Skærme
Fijala 3554
Skærm og strømforsyning
Fra : Stefan Skjerning

Dato : 04-04-07 21:41

Hej

Jeg har fornylig opgraderet min pc en hel del, men er stødt ind i et problem
med skærmen. Efter opstarten med div. computer-informationer bliver skærmen
sort, men skærmen giver dog beskeden "No signal input - Check video cable".
Det er en næsten helt ny skærm, og den virkede da også fint før monteringen
af det nye hardware (bundkort, processor, køler, grafikkort og RAM). Jeg
skulle også mene, at stikkene er sat rigtigt i de forskellige steder.
Jeg fik ved hardware-købet at vide, at min nuværende strømforsyning måske
ikke var kraftig nok (men at jeg først skulle prøve at se, om den var), så
jeg tænker, at det måske kan være forklaringen på denne skærm-besked - selv
om det måske ikke lyder så logisk.
Er der nogen, der har erfaring med dette?

Mvh. Stefan

Fra : Bruno

Dato : 06-04-07 22:26

Stefan Skjerning wrote:
> [...]
> om det måske ikke lyder så logisk.
> Er der nogen, der har erfaring med dette?

Mon ikke der er tale om at når du når ind i Windows så skifter din
maskine til en opløsning og/eller skærmfrekvens din skærm ikke understøtter.

Prøv at starte Windows i Safe-mode, tryk F8, og ret indstillingerne der.
Evt. spørg i en Windows gruppe eller post her igen og røb hvad din skærm
+ grafikkort er for noget.

Mvh
Bruno

Fra : Stefan Skjerning

Dato : 07-04-07 00:08

Det skulle undre mig, hvis skærmen er synderen. I den korte tid, jeg har
haft skærmen (som er en fladskærm med navnet Hanns G 19" TFT HU196 8MS),
har den sammen med mit gamle grafikkort (CLUB 3D GEFORCE FX5200 256MB
DDR TV-OUT) kunne køre i opløsninger mellem 800x600 og 1280x1024.
Jeg har brugt 1024x768 og har forestillet mig, at mit nye grafikkort
(VGA PCI-E 512MB Biostar 7600GS PASSIVE 7) tog udgangspunkt i det.

Jeg mener, at jeg prøvede at starte Windows op i fejlsikret tilstand
(som den også automatisk selv foreslog), men stadig med beskeden "No
signal input - Check video cable" som resultat.

-håber disse informationer kan hjælpe

Mvh. Stefan

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 07-04-07 07:54

"Stefan Skjerning" <stefan@mfyp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den også automatisk selv foreslog), men stadig med beskeden "No signal
> input - Check video cable" som resultat.

Umiddelbart tyder det på at det stik skærmen er monteret på ikke er det stik
grafikkortet sender noget ud på, prøv at skifte port dvs hvis du ikke har
skærmen sat til DVI udgangen på kortet prøv da dette og husk en TFT er bedst
i sin native opløsning her 1280 x 1024 ved 60Hz
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Stefan Skjerning

Dato : 07-04-07 09:16

Paul Østerby Sørensen skrev:
> [...]
> skærmen sat til DVI udgangen på kortet prøv da dette og husk en TFT er bedst
> i sin native opløsning her 1280 x 1024 ved 60Hz

Den mulighed har jeg ikke overvejet. Nok fordi manualen til TFT-skærmen
foreslår brug af det medfølgende VGA-kabel (i stedet for DVI-kablet,
som betegnes som valgfri) og mit grafikkort vist også - som navnet
antyder - foretrækker VGA...?
Jeg er ikke sikker på, at jeg kan få det prøvet af lige med det samme,
men vender naturligvis tilbage, når der er sket noget.

Mvh. Stefan