Savner eksternt lydkort
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-04-07 20:40

Det tyder på at Creative allerede har valgt at stoppe supporten på
Audigy 2 NX, som jeg har været ret glad for, så der bliver vist
ingen mulighed for at få det op at køre på Vista x64, så findes
der mon et lignende produkt fra andre producenter, for jeg er træt
af Creative efterhånden.

Det smarte ved Audigy 2 NX var, at jeg havde koblet det til via
USB til min PC, som stort set altid er tændt. Derudover var der
mulighed for at koble min Mac på det via den optiske indgang, min
elektriske guitar på line in (mini-jack) og lade det hele gå over
til min forstærker via den optiske udgang. Eneste lille minus var,
at PC'en skulle være tændt for at få lyd, men siden den som sagt
næsten altid kører, gjorde det mig ikke så meget.

Findes der et eksternt lydkort fra andre end Creative, som har
lignende funktioner ala dem beskrevet ovenfor?
Kravet er, at der skal være fungerende Vista x64-drivere til det,
og at det har både optiske ind- og udgange. Hvis der findes noget
på markedet, som kan sende lyden videre til forstærkeren uanset om
computeren er tændt eller ej, er det kun et plus, men det findes
nu nok ikke(?).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-04-07 21:28

Thomas G. Madsen skrev:

> Findes der et eksternt lydkort fra andre end Creative, som har
> lignende funktioner ala dem beskrevet ovenfor?

Efter lidt søgen tyder det vist nærmere på, at jeg skal over i
<news:dk.teknik.lyd>, så jeg vil prøve at stille spørgsmålet dér
i stedet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-07 03:57

> Efter lidt søgen tyder det vist nærmere på, at jeg skal over i
> <news:dk.teknik.lyd>, så jeg vil prøve at stille spørgsmålet dér
> [...]

Hej'sa
Jeg har sådan et og det er jeg rigtig glad for
http://www.audiotrak.net/mayaex5.htm