Røglugt i campingvogn
Fra : ADRIA 472 LU

Dato : 10-03-07 21:26

Vi har netop købt en 2 år gammel adria Andora campingvogn og er selvfølgelig
glad for den .

men :

Den tidligere ejer har røget i vognen , og jeg vil hører pm vogen ved hvad
vi gør for at få lugeten af røg væk ???

kim

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 10-03-07 22:24

"ADRIA 472 LU" <adria472lu@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den tidligere ejer har røget i vognen , og jeg vil hører pm vogen ved hvad
> vi gør for at få lugeten af røg væk ???

Gammelt husråd, som virker:

Et par skåle eller tallerkener, med stor overflade fyldes med alm. eddikke.

Lad det stå og fordampe i 2-3 døgn for lukkede døre og vinduer, og luft så
ud.

Kan gentages, hvis meget stærk lugt.

Hvis der er røg-gult i vognen, er du nødt til at vaske ned - f.eks. med
Rodalon. Hynderne kan evt. sprayes med en Rodalon-opløsning - eller en
eddikke-opløsning.

/Flemming U

Fra : Bent

Dato : 10-03-07 22:24

Røglugt kan fjernes ved en afvaskning med eddikevand, og sætte nogle skåle
ind i vognen med med eddike.
Prøv evnt. og spørge hvad de gør ved campingforhandleren, hvad det er de
bruger når de får sådan en vogn i bytte.
Jeg har været inde en som lugtede forfærdelig af røg hvilket jeg gjorde
forhandleren opmærksom på, da jeg kort efter kom igen til denne vogn var
lugten fjernet.

Bent

Fra : Knud

Dato : 11-03-07 19:24

Hej Bent.
"Bent" <benttilst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Jeg har været inde en som lugtede forfærdelig af røg hvilket jeg
> gjorde forhandleren opmærksom på, da jeg kort efter kom igen til denne
> vogn var lugten fjernet.
>
> Bent

Jeg synes toppostning næsten er værre end røglugt.
Man går da ikke tilbage til en Adria som lugter af røg?
Eller hvor lugten er fjernet?
Så ved man jo at den tidligere ejer har røget i vognen.
Køb en ny vogn, så har du ikke problemet med Prince eller Kings.
Mvh Knud

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 11-03-07 19:44

"Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> Man går da ikke tilbage til en Adria som lugter af røg?
> Eller hvor lugten er fjernet?

Hvis man køber en CV, der ikke lugter af røg, hvordan ved man så, at der har
været røget Prince i den - og hvorfor er det vigtigt at vide, hvis jeg slet
ikke kan lugte det?

> Så ved man jo at den tidligere ejer har røget i vognen.

Jamen jeg kender da en campist, som har købt en 1 år gammel CV af én som
ikke fik brug for den, da han skulle i fængsel for at sælge børneporno. Gad
vide, hvad han kan have brugt vognen til.

> Køb en ny vogn, så har du ikke problemet ....

Jamen hvad er problemet, da ?

/Flemming U

Fra : Knud

Dato : 11-03-07 20:22

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Jamen hvad er problemet, da ?
>
> /Flemming U
Dig.
Mvh Knud

Fra : Gamle

Dato : 11-03-07 22:36

Knud wrote:
> "Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse
> [snip]

> Dig.
> Mvh Knud

LOL

Fra : ADRIA 472 LU

Dato : 12-03-07 14:45

Hvad har dette med sagen at gøre ? er det dig der er tidliger ejer , og
sidder og keder dig i Fængsel ??

røglugten er ikke meget generene , men at spare 45000 på en 2 år gammel CV
er da også penge.

kim

Fra : Bent

Dato : 12-03-07 18:36

Nu er jeg helt klar over hvorfor DCU og Campingferie har lukket deres
debatsider, lad os få en seriøs debat om det der bliver spurgt om.
Når jeg vendte tilbage til den pågældende vogn var det nu nærmest for og se
om det nu også kunne lade sig gøre at fjerne lugten fuldstændig, og det
kunne det.
Så nu må den ged vist være barberet.

Bent

Fra : Jan Boegh

Dato : 12-03-07 15:16

Knud skrev i 45f4494f$0$853$edfadb0f@dread12.news.tele.dk dette:

> Man går da ikke tilbage til en Adria som lugter af røg?
> Eller hvor lugten er fjernet?
> Så ved man jo at den tidligere ejer har røget i vognen.

Du har brugt en forkert gruppe - her handler det om camping, ikke om
religion!

vh
jan
Ikke ryger

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : Knud

Dato : 12-03-07 19:40

Kære Jan.
"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
> Knud skrev i 45f4494f$0$853$edfadb0f@dread12.news.tele.dk dette:
> Du har brugt en forkert gruppe - her handler det om camping, ikke om
> [...]
Nej ikke forkert gruppe.
Jeg skrev nu kun for at forklare at nogle mennesker ryger, kan man ikke
klare det, så køb noget nyt som er uden røg.
Mvh Knud
www.kaben.dk
PS. Ryger gennem 47 år. Så er den ged vist nok rundbarberet?

Fra : SB

Dato : 12-03-07 20:38

tror bare folk trænger til at kunne ud på camping
hvis der ikke skal mere til at hidse dem om

Søren

Fra : Jan Boegh

Dato : 13-03-07 17:14

SB skrev i k_hJh.40$666.32@news.get2net.dk dette:
> tror bare folk trænger til at kunne ud på camping
> hvis der ikke skal mere til at hidse dem om

Er du blevet hidset op da?

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : SB

Dato : 13-03-07 17:31

> Er du blevet hidset op da?
>
> vh
> Jan

Nix - har også lige været på camping

/S

Fra : Jan Boegh

Dato : 13-03-07 17:17

Knud skrev i 45f59e73$0$904$edfadb0f@dread12.news.tele.dk dette:
> [...]
> Jeg skrev nu kun for at forklare at nogle mennesker ryger, kan man
> ikke klare det, så køb noget nyt som er uden røg.

OK - så er det ikke dig, der er religiøs - men kan man ikke leve med, at der
har været røget i vognen selv om man ikke kan lugte det, må det enten høre
hjemme i religion eller i psykiatrien (hvilket måske i virkeligheden er
nogenlunde det samme).

Fra : Sten Bo

Dato : 13-03-07 22:14

,

> [...]
> høre hjemme i religion eller i psykiatrien (hvilket måske i virkeligheden

,

Det findes vel i udbred grad for biler.

Rygervogne er vel billigere.

Det kan også være et problem med "hundevogne".

Hvad man ikke ved har man ikke ondt af.

Men hvad nu hvis de forrige ejere døde lidt grimt - og du ved det?

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-03-07 18:47

Sten Bo skrev i 45f71401$0$4154$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Rygervogne er vel billigere.

ikke hvis ikke man kan lugte, at der har været røget.

> Hvad man ikke ved har man ikke ondt af.
>
> Men hvad nu hvis de forrige ejere døde lidt grimt - og du ved det?

Rager mig en bønne - hvis de ikke har efterladt dem i vognen og man i øvrigt
ikke kan lugte dem!

Fra : Sten Bo

Dato : 14-03-07 20:17

Fra : HSLK

Dato : 13-03-07 09:37

Hejsa

> Den tidligere ejer har røget i vognen , og jeg vil hører pm vogen ved hvad
> vi gør for at få lugeten af røg væk ???

R10 er super godt til at fjerne lugt.

Jeg har en møgkat som har gennem tisset en stol her hjemme og R10 har efter
et par behandlinger fjerne lugten fra stolen.
Så jeg vil tro det også kan fjerne røg lugt.

Knus Henriette.

Fra : Margit

Dato : 13-03-07 17:14

> [...]
>
> men :
>
> Den tidligere ejer har røget i vognen , og jeg vil hører pm vogen ved hvad

Hej Kim

Jeg kender en autoforhandler, der fugter en klud med Bamseline skyllemiddel
og tørrer af med. Det dufter dejlig frisk bagefter - og ikke af røg.

Hilsen Margit

Fra : ADRIA 472 LU

Dato : 14-03-07 21:51

Tak Henriette og Margit og alle de andre , Vi takker for råd , men sidder
tilbage og undre mig over nogle enkelte personer her , der blander sig i
alle debatter , se selv nedaf hvem jeg mener , og det er næsten aldrig med
gode råd , men bemærkninger !!!!
De må ikke have noget liv , de personer jeg hentyder til,
Til alle - Tak for de mange gode råd.

PS. Vi har vasket sengebetræk , og luftet hynder , samt sat edikke ind , og
vi vil afvaske vognen i Påsken , så problemet er ikke så stort.

PS 2 Debatten på Campingferie og DCU er startet igen eller starter 16/3.

kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-03-07 18:20

ADRIA 472 LU wrote:
> [...]
> blander sig i alle debatter , se selv nedaf hvem jeg mener , og det
> er næsten aldrig med gode råd , men bemærkninger !!!!

Jeg vil gerne lige blande mig med en bemærkning - nogle news readere kan
ikke finde ud af når der bliver skiftet subj., så bliver din besked vist i
en ny tråd, hvilket er meget lidt hensigtsmæssigt, da vedkommende så ikke
ved hvor den hører til.

> De må ikke have noget liv , de personer jeg hentyder til,

Det ved du jo så slet ikke noget om.

> Til alle - Tak for de mange gode råd.

Selv tak :)

--
Per, Esbjerg

Fra : ulrikkrog@gmail.com

Dato : 14-03-07 19:18

jeg håber du har fået vognen billigt.........!!!!!!
Jeg er selv ex-ryger på 12. år, og personligt ville jeg ikke drømme om
at købe en vogn eller et fortelt hvor der har været røget.
Man slipper aldrig helt af med lugten, der vil altid sidde lidt
tilbage bag skabe låger hynder, som ikke kan fjernes.

gå aldrig tilbage til en fuser, eller som flemming siger Man går
da ikke tilbage til en Adria som lugter af røg.

mvh ulrik

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-03-07 23:30

ulrikkrog@gmail.com skrev i
1173896262.410413.216750@l77g2000hsb.googlegroups.com dette:
> [...]
> Man slipper aldrig helt af med lugten, der vil altid sidde lidt
> tilbage bag skabe låger hynder, som ikke kan fjernes.

Nu skrev jeg jo også: "ikke hvis ikke man kan lugte, at der har været
røget".

> gå aldrig tilbage til en fuser, eller som flemming siger Man går
> da ikke tilbage til en Adria som lugter af røg.

Gå aldrig tilbage til en Adria