Delte filer imellem Vista og XP PC'er
Fra : Michael Ravn

Dato : 31-03-07 23:18

Er der nogen, som har fået ovenstående til at virke? Fra min
stationære PC med XP Home kan jeg godt se den bærbare med Vista Basic
- men jeg kan ikke det omvendte: Se den stationære PC med XP fra den
bærbare med Vista. Jeg har prøvet at slå Firewall fra begge PC'er og
jeg har også prøvet at installere følgende opdatering:
http://support.microsoft.com/kb/922120
Netværket hedder Workgroup på begge pc'er og jeg har prøvet efter alle
kunstens regler. Den bærbare anvender trådløst internet. Den
stationære er sat til samme trådløse router med almindeligt netkabel.
Michael Ravn

Fra : P V Jørgensen

Dato : 07-04-07 01:17

Jeg har akurat samme problem:( Surt, da printeren er tilsluttet den
stationære. Venter på en løsning,
Mvh
PV Jørgensen

Fra : P V Jørgensen

Dato : 09-04-07 00:32

Problemet er løst. det var Norton, der blokkerede.

PV Jørgensen

Fra : Michael Ravn

Dato : 09-04-07 10:08

Ok, det lyder godt. Men jeg bruger ikke Norton. Jeg bruger AVG
Antivirus.
Hvad gjorde du? Afinstallerede du Norton eller slog du det bare fra?
Jeg har prøvet at slå AVG fra - det hjælper ikke.

Fra : P V Jørgensen

Dato : 10-04-07 00:01

Når ret skal være ret, var det vist ikke norton, der var problemet, men
derimod TDC-sikkerhedspakke på XP-computeren. Det er lidt svært at afgøre,
når man har lavet flere ændringer samtidig.
Jeg har slået TDC-firewall fra og nøjes med XP-firewall - og så var der hul
igennem. Jeg lavede også et par ændringer i Nortons firewall.
Nu hvor det virker, er jeg ikke meget for at eksperimentere mere.

Fra : Michael Ravn

Dato : 10-04-07 06:14

Forståreligt!

On Tue, 10 Apr 2007 01:00:32 +0200, P V Jørgensen
<pvfjern@NIXprivat.dk> wrote:
>Nu hvor det virker, er jeg ikke meget for at eksperimentere mere.
>
>Mvh
>
>PV Jørgensen

Michael Ravn