Shutdown Windows server fra Linux?
Fra : News

Dato : 03-04-07 13:03

Er det muligt at lave en shutdown af sin Windows server, fra sin Linux
server?
Linux serveren køre ikke i AD men det gør Windows serveren.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 03-04-07 13:27

News skrev:
> Er det muligt at lave en shutdown af sin Windows server, fra sin Linux
> server?
> Linux serveren køre ikke i AD men det gør Windows serveren.

Hvis du har startet telnet-servicen på windows serveren kan du gøre det
den vej. Men ellers ved jeg ikke rigtigt.

/Andreas

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 03-04-07 15:57

On Tue, 2007-04-03 at 14:03 +0200, News wrote:
> Er det muligt at lave en shutdown af sin Windows server, fra sin Linux
> server?

En webserver, kan vel lukke maskinen ned.

Fra : News

Dato : 03-04-07 16:15

> Er det muligt at lave en shutdown af sin Windows server, fra sin Linux
> server?
> Linux serveren køre ikke i AD men det gør Windows serveren.

Jeg løste det på en anden og bedre måde. UPS programmet der køre på min
Linux er apcupsd og den findes også i en Win32 udgave, så det var jo
nærliggende at smide den på Windows og hente info over netværket. Nu vil jeg
så håbe på, at den laver shutdown 3 minutter før UPS'en dør

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-04-07 22:18

Andreas Lorensen <andlo@sodemark.dk> writes:

> Hvis du har startet telnet-servicen på windows serveren kan du gøre
> det den vej. Men ellers ved jeg ikke rigtigt.

Det har vist været nævnt herinde at der findes en ssh-server til
Windows. Kan man lukke Windows ned fra en kommandolinje var det jo en
oplagt mulighed (telnet er jo ret usikkert).
--
mvh Jes Vestervang @ Kubuntu 6.10