Access + PHP på UNIX
Fra : Anders Thingholm

Dato : 02-07-01 19:19

Hej

Kan det lade sig gøre at arbejde med en access database via PHP på et UNIX
hotel?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-07-01 19:35

On Mon, 2 Jul 2001 20:19:06 +0200, "Anders Thingholm"
<anders@thingholm.dk> wrote:

>Kan det lade sig gøre at arbejde med en access database via PHP på et UNIX
>hotel?

Jeg tvivler. Enten skal man bruge COM-adgang (hvilket ikke er muligt
under Unix, derudover ville der næppe være noget program at forbinde
til), eller også en passende ODBC-connect (hvilket igen ville kræve et
ODBC-link (og jeg tror ikke at der findes en Microsoft Access Driver
til diverse Unix-sjov)

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Frank Sørensen

Dato : 03-07-01 21:39

Anders Thingholm wrote:

> Hej
>
> Kan det lade sig gøre at arbejde med en access database via PHP på et UNIX
> hotel?

Tja, uden at have læst artiklen til ende, kunne den godt tænkes at komme med et bud på en løsning:

http://www.phpbuilder.com/columns/timuckun20001207.php3

Frank Sørensen