Max memory size ?
Fra : Nospam3

Dato : 03-04-07 13:00

Det drejer sig om en ældre computer med dette bundkort:

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=116

Under main memory står der

Main Memory

· Support two 168-pin DIMM sockets.
· Support a maximum memory size of 256MB (64Mbit technology) or 512M

VIl det sige at der maks kan komme 2x256 mb eller 2x128 mb ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-04-07 16:21

On 3 Apr 2007 04:59:54 -0700, "Nospam3" <AJensen22@gmail.com> wrote:

> [...]
>· Support a maximum memory size of 256MB (64Mbit technology) or 512M
>

>VIl det sige at der maks kan komme 2x256 mb eller 2x128 mb ?

I følge manualen både og

http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Boards/Motherboards/MicroStar/MS6178/Manual/User%20Manual%206178c-.pdf

Køber du dobbeltsidet SD-RAM klarer den 2 x 256 MB, med enkeltsidet
SD-RAM klarer den kun kun 2 x 128 MB

RAM'en kan du f.eks finde her:

http://www.prcdata.dk/ny/ProdListe.asp?KategoriID=38&VaregruppeID=1

<mlr>

Fra : Nospam3

Dato : 03-04-07 20:03

Tak for hjælpen.

Jeg kan dog ikke se om den kører med pc100 eller pc133

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-04-07 20:11

On 3 Apr 2007 12:03:25 -0700, "Nospam3" <AJensen22@gmail.com> wrote:

>Jeg kan dog ikke se om den kører med pc100 eller pc133

Den bruger pc100, men det tror slet ikke du kan opdrive idag...

Så du kommer nok til at købe pc133

<mlr>

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 04-04-07 10:52

Michael Rasmussen wrote:

> Den bruger pc100, men det tror slet ikke du kan opdrive idag...
>
> Så du kommer nok til at købe pc133

det gør aldrig noget at købe hurtigere ram .. det er den anden vej det
kan gå galt :)

Dennis

Fra : Brian

Dato : 06-04-07 10:41

"Dennis Jakobsen" <brunis@[no-fucking-spam-please]bollektivet.dk> skrev i en
meddelelse news:46137548$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> det gør aldrig noget at købe hurtigere ram .. det er den anden vej det
> kan gå galt :)

Av, det kan blive en dyr fornøjelse at følge det råd!

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-04-07 11:44

On Fri, 6 Apr 2007 11:41:01 +0200, "Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote:

>Av, det kan blive en dyr fornøjelse at følge det råd!

Det tror jeg såmæn ikke...

Der produceres ikke længere de store mængder af SD-RAM, og det der
produceres er overvejende PC133.

Det betyder at PC100 RAM, hvis man altså kan finde det, ofte er noget
dyrere en tilsvarende PC133

<mlr>

Fra : Brian

Dato : 06-04-07 12:48

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg såmæn ikke...

Så må du tro om...

> Der produceres ikke længere de store mængder af SD-RAM, og det der
> produceres er overvejende PC133.
> Det betyder at PC100 RAM, hvis man altså kan finde det, ofte er noget
> dyrere en tilsvarende PC133

Helt sikkert, men hvad skal man med PC133 når bundkortet insisterer på
PC100? Der findes en del af disse bundkort, og selv med DDR RAM findes
problemet...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-04-07 13:18

On Fri, 6 Apr 2007 13:47:52 +0200, "Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote:

>Helt sikkert, men hvad skal man med PC133 når bundkortet insisterer på
>PC100? Der findes en del af disse bundkort, og selv med DDR RAM findes
>problemet...

DDR RAM skal jeg ikke udtale mig om, men jeg har nu aldrig oplevet
problemer ved at bruge PC133 RAM i et PC100 chipset/bundkort...

Derimod kan problematikken enkelt-sidet kontra dobbelt-sidet SD-RAM
nok give en grå hår før tiden...

<mlr>

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 04-04-07 10:51

Nospam3 wrote:
> [...]
> · Support a maximum memory size of 256MB (64Mbit technology) or 512M
>

> VIl det sige at der maks kan komme 2x256 mb eller 2x128 mb ?

2x128 ( ved 64Mbit chips ) og 2x256 ( ved =>128 Mbit chips )..

du vil kunne finde info om dine ram chips på producentens hjemmeside..

Dennis