Ændre sti ??
Fra : John Sarby

Dato : 04-04-07 22:03

Hej.

Jeg kunne godt tænke at ændre stien i en include fil.

Eks.

Jeg har en sti jeg kalder:

selve /abc/ vil jeg godt kunne ændre i samtlige af mine
programmer et enkelt sted (include fil "sti").

Så når jeg have ændret (Include filen) til "nyt". vil min side
kalde:

er det muligt????

Mvh

John

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 04-04-07 22:32

John Sarby skrev:
> [...]
> programmer et enkelt sted (include fil "sti").
>
> Så når jeg have ændret (Include filen) til "nyt". vil min side

Du kan altid stoppe den slags i en database. Hvis du har et ønske om at
få en løsning hvor du kan flytte applikationen til et vilkårligt katalog
på serveren uden at skulle omskrive noget (eller ændre i databasen),
kræver det en stump kode der sammenligner den fysiske sti på serveren
med den sti, der står i URL'en. og deraf finder ud af hvor
webapplikationens rod nødvendigvis må være.

Mvh. Michael.

Fra : John Sarby

Dato : 04-04-07 22:50

Tak.

Gider du uddybe det lidt - skære det ud i pap, så jeg bedre kan forstå det.
På forhånd tak

Fra : Michael Weber

Dato : 04-04-07 23:14

"John Sarby" <Playtime@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tak.
>
> Gider du uddybe det lidt - skære det ud i pap, så jeg bedre kan forstå
> [...]

Prøv dette script. Gem det f.eks. i forskellige under-mapper.

<%

' Virtuelle sti til dette dokument.
Response.Write Request.ServerVariables("Path_Info")
Response.Write "<br>"

'Fysiske sti til dette dokument.
Response.Write Request.ServerVariables("Path_Translated")
Response.Write "<br>"

'Fysiske sti til wwwroot.
Response.Write Server.MapPath("\")

%>

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-04-07 01:25

On 04 Apr 2007 21:03:14 GMT, John Sarby <Playtime@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>programmer et enkelt sted (include fil "sti").
>
>Så når jeg have ændret (Include filen) til "nyt". vil min side

Ja, hvis du fx laver en include fil mere, som indlæses før den du vil
ændre i.
I include-fil 1:
Dim strPath
strPath = "abc"

I include-fil 2:
strLink = "<a href='/" & strPath & "/slet/?id="&rstemp("id")&"'>"

Hvis du ændrer include-fil 1 til:
strPath = "nyt"
- får du et nyt link.

Mere generelt bruger man ofte at indlæse en config.inc.asp (eller hvad
man nu vælger at kalde den) som den allerførste include. Heri kan man så
sætte diverse globale værdier.

Good luck!

--
Jørn Andersen,