Mening om Adria
Fra : Martin Kristensen

Dato : 17-03-07 16:18

Hej lige et kort spørgsmål.

Hvad er jeres mening om Adria campingvogne? overvejer at købe en 663 uk

Er det noget skrammel eller hva

Mvh Martin & Tanja

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 17-03-07 17:41

"Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej lige et kort spørgsmål.
>
> Hvad er jeres mening om Adria campingvogne? overvejer at købe en 663 uk
>
> Er det noget skrammel eller hva

Ud fra de muligheder du giver, såbliver svaret "eller hva".

Hvorfor overvejer du at købe en vogn, som du måske tror er noget skrammel ?
Og hvorfor køber du ikke en vogn efter hvad du selv synes er ok?

Når der findes vogne i mange prisklasser - og nogle vogne med flere faste
menigheder omrking sig, som vil hævde at alt som ikke kun er nordiske
vintervogne til dobbelt pris, er noget skrammel, så nytter det ikke meget at
spørge om Adria.

Men Adria er da ganske udmærkede vogne - og der er mange glade campister der
har sådan en.

Jeg har ikke, for jeg kan bare ikke li' deres indretning og design - men det
gør det jo ikke til en skrammelvogn.

Såh..........hvis I er faldet for den Adria, så køb den, og bliv glad for
den.

/Flemming U

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 17-03-07 18:28

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en
> meddelelse Men Adria er da ganske udmærkede vogne - og der er mange glade
> campister der har sådan en.

Ja , der er rigtigt mange der køber sådan en . Det er jo den mest solgte
vogn i DK.

og
Måske også den man får mest udstyr i for pengene. ?

> gør det jo ikke til en skrammelvogn.

Skrammelvogn eller ej , jeg tror du skal sammenligne disse adriaer på samme
måde som med Skoda & Wv
Næsten samme biler , men med mindre forskelle i udformning + store
forskelligheder i Prisen

Har det lidt med adria sådan: Der må være "givet" nogle besparelser i
opbygningen af vognen , når der kan være råd til alt det udstyr standart?
Men okay , de fleste vogne kører jo bare tur/retur til Italien hvar sommer
MEN man kan kun prøve sig frem - bare på den måde kan man bedømme vognene ;
Jeg er ikke i tvivl om mit næste mærke(Kna..) - OG jeg skal ikke have
Dethleff igen.

PS - husk i Italien er de ikke så begejstret for større Nordiske
Campingvogne p.g.a. befolkningstætheden på Campingpladserne !!!!

Kim

Men Held og lykke.

Fra : HenrikH

Dato : 18-03-07 17:59

Der er vist delte meninger om, hvilken der er den mest solgte campingvogn:

Snip fra Hobbys jubilæumsskrift:

Fabrikken blev grundlagt i 1967, og i dag produceres der mere end
20.000 vogne om året - Hobby er den mest solgte campingvogn, både i Danmark
og i resten af Europa med en markedsandel på ca. 25 %. Alene i Danmark er
der igennem årene solgt mere end 25.000 nye Hobby vogne

Såeehhh, men OK Adria skriver nok det samme i deres markedsføringsmateriale

Fra : kenny

Dato : 20-03-07 00:25

Hej

Hvad var problemet med jeres Dethleffs? (vi overvejer at købe en 510DB)

Fra : Knud

Dato : 20-03-07 17:24

Hej Kenny.
"kenny" <!@!> skrev i en meddelelse
> Hej
Ja, hej med dig.
Det er utrolig svært at se hvad du svarer på?
Jeg har klippet det meste væk.
Men hvis du svarer under det du vil svare på, så bliver det ubetinget
lettere at se.
Du svarer tre personer, og jeg kan ikke lige stedfæste hvem du ønsker at
svare.
At du ønsker en Dettlefs, det er da helt fint. Men hvad er det du holder
det op mod?
Har du aldrig haft en campingvogn? Skal du have en ny? Skal det være en
med plads til børn?
Og nej, ingen har noget mod Dettlefs, man skal bare vide hvad dit behov
er, du kan se en side jeg har, ved ikke om det giver hjælp, men det er
kun ment som hjælp, se på http://www.kaben.dk/tekster/skrammel.asp ved
ikke om du kan bruge det til noget, men der er stadig 2600 besøg på
selve hjemmesiden hver måned, så lidt kan den vel bruges til.
Mvh Knud
www.kaben.dk

Fra : kenny

Dato : 23-03-07 01:30

Hej Knud

Tak for svaret, det er en fin side som jeg vil studere nærmere en af dagen
(det er lidt sent nu)

Jeg synes nu at jeg svarede lige under dig, men det er muligt at jeg gør
noget forkert...

(det var mest kommentaren om at I ikke ville ha' en Dethleffs igen der
gjorde mig nysgerrig - I har måske dårlige erfaringer?)

Vi har aldrig haft campingvogn før, men har camperet i villatelt. Vi er to
voksne og to børn (9+6år)
Vi har tænkt os at købe en lidt brugt vogn (2-4 år gammel) og har kigget på
både Dethleffs 510DB og 450DB
Vi synes de virker som om de er godt bygget og umiddelbart godt indrettet.

(men vi har som sagt ingen erfaring)

Mvh. Kent

Fra : John Roger Johansen

Dato : 23-03-07 09:18

kenny wrote:
> [...]
> både Dethleffs 510DB og 450DB
> Vi synes de virker som om de er godt bygget og umiddelbart godt indrettet.

Er DB-modellen så veldig praktiske for dere som har barn? Hvis
dobbeltsengen er for dere så må det rees opp til barna i rundsitteren.
Barn legger seg vanligvis tidligere enn foreldrene så da trenger vel
dere rundsitteren på kvelden?

Ville tro at en TK-modell er en mer praktisk løsning. Da kan barna legge
seg i faste køyer på eget rom tidlig på kvelden og dere har både
rundsitter, bad og utgangsdør tilgjengelig på utsiden av barnerommet. Da
får barna en egen sittegruppe på barnerommet også.

Selv har vi en 510TK med trippel-køye som vi er kjempefornøyd med (vi
har tre barn, 3, 8 og 10 år).

John Roger

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 23-03-07 17:45

Hej John Roger
Jeg har også en dethtleff 500TK tripel køje, men efter at have arbejdet som
fritidssælger med blandt andet salg af Knaus vogne er jeg ikke i tvivl . Det
bliver med stor sansynlighed en Knauss næste gang.
F.eks. er hele gaskassen i min dethleff i blød plastic ,hvor den i Knausen
er lavet af glasfiber. Men så er der jo en den faste vandtank som jeg gerne
vil have , det bliver jeg nød til at bestille i en Knaus, da de fleste er
med mobil vandtank.
Kan heller ikke lige forstå at kenny vil starte med en DB vogn fra Dethleff,
da det må være nemmest med faste sovepladser til alle campingturen.Vi har i
hverfald været meget glade for vores vogn mht faste pladser.
Hvis Kenny bor på Sjælland er han da velkommen til at kikke forbi min vogn
(som også er til salg på www.dba.dk til 91999,-) Årgang 2002

PS , vær opmærksom på at vogne der kun er 2-3 år gamle er næsten lige så
dyre som nye vogne ! . I øjeblikket er forhandlerne ved at sælge ud af
overbestilte modeller (2006) som tit kan købes med store rabatter.

Kim

Fra : Anders Og Sanne

Dato : 17-03-07 21:36

Hejsa!

Ja det kommer vel an på om du er til kaffe eller the.
smag og behag - men måske det du mener er af man har hørt meget om
fugtproblemer, og det har der vidst også været i tidligere årgange og ja så
er der måske lidt med kvaliteten, men sådan er det jo også med biler- du får
jo hvad du betaler for.
vi har selv en adria 502 up exclusive fra 99 og den er vi rigtig glade for.
Det er vores første vogn og vi har nu haft den i 4 år, vi har købt den brugt
og kunne få den til en fornuftig pris.
Grunden til at vi valgte denne, var at den passede til vores behov, og da vi
også lige skulle finde ud af om camping var noget for os, ville vi altså
ikke springe ud i at købe en helt vildt dyr luksusiøs vogn, hvis vi
alligevel ville sælge igen efter kort tid. Samtiddig var vi altså heller
ikke til en 20 år gammel vogn.
Men vores vogn er da fin - den kan da både køre til italien og det hele
(mangler dog aircon haha) og den dækker vores behov, med at vi kan sove,
lave mad og er rar at være i på en regnvejrsdag.

Vi er så siden sidste år blevet 1 mere og nu overvejer vi at inden for de
næste par år at udskifte til en køjevogn, men om vi vil gå efter endnu en
adria er ikke sikkert - vi skal finde den vogn, med den indretning og smag
der passer os - til en fornuftig pris selvfølgelig :)

Jeg syntes at hvis i mener at den i har set på passer til jeres behov, så er
det vel den i skal have. Er i. i tvivl eller usikre, så kan det da være i
skal kigge efter og sammenligne med andre mærker som indeholder det samme,
og hvis i stadig vendertilbage til adria, så er det nok den i skal have
Go fornøjelse med det - måske vi ses et sted derude :)

hilsen
Susanne

Fra : Lars

Dato : 17-03-07 22:16

> [...]
> Hej lige et kort spørgsmål.
>
> Hvad er jeres mening om Adria campingvogne? overvejer at købe en 663 uk

De fleste campingvogne er lavet af plastic, skumgummi, tyndt krydsfiner
og lidt tynde aluminiums stænger for at holde vægten nede. De er ikke
videre solide. Faktisk er de fleste mærker noget billigt skrammel
fordi vægten er af stor betydning for salget.
Chassiet er som regel fra Alko. Møblementet er standard
og fra blot få fabrikker, så den største forskel er vel
mærket og prisen, som indikerer luksus niveauet.

--
Mvh. Lars

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 18-03-07 00:24

"Lars" <spam@Lars.Kulle> skrev i en meddelelse

> [...]
> og fra blot få fabrikker, så den største forskel er vel
> mærket og prisen, som indikerer luksus niveauet.

Sjovt du lige nævner møblerne - Adria ejer deres egen møbelfabrik, der til
gengæld leverer til en række andre mærker....

Faktisk har vi selv haft lejet 3 Adria'er og ejet en - bortset fra at
indretningen i de 3 lejevogne ikke virkede for og og at den, vi endte med at
købe, heller ikke var sagen, så er det ikke Adria's mangel på kvaliteter der
er grunden til at vi har købt et andet mærke.
Vi kørte skam stadig gerne Adria - hvis de altså lavede klapvogne som Hymer
gør

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Sten Bo

Dato : 18-03-07 00:29

> [...]
> og fra blot få fabrikker, så den største forskel er vel
> mærket og prisen, som indikerer luksus niveauet.

Du glemte "flamingo", og tynde aluplader, men det hele blir først skrammel
når der kører noget ind i dem, eller de vælter i høj hastighed. SÅ blir det
til skrammel.

Og så er det netop letheden der skal beundres, for det er det det kommer an
på. Lethed der alligevel kan hænge sammen. At der så kan opstå noget med
utætheder i betrækket og et træskellet der absolut ikke kan tåle fugt i
længere tid, uheldigt. Fælles for en lang række mærker, også dyre,

Der findes design der ikke har de potentielle fejlkilder.

Men der spørges på en konkret vogn - og folk der har haft den, er vel første
prioritet.

Fra : HSLK

Dato : 18-03-07 13:35

Hejsa

> Hvad er jeres mening om Adria campingvogne? overvejer at købe en 663 uk
>
> Er det noget skrammel eller hva

Det er en skøn vogn vi har lige skiftet vores gamle Adria unica a 502 dk ud
med en Adria Classica 663 uk og vi er bare så glade for den

Det er da sikkert du får havd du betaler for men jeg mener du får meget for
pengene og 663 uk tilgode ser børne i høj grad med den ekstra sidegruppe.
Køkkenet er også super dejligt stort

Jeg syntes tilgengæld ikke vison er pengene værd jeg syntes 5500 for et
fladskærms tv med indbygget dvd er for dyrt.

vi har fået sat en gasbageovn i vores det er vi super glad for

Jeg kunne godt have ønsket mig at gulvarmen var en smule bedre den er lidt
for punktet men helt klart det er berde end ingen ting

vi syntes at på trods af at det er en stor og lang vogn på kun en aksel at
den ligger godt på vejen pænt roligt.

Husk at få sat batteri i noget med at ellers køre fyret ikke så godt når du
ikke har 220v Bilen kan vist ikke levere stabilt nok strøm eller sådan noget
det kan være andre ved mere om det end jeg

Vi har være super glad for vores gamle Adria vogn den blev bare for lille da
vi har beslutte ikke at ville have fotelt på mere da jeg af heldbredsmæssige
grunde ikke kan være med til at sætte det op
vi nøjes så med markise i den nye Adria.
vi ville også gerne campere lidt længere på året og i den gamle adria var
der kun varme ovn ikke blæser og det var skisme lidt koldt i den nye er
der centralvarme det er bare kanon lækkert
De nye classica har en tykker isolering og er bedre i den kølige mrd men jeg
tror altså ikke man skal forvente at kunne campere i 20 graders frost

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej

knus henriette.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 18-03-07 21:52

Hej.
Mange tak for svarene.
Der er mange der er glade for at eje en Adria camping vogn og det tror jeg
også vi bliver

Troede bare at Adria havde nogle ømme punkter, der var så gralle at man
senere fortrød at man havde købt en

Endnu en gang tak for hjælpen,i hører nærmere

Mvh Martin & Tanja

Fra : Sten Bo

Dato : 19-03-07 11:01

> [...]
> senere fortrød at man havde købt en
>
> Endnu en gang tak for hjælpen,i hører nærmere

Helt generelt om mange mærker. Så får jeg ikke ørene i maskinen.

Man skal (også) være opmærksom på træbunden under hjørnerne.

Idet der nogle steder modeller skal være en lille plastik snip eller
drypnæse fortsætter 1 cm eller 2 klar ud under bunden fra aluprofilen der
"samler" hjørnet, sådan at regnvandet ledes klar af vognbunden.

Det er sket for nogle mærker, at man under produktionen i misforstået
nidkærhed har bøjet snippen ind under bundpladen, eller har bøjet den op på
bunden og klammet den fast.

Regnvandet ledes derefter ind under pladen hvorfra det er meget længe om at
tørre væk fra.

Jeg har også set nævnt her i debatten at en campist syns de så uordentlige
ud og havde (tænkt på at ?) klippet dem af.

Det er set, sagt af teknikker, at vogne har fået "bløde" hjørner på 2 år.
Tag derfor en lille spids kniv - eller lignende og stik op i træpladen,
fuldstændig som man gjorde med træbåde i gamle dage. Der må IKKE være blødt.
Find eventuelt nogle andre steder og sammenligne med.

Hvis vognen har stået tørt, altså det ikke har regnet i nogen tid - er det
da også et oplagt sted til fugtmåling med prikkeren. Billig - Fås i
byggemarkedet.

Ud over det er det god latin at rokke kraftigt i skubbehåndtagene i enderne.
De er boltet fast i træskelettet inde i væggen, og rokker de kan der være
noget alvorlig galt.

Ellers er det måske om lygter og vinduer og andre "gennemføringer" der kan
ha været utæt.

Selvfølgelig når man ser på brugt, men det med drypnæser til vandet i
hjørnerne er vist klogt at få styr på. Forsætter det ned på jorden, eller
suser det ind unde bunden? Kik en dag når det regner godt. Helt banal og
åndsvag ting der kan koste en bondegård.