problem med en variabel
Fra : Martin

Dato : 02-07-01 20:29

Mit problem ligger i functionen checkLogin hvor den finder
resultater...
I den select * from logins

vil jeg gerne have rettet select * from $db_logins MEN så får jeg en
syntax error near blabla ??

Hvorfor vil den ikke hente variablen ??

<?
$database = "postsystem";   # DATABASE NAVN
$db_user = "root";      # Database bruger navn
$db_pass = "";      # Database password
$db_host = "localhost";   # Database host
$db_logins = "logins";   # Database tabel til logins

$conn = mysql_connect("$db_host","$db_user","$db_pass") OR DIE
(mysql_error());
mysql_select_db("$database") OR DIE (mysql_error());

function checkLogin($navn,$pass) {
   $member = mysql_query("SELECT * FROM logins WHERE loginnavn =
'$navn' AND password = '$pass'") OR DIE (mysql_error());
   $memberrow = (mysql_num_rows($member));
   if ($memberrow == "0") {
      return false;
   } else {
      return true;
   }
}

--
Bye for now Martin
http://wizprod.com - Billigt webdesign findes her

Fra : Jesper Henriksen

Dato : 02-07-01 23:15

"Martin" <martini@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> resultater...
> I den select * from logins
>
> vil jeg gerne have rettet select * from $db_logins MEN så får jeg en

Hej Martin

Jeg er ikke sikker på at mit svar kan bruges, da jeg selv er "begynder", men
jeg vil gætte på, at du skal bruge ' ' <-- de to
eksempel:
select * from '$db_logins'
select * from "$db_logins"

Det er da et forslag, nu håber jeg ikke eksperterne slår mig ihjæl, hvis jeg
har sagt noget forkert... men prøv!

--
Jesper

Fra : Martin

Dato : 03-07-01 00:03

On Tue, 3 Jul 2001 00:15:29 +0200, "Jesper Henriksen"
<jnh@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> select * from "$db_logins"
>
>Det er da et forslag, nu håber jeg ikke eksperterne slår mig ihjæl, hvis jeg

Det sjove ved det hele.. er at det er koden fra min config fil... men
i min index fil virker det skam HELT fint

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-07-01 09:15

"Martin" <martini@mailme.dk> wrote in message
> vil jeg gerne have rettet select * from $db_logins MEN så får jeg en
> syntax error near blabla ??

blabla?

Hos lægen: "Jeg har ondt i min whatever"
Hos mekanikeren: "Dimsen i min bil virker ikke"
På usenet: "Jeg får en syntax error near blabla"

> Hvorfor vil den ikke hente variablen ??

> $member = mysql_query("SELECT * FROM logins WHERE loginnavn =
> '$navn' AND password = '$pass'") OR DIE (mysql_error());

Prøv at rette denne til fx:

$query = "SELECT * FROM logins WHERE loginnavn =
'$navn' AND password = '$pass'";
echo $query;
$member = mysql_query($query) OR DIE (mysql_error());

Så kan du se om der sker det, du mener der skal ske.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin

Dato : 04-07-01 00:05

On Tue, 3 Jul 2001 10:15:13 +0200, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>"Martin" <martini@mailme.dk> wrote in message
>
>blabla?
>
>Hos lægen: "Jeg har ondt i min whatever"
>Hos mekanikeren: "Dimsen i min bil virker ikke"

Jah jeg ka ik lige huske hva dimsen hedder

>På usenet: "Jeg får en syntax error near blabla"

Lol...

> [...]
>echo $query;
>$member = mysql_query($query) OR DIE (mysql_error());
>
>Så kan du se om der sker det, du mener der skal ske.

Det virker helt fint... men ligeså snart jeg smider fx $db_logins ind
i select kommer min blabla!

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-07-01 09:04

> Det virker helt fint... men ligeså snart jeg smider fx $db_logins ind
> i select kommer min blabla!

Og hvordan ser din query så ud, MED $db_logins? Altså den query som bliver
"echoet", hvor variablerne er erstattet...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin

Dato : 04-07-01 21:23

On Wed, 4 Jul 2001 10:03:36 +0200, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>"Martin" <martini@mailme.dk> wrote in message

>Og hvordan ser din query så ud, MED $db_logins? Altså den query som bliver
>"echoet", hvor variablerne er erstattet...

Der står ingenting... *nå jeg fjerner mysql_error();*

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 04-07-01 21:58

> Der står ingenting... *nå jeg fjerner mysql_error();*

Jeg tror du misforstod spørgsmålet.

Eksempel:

$query = "SELECT * FROM blabla her kommer dit query så";

Hvad giver "echo $query;" så?

Fra : Jonas Delfs

Dato : 07-07-01 16:46

"Martin" <martini@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> resultater...
> I den select * from logins
>
> vil jeg gerne have rettet select * from $db_logins MEN så får jeg en

Fordi du ikke har erklæret variablen global?

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk
e72bd3e51a7937c87d28b85d677a97b2