PRISFORESPØRGSEL
Fra : sæbelaursen

Dato : 25-03-07 17:59

Hej GRUPPE
Vi har været campister i mange år, og efterhånden fået samlet alt i udstyr
og lidt til, og faktisk alt for meget.

men nu spørger min søn og svigerdatter.
Hvis vi nu vil købe campingvogn - hvad skal vi så beregne i kroner
CIRKA til udstyr - stole, borde, kaffekopper tallerkner -
altså alt det der skal til udover bare det at have campingvognen ??
mit forslag er ca. 10 - 12 tusinde
min søde hustru mener 5 - 7 tusinde.

Det kan selvfølgelig gøres billigere - men hvis man nu skal have hele
udstyret på een gang.

Hvad tror og mener I prisen vil være.

Carmen og Carsten

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 25-03-07 20:19

"sæbelaursen" <sæbe@laursen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mit forslag er ca. 10 - 12 tusinde
> min søde hustru mener 5 - 7 tusinde.
>
> Det kan selvfølgelig gøres billigere - men hvis man nu skal have hele

Hm....begrebet "det helt nødvendige" er jo en noget spøjs størrelse - men
hvis I virkelig mener det HELT nødvendige, så er jeg sikker på, at det godt
kan klares under/lige omkring de 5.000 kr.

En pakke med pænt melamin-service til 4 personer kan fås for omkring 500,-
kr. Et rimeligt bord, der kan rumme 4 personer kan vel fås for omkring 750,-
kr. og 4 stole, der kan klappes sammen, men ikke er dette års hotteste
model, kan vel få til 250,- kr. stykket. Så har vi brugt 2.250,- kr.

Man kan vel ikke undvære en kaffemaskine og en lille miniovn, og det kan
godt findes til en samlet pri af 600,- kr. i alt. Et biligt grydesæt med 3
gryder med låg, en kasserolle og en stegepande er netop set til 399,- kr. Så
er regningen oppe på 3.250 kr.

Så skal hver person have et par flex-træsko - de koster i Faka i denne uge
99,- kr. og da det danske vejr jo er lidt alsidigt, skal der også et
regnesæt til - og et billigt kan fås for 250 kr. pr sæt. Så har vi brugt i
alt 4.000 kr. - hvis vi kun regner med søn og svigerdatter. Så skal der lidt
køkkenknive, en langnæset gaslighter, et par bordskånere,
køkkenrulle-stativ,o lidt opbevaringsdåser til sukker, gryn kaffe os.v. - og
så har vi nok passeret de 4.500 kr.

Så er der 500,- kr. tilbage til 5 flasker rimelig rødvin til
aftensmåltiderne i Påsken og en flaske Gammel Dansk til morgenmåltiderne -
så røg der 5.000 kr. Men så er Påsken også reddet.

Jeg går ud fra, at man indregner et fortelt i det at have køt campingvogn,
og at der er gulvtæppe i forteltet. Ellers skal man nok regne med at lægge
12-15.000 kr. til regningen.

Hvis de unge ikke har en transportabel radio go et tv, de kan tage med, så
skal de da også have det på plads. Hvis vi taler om fladskærms-tv og en
rimelig radio, så har vi lige brugt 4.000 kr. i radiobutikke til det.

Hvis vejret bliver køligt, skal der varme i fortletet - og en ok
petroleums-kamin kan fås for 1.200 kr. - og så koster de første 20 l. saft
til maskinen 250 kr - så her var yderligere ca 1.500 kr. at spendere.

En god Camping-Guide, så de kan finde de gode campingpladser, skal de nok
betale 300,- kr. for - og et campingpas koster 90,- kr..

Et 20 m. gummikabel, så man kan få strøm til vognen, koster vel 500,- kr.,
og hvis der ikke følger en spildevandstank med cv'en, skal man regne med små
500,- kr. til den også. Første 10 kg. gasflaske koster 850 kr. inkl. gas.

Såh....på denne måde har jeg sørget for, at hverken Carmen eller Crasten har
ret i deres væddemål.

Camping er vel den dyreste billige ferieform der findes - og kan gøres
nøjagtigt så billigt og så dyrt, som man selv vil det.

Og når mor og far er erfarne campister, kunne man jo få den tanke, at der
kunne falde en eller flere "start-sæt" af til de nye campister - vi har vel
lidt stolthed over os, når børnene begynder at blive bidt af vores egen
camping-kuller.

God sommer til både de er afrne og til nybegynderne. Pas på - det smitter.

/Flemming U

Fra : SB

Dato : 25-03-07 20:43

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> egen camping-kuller.
>
> God sommer til både de er afrne og til nybegynderne. Pas på - det smitter.

Så skal der lige toiletvæske til også + toiletpapir
kaffekrus? Øl og vinglas?
skærebrædder, paletknive, sovseske, ostehøvl, dåseåbner osv.
vores kostede fra bunden af og til vi havde hvad vi ville små 13000 kr.
men også nok fordi vi har et bord til godt 1000 kr, 6 stole a 450 kr., 2
liggestole a 650 kr. div outwell møblement til forteltet, er rart at have
lidt plads til grøntsager osv. samt et ekstra bord til kaffemaskinen og
miniovnen.
Når man køber et campingbord er det meget vigtig at man kan højdejustere et
ben eller to, med mindre man ligger fast med et lige så fast gulv, har vi
endnu ikke oplevet et plads der var så vandret at vi ikke skulle justere
bordet ind for at få det nogenlunde plan

et tørrestativ er også en del af vores indhold når vi kører rundt, og en
skraldestativ til forteltet, ekstra ledning til forteltlampen, den der
sidder på er sjældent lang nok, forlængerledning med flere udtag, træls at
skifte mellem el-keddel, kaffemaskine og miniovn konstant
en vanddunk til drikkevand, en olielampe for hyggens skyld, og med noget
citronella i olien holder den også myggen væk.

der er utrolig mange små ting, og det tager gerne flere campingture før man
finder ud af hvad der er nødvendig for netop din familie.
sats på 10.000 kr. er det billigere, er det jo ikke så galt, beregner man
5000 og det bliver dyrer er det straks værre.

Og hellere ofre lidt ekstra og få noget der er i orden, en billig pande kan
hutigt komme til at slå sig skæv, og indholdet i gryderne brænder på

Søren