delt printer igen! Nogen andre svar?
Fra : FRKJ

Dato : 31-03-07 13:46

Jeg har en delt internetforbindelse. En win98 og en winXP PC. På XP er
koblet en printer til parallelporten. Hvordan får jeg adgang til denne
printer fra win98 PC'en?
Det har virket men virker ikke mere??
Jeg kan pinge XPs IP adresse fra win98!

> Nej - det er ligegyldigt - en IP er en IP og dine PC'er er ligeglade med
> om de er dynamiske eller faste.
>
> Eneste fordel ved en fast er at den er nemmere at huske, hvis den skal
> bruges til f.x. en server - men serveren kører ligegodt på en fast og en
> dynamisk.
>
> Og det samme med printeren....
>
> Jan

Undskyld min uvidenhed men er det fordi man bruger et navn til at
identificere PC'en med istedet for selve IP adressen?

Fra : Max

Dato : 31-03-07 15:19

Hej

> Det har virket men virker ikke mere??

Har du delt printeren på netværket ?

--
Mvh Max

Fra : FRKJ

Dato : 31-03-07 16:15

> Har du delt printeren på netværket ?

Jeg har fulgt anvisningen på XP PC, skabt en netværks floppy som jeg har
sat i win98 PC og fulgt direktiver.

Fra : Max

Dato : 31-03-07 16:35

Hej

> jeg har sat i win98 PC og fulgt direktiver.

Gør det din printer til en delt enhed på nettet ?

--
Mvh Max

Fra : FRKJ

Dato : 31-03-07 16:55

> Gør det din printer til en delt enhed på nettet ?

Det mener jeg!

Fra : Allan

Dato : 31-03-07 17:31

"FRKJ" <none@whatsoever> skrev i en meddelelse

> Det mener jeg!

måske det lige var en ide at checke om den var delt :)

Fra : FRKJ

Dato : 31-03-07 21:33

> måske det lige var en ide at checke om den var delt :)

Printeren er delt!

Fra : Morten

Dato : 31-03-07 22:25

"FRKJ" <none@whatsoever> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Undskyld min uvidenhed men er det fordi man bruger et navn til at
> identificere PC'en med istedet for selve IP adressen?

kan du se xp pc'en fra din win 98.

Morten

Fra : FRKJ

Dato : 01-04-07 10:36

> kan du se xp pc'en fra din win 98.

Hej Morten!

Jeg er ikke nogen haj til det her, men jeg kan pinge XP'ens IP adresse?
Er der noget andet jeg skal prøve?

Fra : Morten

Dato : 01-04-07 18:34

> Hej Morten!
>
> Jeg er ikke nogen haj til det her, men jeg kan pinge XP'ens IP adresse?
> Er der noget andet jeg skal prøve?

Prøv højreklik på netværk og vælg søg efter computer, der skriver du navn på
xp maskinen og vælger søg. hvis den finder den dobbeltklikker på den og ser
om printeren ligger der.

Morten

Fra : FRKJ

Dato : 02-04-07 19:50

> Prøv højreklik på netværk og vælg søg efter computer, der skriver du navn
> på xp maskinen og vælger søg. hvis den finder den dobbeltklikker på den og
> ser om printeren ligger der.

Jeg kunne slet ikke se netværket! Men har nu fundet årsagen.
Jeg havde i sin tid givet win98 et windows password. Havde så opdaget på
et tidspunkt
at jeg ikke behøvede at skrive password men bare kunne trykke "cancel". Jeg
kunne så starte
win98 op men kom altså ikke på netværket?