Andet multimedie
bentjuul 3670
Bøger om trykketeknik
Fra : Johann Friedrich Str~

Dato : 04-04-07 18:26

Er der nogen der kan anbefale bøger (på dansk eller udenlandsk) om
trykketeknik (primært offset, men jeg *er* generelt interesseret)? De må
gerne gå en smule - eller meget - i dybden; i hvert fald dybere end de
forskellige indføringer i de grundlæggende koncepter.

Findes der standardværker?

Johann

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-04-07 14:22

Johann Friedrich Struensee skrev:

> [...]
> interesseret)? De må gerne gå en smule - eller meget - i dybden;
> i hvert fald dybere end de forskellige indføringer i de

Jeg leder efter det samme.
Håndbog i grafisk produktion fra Grafisk Litteratur er en klassiker,
men den er efterhånden ved at være forældet forstået på den måde,
at den ikke har mange af de moderne trykteknikker med, og den handler
heller ikke udelukkende om trykteknik. Det er mere en "allround"
indføring i stort set alt hvad der vedrører grafisk produktion.

--
Hilsen
Madsen

Fra : C. Nielsen

Dato : 10-04-07 12:35

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> heller ikke udelukkende om trykteknik. Det er mere en "allround"
> indføring i stort set alt hvad der vedrører grafisk produktion.

Vi har en bogen " Grafisk kogebog ",
http://www.grafisk-litteratur.dk/default.asp?Side=%2Fitem%2Easp%3FId%3D103
Jeg mener at det er en ny udgave af grafisk håndbog. Det er bestemt en god
allround bog, og har hjulpet os i flere situationer. Dog går den ikke i
dybden.
--
Venlig hilsen
Ch. Nielsen

Fra : Storm

Dato : 10-04-07 19:40

Har I logget jer ind her

http://www.trykkvalitet.eu/articles.php

Han har også en blog/debat hvor man kan spørge, og han holder bl.a. også
foredrag på Grafisk Højskole.

http://www.dgh.dk/sw10435.asp

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-04-07 20:05

Storm skrev:

> http://www.trykkvalitet.eu/articles.php

Tak for det link. Det ser interessant ud.

--
Hilsen
Madsen