Langsom download på en pc
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-04-07 22:43

Jeg har flere pc.er koblet op på et lille netværk via en Belkin Wireless G
router.
Den ene af de kablede pc.er kan kun downloade med ca. 80 KB/s, men på de
andre pc.er kører den med op til 475 KB/s fra samme download sted. Det er en
4mBit linie.
Jeg har prøvet at skifte til en port, som kørte stærk på en anden pc og
andre kabler osv., men lige denne ene pc vil ikke downloade hurtigere.
Den har tidligere kunnet hente med fuld hastighed, og jeg kan ikke huske, om
problemet opstod, da jeg skiftede min router ud eller, om det var et problem
tidligere.
Nogen ide om hvad problemet kan være.
Det er et onboard nvidia network controller kort nforce2

Kurt

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-04-07 08:12

On Tue, 3 Apr 2007 23:42:44 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

> Jeg har prøvet at skifte til en port, som kørte stærk på en anden pc og
> andre kabler osv., men lige denne ene pc vil ikke downloade hurtigere.
> Den har tidligere kunnet hente med fuld hastighed [...]

Prøv med et andet kabel, du ved er i orden. Ikke noget hjemmelavet.
Check også, at pc'en er sat til auto for valg af hastighed og duplex.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-04-07 19:02

> Prøv med et andet kabel, du ved er i orden. Ikke noget hjemmelavet.
> Check også, at pc'en er sat til auto for valg af hastighed og duplex.

Jeg har prøvet 3 kabler - ingen hjemmelavede - og 2 af dem blev taget
direkte ud af andre pc.er, hvor de kørte fuld fart.
Hvor ser jeg, om den er sat til auto og duplex?

Kurt

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-04-07 21:05

On Wed, 4 Apr 2007 20:02:21 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

> Hvor ser jeg, om den er sat til auto og duplex?

Windows XP? Settings > Network Connections > højreklik > Properties >
Configure > Advanced og find speed & duplex. (Oversæt selv til dansk).

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-04-07 22:33

> Windows XP? Settings > Network Connections > højreklik > Properties >
> Configure > Advanced og find speed & duplex. (Oversæt selv til dansk).
>
> -A
> --
Den står til Full autonegotiation. Jeg prøvede at ændre til Force 100 Ful
Duplex, men det ændrede ikke på hastigheden, så det er nok ikke der, at
problemet er.
Prøvede også lige tdc hastighedstest, og der viser den fuld hastighed uanset
hvad den står til af ovenstående indstillinger.
Måske er det i virkeligheden den usenetudbyder jeg downloader hos, som giver
mig problemet, idet hastighedstesten jo viser det den skal?
Lige p.t. kører den kun med 30-40 kb på begge pc.er, så der er det lidt
svært at teste, da udbyderen må have problemer af en eller anden art
åbenbart.

Kurt

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-04-07 15:48

Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk> wrote:

<snip>

> [...]
> Lige p.t. kører den kun med 30-40 kb på begge pc.er, så der er det lidt
> svært at teste, da udbyderen må have problemer af en eller anden art

Prøv TDCs nyhedsserver med kun-tekst grupper (uden de binære grupper).

dtext.news.tele.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-04-07 17:27

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk> wrote:
>
> <snip>

> Prøv TDCs nyhedsserver med kun-tekst grupper (uden de binære grupper).
>
> dtext.news.tele.dk

Der kan jeg vel ikke downloade og se hastighed?
Men nu kan jeg se, at min udbyder virker med fuld hastighed igen, og igen
kan jeg se, at den ene pc henter med 450 kb, mens den anden svinger mellem
80 og 90. Mærkeligt! Jeg har selvfølgelig prøvet at lade den langsomme være
alene på, men stadig samme resultat.

Kurt

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-04-07 18:03

Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der kan jeg vel ikke downloade og se hastighed?

Se hastigheden? Det er sgu'da lige meget om du kan "se" - det væsentlige
er vel at hastigheden bliver størst. På kun-tekst serveren slipper du
for at dele båndbredde med alle dem der henter store grafikfile

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-04-07 18:44

Axel Hammerschmidt skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Se hastigheden? Det er sgu'da lige meget om du kan "se" - det
> væsentlige er vel at hastigheden bliver størst. På kun-tekst
> serveren slipper du for at dele båndbredde med alle dem der
> henter store grafikfile

men når der brug for den store hastighed, som her snakkes om, så
er det vel netop fordi, der hentes store binære filer og så
hjælper det jo ikke meget at teste på en tekst-server ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-04-07 19:17

Jan Vestergaard <jan@jve.invalid> wrote:

> men når der brug for den store hastighed, som her snakkes om, så
> er det vel netop fordi, der hentes store binære filer og så
> hjælper det jo ikke meget at teste på en tekst-server ?

Nej. Du har nok ret.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-04-07 01:28

> Nej. Du har nok ret.

Ja
Jeg prøvede så lige at lave nogle downloads fra alm. internetsteder, og det
giver samme resultat. Den ligger mellem 70 og 80.
For mig er det især uforståeligt, eftersom den ved hastighedstest jo godt
kan finde den fulde båndbredde.
Men sådan er der jo så meget.

Kurt

Fra : PerX ...

Dato : 13-05-07 13:52

In article <g11813hhj2r9sdgab24d0d26ijprmi8e63@hojmark.net>,
Asbjorn@Hojmark.ORG says...

> Windows XP? Settings > Network Connections > højreklik > Properties >
> Configure > Advanced og find speed & duplex. (Oversæt selv til dansk).

Og hvad hvis der ikke er noget som hedder speed og duplex?