TeleDanmark SIM-kort vil ikke i Siemems S3~
Fra : Hans-Henrik T. Ohlse~

Dato : 02-07-01 19:43

Hej,

Jeg har flere mobilabonnementer, og flere mobiltelefoner. Men jeg har
en "sjov" oplevelse med min Siemens S35i: Når jeg kommer et
Mobilix/Orange SIM-kort i den, virker den fint, og det samme med et
nyere Tele Danmark SIM-kort, men ikke med et ældre Tele Danmark SIM-
kort. Har Tele Danmark ændret SIM-kort opbygning/model gennem de
sidste par år? Det gamle SIM-kort virker i øvrigt stadig i min Nokia
2110i.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 02-07-01 20:22

> [...]
>kort. Har Tele Danmark ændret SIM-kort opbygning/model gennem de
>sidste par år? Det gamle SIM-kort virker i øvrigt stadig i min Nokia
[...]

Der er vidst noget med at spændingen skal være højere på de gamle
SIM-kort, end på de nye. Det understøtter nyere (Siemens) telefoner
ikke...

Prøv evt. at kigge i manualen på hhv. 2110 og S35'eren... Det burde
stå der et sted...

--
Henrik Koksby.dk Hansen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-07-01 21:57

Hej

ht@spamcop.net (Hans-Henrik T. Ohlsen) wrote:

> [...]
>kort. Har Tele Danmark ændret SIM-kort opbygning/model gennem de
>sidste par år? Det gamle SIM-kort virker i øvrigt stadig i min Nokia

Årsage er at Siemens nyere telefoner, herunder også S35i ikke kan køre
på de gamle 5 volts SIM kort, men kun på de nye 3 volts, og lavere, som
er kommer de senere år.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Hans-Henrik T. Ohlse~

Dato : 04-07-01 11:05

Ole Rasmussen <ole@rasmussen.org> wrote in

> Årsage er at Siemens nyere telefoner, herunder også S35i ikke kan
> køre på de gamle 5 volts SIM kort, men kun på de nye 3 volts, og
> lavere, som er kommer de senere år.

Det forklarer en del. Henrik og Ole, tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik