er det ik´ mere konen der ser det som et samlivsproblem?

Klip: "Men familien skulle jo gerne på forårscamping!, og det bliver som
stillingen
er nu ,uden min kone, kun med børnene 3 og seks år, hun sætter ikke sine
ben i den Campingvogn!! Latterligt men hvad gør jeg.....er der nogen" Klip
slut

Hvis ikke det er et samlivsproblem, hvad er så? Sådan helt basalt.

Men vi kender vel godt til at ærgrer os voldsomt over et eller andet.

Vi har her haft en stor uenighed over mærke model ny kaffemaskine, hvor jeg
heldigvis har fået ret. Det er noget lort. Den, en dyr Siemens sviner kaffe
ud over alt og alle når der skænkes. Vi havde en Moccamarster der simpelthen
er verdens bedste, men ikke så designet. Og en i familien mente så at vi
trængte til lidt smartness.

Man vælger sine kampe, og taber så desværre engang i mellem. Lige til
Strindbjeg. Men bare det går, når det bliver rigtig alvorligt, går det vel.

Fra : Sten Bo

Dato : 30-03-07 09:36

> Det er noget lort. Den, en dyr Siemens sviner kaffe ud over alt og alle
> når der skænkes.

Afskyr den så jeg ikke kan huske navnet. undskyld Siemens. Det er en Krups
der også kan Espresso.
Kr.1800 og var en gave der efter min mening sku ha været byttet til det
rigtige mærke. I guder en gang diplomati der kører. helt som Søren og viv
må indstille sig på.

Og jeg smiler hver gang den sviner på bordet, også for giveren.

Pas på det ikke blir noget din kone kan bruge mod jer i årevis. Køb hellere
en anden vogn. Måske efter en sæson eller så.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 01-04-07 21:32

takker for alle svarene og vi er altså trods alt kommet afsted på
forårscamping (allesammen vel og mærke ...) mvh Søren Nielsen

Fra : Sten Bo

Dato : 02-04-07 13:26

"Søren Nielsen" <surfing2@cool.dk> skrev i en meddelelse
> takker for alle svarene og vi er altså trods alt kommet afsted på
> forårscamping (allesammen vel og mærke ...) mvh Søren Nielsen
,

Selvfølgelig. Jeg var aldrig i tvivl.

mvh sten