Gulv i fortelt
Fra : Margit

Dato : 21-03-07 12:29

Forslag til gulv i fortelt ønskes

Margit

Fra : Tommy T - Odense

Dato : 21-03-07 19:14

"Margit" <has@has.dk> skrev
> Forslag til gulv i fortelt ønskes

Hej Margit.
Kunne du ikke uddybe dit spørgsmål lidt........

Skal du være fastligger eller vil du have gulv med på ferie.?
Skal det bruges hele året?

Find selv på flere spørgsmål....

Mvh Tommy T - Odense

Fra : Margit

Dato : 21-03-07 20:46

"Margit" <has@has.dk> skrev i en meddelelse
> Forslag til gulv i fortelt ønskes
>
> Margit

Vi skal være fastligger for første gang i sommer

Margit

Fra : Per H

Dato : 21-03-07 20:51

On Wed, 21 Mar 2007 20:45:45 +0100, "Margit" <has@has.dk> skrev:

>"Margit" <has@has.dk> skrev i en meddelelse

>Vi skal være fastligger for første gang i sommer

et almindeligt gulvtæppe til fortelte er ganske udemærket, husk plast
nedenunder så græk ikke gror igennem.

er fastligger så noget du kan lide, så kan du udbygge med alverdens
underlag.

Vh Per

Fra : peter hansen

Dato : 21-03-07 21:22

Per H skrev:

> [...]
> nedenunder så græk ikke gror igennem.
>
> er fastligger så noget du kan lide, så kan du udbygge med alverdens

Hej.
da vi for 3 år siden valge at blive fastliggere fik jeg fat i nogle
engangspaller, Dem ville jeg gerne ha for at komme lidt op over jorden,
både for at isolere bedre nedefra samt for at holde evt regnvand nede
under fødderne. De paller har nu holdt stand i 3 år, hver vinter stavler
jeg dem sammen, kan evt køre dem hjem på en trailer, og de er da stadig
fine nok til denne sæsson, som jo snart kommer. Hilsen Peter

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 22-03-07 19:55

> Vi skal være fastligger for første gang i sommer
>
> Margit

Vi har været fastliggere, med en del "løse" turistture, gennem mere end 20
år, og vi har prøvet lidt af hvert mht gulv.

Vi har helt forladt det faste trægulv - fordi jeg synes det er for bøvlet.
Det vejer, og fylder, og skal transporteres og opbevares. Det er simpelt hen
ikke "godt nok" til at gøre os mobile.

Vi har i nogle år nu brugt 4-lags-løsningen;

Nederst et underlag, der lader regnvand trænge igennem, men som sørger for,
at jord, grus m.v. ikke trænger igennem. Det holder teltet rent.

Derpå en god presenning. En god! Den koster lidt mere, men er det hele værd.
Den lægges så den bøjer 10 cm op ad alle sider indvendigt på teltet. Så er
der lukket vandtæt.

Dernæst et isoleringslag. Vi har haft forskellige løsninger. De senere år
har vi brugt alm. porelukket pvc-underlag, af den type som gulvmanden lægger
under trægulve. 5mm tykt. Det isolerer fremragende og koster stort set
ingenting. Kan ikke suge fugt/vand.

Øverst lægger vi så det alm. campingtæppe.

Det virker bare - og vores gulv er både tørt og lunt.

Isabella er for et par år siden kommet med et par nye produkter til det
nederste lag og til isoleringslaget. GroundCover og ComfortCarpet hedder de.
Dem har jeg luret en del på, og syntes at de var lige dyre nok. Men
campingvennerne har talt varmt for dem.

Nu var der så et godt tilbud hos en forhandler, hvor vi kunne spare flere
hundrede kroner - så vi tog skridtet. Så på søndag lægger vi 4-lags
løsningen med de to Isabella-produkter.

Vi savner overhovedet ikke trægulvet, elelr arbejdet med at lægge det, eller
bøvlet med at køre det frem og tilbage elelr pladsen det tager, når det
opbevares.

/Flemming U

Fra : Margit

Dato : 24-03-07 14:07

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vi savner overhovedet ikke trægulvet, elelr arbejdet med at lægge det,
> eller bøvlet med at køre det frem og tilbage elelr pladsen det tager, når

Din løsning lyder godt - og nemt - det må være noget for os.

Hilsen Margit

Fra : Jan Vesterlund

Dato : 28-03-07 19:46

Margit <has@has.dk> skrev:
>Forslag til gulv i fortelt ønskes
>
>Margit

Hej

Vi har de seneste 3 år "bare" haft plastic og ovenpå vores
campingtæppe.

Vi vil gerne have det lidt bedre, men synes det er for meget
arbejde med et trægulv, når vi kun ligger fast i foråret.

Er der nogen som har kendskab til gulv med plasticfliser, f.eks.
de nye fra Isabella?

Hilsen Jan