P5B Deluxe eller P5W Deluxe?
Fra : Hansen

Dato : 03-04-07 09:44

Hejsa!

Jeg har kig på et nyt bundkort, med det formål at jeg vil bygge en stille og
hurtig computer (vil vi ikke alle det
Jeg har sjusset mig frem til at CPU'en nok skal være en E6300 eller en
E6600, og så har jeg kigget på følgende bundkort:

Umiddelbart ser det ud til at de kan det samme og prisen er også den samme.
Så hvorfor skulle man vælge det ene frem for det andet? Og er det måske et
helt 3. bundkort der er bedre?

Det skal siges at jeg ingen planer har om at køre Vista og OC er ikke noget
jeg har prøvet, så det er ikke nogen kvalificerende faktor at det er nemt.

Jeg har tænkt mig at smide 2 GB ram i og et passivt kølet grafikkort og så
en Ninja køler.

/Hansen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-04-07 10:13

"Hansen" <bluesboys@-remove-this-hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> samme. Så hvorfor skulle man vælge det ene frem for det andet? Og er
> det måske et helt 3. bundkort der er bedre?

Hvor mener du at de er ens?

Det er 2 forskellige chipset (Det ene 975X det andet P965)
Der er forskel i antallet af IDE controllere
Det ene har Wifi

--
Bjarke Andersen

Fra : Hansen

Dato : 03-04-07 10:37

> Hvor mener du at de er ens?
>
> Det er 2 forskellige chipset (Det ene 975X det andet P965)

Ah det havde jeg ikke lige set. Kan man antage at 975X er bedre end 965?

> Der er forskel i antallet af IDE controllere

Det kan jeg ikke finde. Hvad er forskellen der?

> Det ene har Wifi

Hmm for mig ser det nemlig ud til at de begge har WiFi?

/Hansen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-04-07 23:53

> Ah det havde jeg ikke lige set. Kan man antage at 975X er bedre end 965?

http://shor.ter.dk/376678209

Eller søg med google.

> Det kan jeg ikke finde. Hvad er forskellen der?

Kig hos Asus istedet for edbpriser, konfigurationsmulighederne, samt større
antal diske.

http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=11&l3=248&model=1198&modelmenu=2

> Hmm for mig ser det nemlig ud til at de begge har WiFi?

Og hvor ser du så det? Hos Asus kan du se at P5B Deluxe ikke har Wifi.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hansen

Dato : 04-04-07 06:45

> http://shor.ter.dk/376678209
>
> Eller søg med google.

> Kig hos Asus istedet for edbpriser, konfigurationsmulighederne, samt
> [...]

Takker.

> Og hvor ser du så det? Hos Asus kan du se at P5B Deluxe ikke har Wifi.

Det ser jeg lige her:
Jeg antager at du ikke har kigget på linkene jeg sendte - men det ser nemlig
ud til at der er lavet en P5B med WiFi. Og så synes jeg nemlig de begynder
at ligne hinanden, og koster det samme. Derfor mit oprindelige spørgsmål.

Er de to bundkort praktisk taget ens mht performance, og skal valget så
gøres på baggrumd af de features de har, eller er der en reel forskel, der
gør det ene kort mere attraktivt end det andet?

/Hansen