løkker
Fra : Henrik Woer

Dato : 02-04-07 20:31

Jeg er absolut nybegynder ud i ASP så jeg håber en haj vil hjælpe mig en
smule.

Jeg har en database med to tabeller
Den første tb tekst har felterne ID, Overskrift, Tekst
Den anden tb links har felterne ID, links, IDtekst.

På en aspside vil jeg gerne have vist Overskrift og tekst og de links der
knytter sig til den aktuelle tekst. Jeg går ud fra at jeg skal bruge en
løkke, men hvordan skal den se ud?

Henrik

Fra : Michael Zedeler

Dato : 02-04-07 22:03

Henrik Woer skrev:
> [...]
>
> På en aspside vil jeg gerne have vist Overskrift og tekst og de links der
> knytter sig til den aktuelle tekst. Jeg går ud fra at jeg skal bruge en

Du skal bruge en løkke, men først skal du hive data ud af databasen på
en fornuftig måde. Har du undersøgt om man kan benytte et join,d er gør det?

Mvh. Michael.