giver dynamisk metadata tag mening ?
Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 02-04-07 21:54

hej alle,

jeg håber der er nogle der er lidt klogere end mig på metadata tag der kan
hjælpe mig.

jeg kender en der har en webshop som han har spurgt mig om jeg vil ændre
lidt i.

han har bedt om at få det sådanne at metadata i toppen (altså dem som søge
maskinen finder siderne på) ændres dynamisk, alt efter hvilket menu punkt
man har valgt.

MEN kan det over hovet lade sig gøre ?
og giver det nogle mening, vil en søgemasiken over hovet finde de søge ord,
hvis siden er kodet sådanne at de først kommer frem når en bestemdt menu
punkt er vælgt?

håber der er nogle der kan hjælpe med ?

mvh Morten

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 03-04-07 09:34

Morten Dall Darmer wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> hvis siden er kodet sådanne at de først kommer frem når en bestemdt menu

Jo, det er sådan søgemaskiner kun kan virke: de følger alle de links du har på
alle sider og læser dermed også meta data (title, keywords, description,
o.a.).

//njh

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : belial

Dato : 08-04-07 12:49

> Jo, det er sådan søgemaskiner kun kan virke: de følger alle de links du
> har på
> alle sider og læser dermed også meta data (title, keywords, description,
> o.a.).

Google bruger IKKE keywords til noget ift. ranking/placering i søgeindekset,
så at bruge for meget krudt på det er spild af tid.