Hjælp til valg af Trailer
Fra : Lars

Dato : 12-03-07 22:57

Hej

Vi har tænkt os at købe en Brenderup trailer - en model 1150S med 13" hjul

http://www.brenderup.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=609&productid=31&categoryid={A0373E16-BF81-4D28-8D3F-9D93AD208C53}&nodeid={60925165-D556-4310-90BE-8B1EFB111CA0}

Den har en kampangepris på kr. 5120 ( så har vi tænkt os at sætte en
PLASTLÅG "TRAILER TOP"
http://www.brenderup.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=609&productid=1586&categoryid={A0373E16-BF81-4D28-8D3F-9D93AD208C53}&nodeid={60925165-D556-4310-90BE-8B1EFB111CA0}
- på - og så bruge den til istedet for vores tagboks, og derved få mere
plads når vi er på campingferie. (vi er i telt)

Nu til spørgsmålet:

Bauhaus har "samme" trailer - den er produceret af samme firma - men
modellen hedder Easyline 150S - og prisen med 13" hjul er 4795..
Der er altså en besparelse på kr. 325.

Men er det samme vogn/kvalitet? En brenderup forhandler fortalte at lejerne
ikke er sammen kvalitet.

Er der nogen der ved noget om dette.

Mvh

Lars

Fra : Jubii

Dato : 12-03-07 23:32

Lars formulerede:
> Hej
>
> Vi har tænkt os at købe en Brenderup trailer - en model 1150S med 13"
> hjul

Når du skal have den ombygget til mobilhome
så kan du spørge igen her i gruppen, man du
skal nok over i dk.fritid.bil

Fra : Lars

Dato : 12-03-07 23:43

Jubii wrote:
> Lars formulerede:

> Når du skal have den ombygget til mobilhome
> så kan du spørge igen her i gruppen, man du
> skal nok over i dk.fritid.bil

Måske - men din Fiat 500 er allerede optaget som Homx Mobil - så da det
vedrører campingfolket - spørger jeg her -
Der findes desværre ikke en telt-campinggruppe...

Mkh

Lars

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 13-03-07 07:51

"Lars" <larsce@NOSPAMgmail.com> skrev i en meddelelse
> Men er det samme vogn/kvalitet? En brenderup forhandler fortalte at
> lejerne ikke er sammen kvalitet.
>
> Er der nogen der ved noget om dette.

Det kan være vanskeligt at få endegyldigt svar på. Brenderup er jo nok ikke
helt vilde med at hjælpe, selv om det tilsyneladende er samme fabrikant.

Mine tanker i forbindelse med dit spørgsmål er:

1) Hvis du er det mindste i tvivl, så lad være med at spare 325,- kr. Det er
ikke det værd.

2) Hvor meget skal du køre med traileren? Hvis den stort set kun skal bruges
i forbindelse med campingferie, og lidt småt haveaffald, så ville jeg være
ret ligeglad med, hvilke lejer der sad på den. Den skal såmænd nok holde til
5-6.000 km. om året i en del år.

Sagen ville være anderledes, hvis du skulle bruge traileren ret ofte, og med
tungere last og med mange km. pr. år.

/Flemming U

Fra : Steen Larsen

Dato : 13-03-07 08:27

> [...]
> Der er altså en besparelse på kr. 325.
>
> Men er det samme vogn/kvalitet? En brenderup forhandler fortalte at

Hej Lars

Nu ved jeg ikke hvad det behov er ud over at medbringe den på campingture
med telt, campingmøbler m.m.

Men hvis du også vil bruge den til bortkørsel af grene og andet haveaffald
vil jeg anbefale at gå et nummer op i størrelse se underneden.

Trailer 5765,- kr.
http://www.brenderup.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=609&productid=32&categoryid={A0373E16-BF81-4D28-8D3F-9D93AD208C53}&nodeid={60925165-D556-4310-90BE-8B1EFB111CA0}

Top 2789,- kr.
http://www.brenderup.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=609&productid=1587&categoryid={A0373E16-BF81-4D28-8D3F-9D93AD208C53}&nodeid={60925165-D556-4310-90BE-8B1EFB111CA0}

Totalpris 8554,- kr. hvor den meget mindre model du har fundet koster 7350,-
kr., jeg ville klart vælge at give de 1200 kr. ekstra for at få en trailer
der er 70% større.

Og nej jeg ville ikke spare de 325 kr. ved at købe en byggemarkeds trailer.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Lars

Dato : 13-03-07 09:48

Steen Larsen wrote:
> [...]
> trailer der er 70% større.
>
> Og nej jeg ville ikke spare de 325 kr. ved at købe en byggemarkeds

-
Hej Flemming og Steen

Takker for råd - den skal kun bruges til camping - så jeg følger jeres råd
og køber ikke den fra
byggemarkedet ...

mvh

Lars

Fra : Sten Bo

Dato : 13-03-07 22:02

"Steen Larsen" <steen_larsen@tdc***adsl.dk> skrev i en meddelelse
,

> [...]
>
> Men hvis du også vil bruge den til bortkørsel af grene og andet haveaffald
> vil jeg anbefale at gå et nummer op i størrelse se underneden.

Ja der bør kunne stå en sofa eller seng og skab på ladet. Ungerne flytter
vel på et tidspunkt og så er det rart at man ikke skal på tanken og leje.

Omvendt.

Den lokale Shell er yderst rimelig. De har en stor dobbeltakselet og
trådsider. 150 for 4 timer og yderst fleksibel med afleveringstiden.

Håndværkere kikker kun på trailere hvor der er plads til hele plader gips
osv. Så hvis nu i skal til at bygge til.

Har i for resten bemærket http://www.flexcamp.com/ Bred nok men ikke lang
nok til en håndværker.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-03-07 21:10

Lars wrote:
> Hej
>
> Vi har tænkt os at købe en Brenderup trailer - en model 1150S med 13"
> hjul

Vi har købt en trailer hos H.Nyborg. Den fungerer fortrinligt og koster vist
ikke meget. Vores var uden bremser.

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 14-03-07 21:12

Hej Per + i andre

Det er ikke uvæsentlig med Bremser på trailer , for hvis du skal holde ferie
med din trailer i Sverige mener jeg højeste tilladte hastighed med trailer
uden bremser er 40 Km/t !!!!!!((Harlige checket på www.vv.se = Hvis trailer
overstiger halvdelen af bilens tjenestevægt gælder de 40)) Ellers er det 80
Km/t

Så tager det jo lidt tid at nå f.eks. til Stockholm hvis nu du skulle komme
på tale .....
Forøvrigt er Stockholm en dejlig by at holde en Miniferie i !
Det ville måske være en god ide at checke om andre lande i Europa har
lignende regler

Kim

Fra : Lars

Dato : 14-03-07 21:50

Tak for hjælpen - har købt en trailer hos Campinggården i Ormslev. Der får
man da en ny trailer - dem der er hos Bauhaus har stået ude - og er ret så
præget af det, ligesom man selv skal på motorkontoret og hente pladerne.

Mvh

Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-03-07 21:55

Kim Bonnesen wrote:
> [...]

> på www.vv.se = Hvis trailer overstiger halvdelen af bilens
> tjenestevægt gælder de 40)) Ellers er det 80 Km/t

Jeg tror ikke der er mange biler der overhovedet må trække en trailer der
vejer over halvdelen af bilens tjenestevægt ....

.... men reglerne i Sverige har vist været meget mere restriktive end dem du
nævner.

Fra : ls

Dato : 16-03-07 19:40

> Jeg tror ikke der er mange biler der overhovedet må trække en trailer der
> vejer over halvdelen af bilens tjenestevægt ....

Min Peugeot har en totalvægt på 1900 kg og må trække en trailer på 1500 kg?

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Sten Bo

Dato : 16-03-07 21:42

"ls" <argo.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Min Peugeot har en totalvægt på 1900 kg og må trække en trailer på 1500
> kg?

Ubremset? Der er det der tales om her.

Og til Per med...

>... men reglerne i Sverige har vist været meget mere restriktive end dem du
>nævner.

Ja og det er det alle husker - tåget.

De nuværende er her..
http://www.vv.se/filer/2676/hastighetstabla_2006_09.pdf

Og så så jeg en anden gang, at de kører nogle forsøg med forskellige
lokalforhold smidige hastighedsgrænser.

Det er ellers en side der vil noget. Tænk at ha et afsnit der hedder,
Letlæst.

Fra : bigOne

Dato : 17-03-07 09:13

> "ls" <argo.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ubremset? Der er det der tales om her.

det var ikke lige at læse, men det kan da ses ud fra vægten!!

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 17-03-07 10:46

"bigOne" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> det var ikke lige at læse, men det kan da ses ud fra vægten!!

Jeg ved ikke om i har set på jeres registrerings attest på bilen for nylig ,
men der er jo i hvertfald på min fortrykt Total med og uden bremser på
påhængskøretøj.
(Gad vide hvor mange der har checket dette før de "hægter" en anhænger på ?)
Min gamle Mondeo havde en egenvægt(Tjenstevægt?) på 1250 Kg , men måtte
trække en trailer med bremser på 1500 KG og UDEN remser på 650 KG (altså
over halvdelen!).
Dvs. 40 Km/t i Sverige uden bremser på trailer !!!!!
Se mit indlæg tidligere i Tråd......

SÅ husk lige inden køb af påhængskæretøj at checke Registreringsattest på
bil (tilladt med og uden bremser på påhæng)

Kim
Kim

Fra : Sten Bo

Dato : 17-03-07 11:42

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
,

> SÅ husk lige inden køb af påhængskæretøj at checke Registreringsattest på
> bil (tilladt med og uden bremser på påhæng)
>
> Kim
> Kim

Bortset fra det her med Sverige, jeg ved ikke om det findes andre steder
Så.. bemærk til det, yderst fornuftige at man gerne (her i DK i alt
fald) må køre med en ubremset trailer med total 700 kg. på en bil der kun
må hænge f.eks 500 kg ubremset på krogen.

Svenskerne skriver til de 40 "Motorfordon med en obromsad släpvagn vars
totalvikt (eller tjänstevikt om vagnen inte är lastad) överstiger halva
dragfordonets tjänstevikt". Som jeg tolker til, at man også her ser på den
faktiske vægt af anhængeren.

Så altså må HVIS, og vel at mærke, at traileren ikke læsses så den vejer
mere end de 500 kg. Eller halvdelen til den 40 km grænse i SV.

Det gælder også for CV selvfølgelig. Det er påhængets faktiske totalvægt
(her snakker vi ikke BE) der afgør om den mås sættes på krogen.

Og derfor er der ikke grund til at købe for lille trailer, man kan vel til
festlige lejligheder låne en større bil, eller venner kan låne traileren til
noget afsindigt. I det daglige uden betydning, men derfor SKAL man alligevel
vide hva man må trække .

Man får sikkert en voldsom bøde hvis det i SV overskrides. Jeg huske en sag
herhjemmefra hvor der var en der mistede kortet og fik en voldsom bøde for
at køre for hurtigt med en brændekløver. Havde lejet den, spurgte udlejeren
hvordan den kørte? Joe, fint fint - god tur.
Hvorefter man meget overasket blev taget for at køre 50 i byzone.

Fra : Sten Bo

Dato : 17-03-07 11:47

> [...]
> udlejeren hvordan den kørte? Joe, fint fint - god tur.
> Hvorefter man meget overasket blev taget for at køre 50 i byzone.

Til det - er bøden for at køre med overlæs kr. 500 - og kr. 5000 for at
overskider B kortet.

Noget andet er at det er vildt at køre med tungt ubremset, derfor syns jeg i
bund og grund at de 40 i Sverige er yders fornuftige.