5,25" strømforsyning
Fra : Anita Roddick

Dato : 03-04-07 21:06

Hvor i DK køber man sådan noget her?:
http://epowertec.com/power_cd.html

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-04-07 21:15

On Tue, 3 Apr 2007 22:06:26 +0200, "Anita Roddick" <no@spam.plz>
wrote:

>Hvor i DK køber man sådan noget her?:
>http://epowertec.com/power_cd.html

Det har jeg endnu ikke set her hjemme.

Men tror du ikke den kan bestilles fra en af de online store's der
kommer frem når du klikker 'Where To Buy' ?

<mlr>

Fra : Anita Roddick

Dato : 03-04-07 21:44

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> wrote:

> Men tror du ikke den kan bestilles fra en af de online store's der
> kommer frem når du klikker 'Where To Buy' ?

Nej, de sæger kun i/til USA & Canada + det er vist 120v der.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-04-07 21:56

On Tue, 3 Apr 2007 22:44:01 +0200, "Anita Roddick" <no@spam.plz>
wrote:

>Nej, de sæger kun i/til USA & Canada + det er vist 120v der.

Strømforsyningen er specificeret til 110 - 240 V, så det er i hvert
fald ikke noget problem....

Spørgsmålet er så bare om firmaerne vil eksportere til DK - Mon ikke
et-eller-flere er villige til det ?!

<mlr>

Fra : Max

Dato : 03-04-07 22:05

Hej

> Nej, de sæger kun i/til USA & Canada + det er vist 120v der.

Der er et par stykker der sælger den på Ebay der sender WW.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 21:21

Anita Roddick wrote:
> Hvor i DK køber man sådan noget her?:
> http://epowertec.com/power_cd.html

Kan det ikke bedre betale sig at købe en tilstrækkelig kraftig
strømforsyning istedet?

Fra : Anita Roddick

Dato : 03-04-07 21:46

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> wrote:

> Kan det ikke bedre betale sig at købe en tilstrækkelig kraftig
> strømforsyning istedet?

Helt klart. Men jeg har en barebone, som skal bruge mere strøm.
Det er simpelthen ikke muligt at skifte PSU ud med en stærkere en af slagsen
i denne barebone.
Kan kun få mere ud af den ved at smide en 5.25" i.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-04-07 13:35

> [...]
> slagsen i denne barebone.
> Kan kun få mere ud af den ved at smide en 5.25" i.

Det vil være billigere og bedre at købe et nyt barebonekab.

Men pro-butikker som handler med server/rackserver udstyr har den slags psu,
men de er næppe billige.

Men jeg ville aldrig gøre det. Det kan næppe lade sig gøre at afsætte så
meget varme i et barebonekab. Du skal lige tænke på, at du propper effekt
ind, som svarer til en mindre brødrister. Den ekstra varme skal bortledes på
een eller anden måde, og det bliver svært i et barebonekab, som er designet
til et minimum - heraf navnet.

Claus

Fra : Anita Roddick

Dato : 04-04-07 15:00

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> Det vil være billigere og bedre at købe et nyt barebonekab.

Hmm.. ny PSU 300kr. Ny barebone 2000+kr? Tror ikke, det er billigere, nej.

> Men pro-butikker som handler med server/rackserver udstyr har den slags
> psu, men de er næppe billige.

Nixen. Den kan kun bestilles fra Hong Kong og den kraftigste PSU er den, jeg
allerede har her.

> Men jeg ville aldrig gøre det. Det kan næppe lade sig gøre at afsætte så
> meget varme i et barebonekab.

Sagtens. Der sidder en 90mm blæser lige der, hvor den 5.25" PSU kommer til
at sidde. Varme er ikke et problem.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-04-07 20:50

> Hmm.. ny PSU 300kr. Ny barebone 2000+kr? Tror ikke, det er billigere,
> nej.

Hvis du kan få den til kr 300,- hvorfor efterlyser du så steder at købe den
i hele tre grupper?

> Nixen. Den kan kun bestilles fra Hong Kong og den kraftigste PSU er
> den, jeg allerede har her.
'
Det er noget vrøvl, find en ordentlig forhandler. 5.25" psuer er slet ikke
unormale..

> Sagtens. Der sidder en 90mm blæser lige der, hvor den 5.25" PSU
> kommer til at sidde. Varme er ikke et problem.

Det er et problem i de fleste barebonesystemer med en standard psu, så
naturligvis bliver det et problem, når du udvider kapaciteten så gevaldigt.
I min dagligdag, der er barebone de systemer, som statistisk set udgør den
største reparationsandel pga. varme. Det er også de systemer, som lever
kortest tid.

Claus