hvordan renser man en cpu for pasta
Fra : Brian Olesen

Dato : 02-04-07 21:23

Hejsa
Som emnefeltet siger vil jeg gerne vide, hvordan den rigtige måde er at
rense en cpu for gammelt kølepasta?

Mvh. Brian

Fra : Max

Dato : 02-04-07 21:48

Hej Brian

> Som emnefeltet siger vil jeg gerne vide, hvordan den rigtige måde er
> at rense en cpu for gammelt kølepasta?

Vask den af med noget sprit.

--
Mvh Max

Fra : Peter

Dato : 02-04-07 21:49

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Som emnefeltet siger vil jeg gerne vide, hvordan den rigtige måde er at
> rense en cpu for gammelt kølepasta?
>
> Mvh. Brian

Om det er den rigtige måde at gøre det på, ved jeg ikke, men jeg plejer at
skrabe det værste af med en kniv og rense resten af med en sprit klud, og
alle CPU'er har overlevet indtil videre.

PeterB

Fra : Finn 3200

Dato : 02-04-07 21:55

... jeg ville bruge isopropylalkohol - kølepasta er
baseret på silikone og der er faktisk olier i sprit
(spray lidt sprit på et spejl og kør en finger igennem
se når spritet er fordampet)
mvh
Finn

Fra : Brian Olesen

Dato : 02-04-07 22:00

Hej alle
Ok kodeordet er vist sprit.

Tak skal I all have.

Mvh. brian

Fra : ShutEye

Dato : 02-04-07 22:13

> .. jeg ville bruge isopropylalkohol - kølepasta er
> baseret på silikone og der er faktisk olier i sprit
> (spray lidt sprit på et spejl og kør en finger igennem
> se når spritet er fordampet)

Hvad får man så at se?
Jeg mener ... der er pænt meget fedt på sådan en finger :)

Fra : Tonni Madsen

Dato : 03-04-07 06:39

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Hvad får man så at se?
> Jeg mener ... der er pænt meget fedt på sådan en finger :)

Det er korekt, men sprit fedter faktisk temmelig meget, det skal han ha ret
i (det er derfor fiberudstyr altid pudses med isopropylalkohol...)
Så det vil jeg også klart anbefale, og evt et plastikkort, eller pap istedet
for kniven, for ikke at ridse kernen, den skulle jo nødig blive mere ujevn
end den sikkert er i forvejen...

Tonni Madsen

Fra : ShutEye

Dato : 03-04-07 14:42

> [...]
> istedet for kniven, for ikke at ridse kernen, den skulle jo nødig blive
> mere ujevn end den sikkert er i forvejen...

Ok

Fra : Finn 3200

Dato : 03-04-07 20:52

... så kodeordet er altså ISOPROPYLALKOHOL