Andet multimedie
bentjuul 3670
Købe en brugt CS2
Fra : Frandsen

Dato : 02-04-07 10:28

Hej gruppe

Jeg går og tænker på, at købe en brugt CS2, og ville i den forbindelse vide,
om der er nogle faldgrupper jeg skal være opmærksom på?

Jeg ved godt, at der selvfølgelig skal medfølge serie.nr, men skal
programmet registreres hos Adobe? Der er sikkert også nogle
opdateringer/patches - kan jeg hente dem?

På forhånd tak.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-04-07 13:44

Frandsen <a@b.c> wrote:

> [...]
> programmet registreres hos Adobe? Der er sikkert også nogle
> opdateringer/patches - kan jeg hente dem?

Du kan altid købe en brugt licens. Hvis sælgeren har registreret den,
kan man få overdragelsespapirer hos Adobe.

Hvis sælgeren _ikke_ har registreret den, er du fri til at registrere
den. Eller lade være.

I begge tilfælde kan du hente diverse/alle opdateringer.

Umiddelbart vil jeg dog tro, at det bliver vanskeligt at købe en brugt
CS2 licens lige for tiden, for den er jo ikke så forfærdelig gammel.

Hvis du overhovedet ingenting har, kan du sikkert _meget billigt_ finde
en gammel Photoshop-licens til et par hundrede eller fem, og fra den kan
du opgradere til hele CS-suiten.

Det skal dog være minimum Photoshop 5.5.

Held og lykke - det er en god måde at gøre det på, som privatmenneske.

M.

Fra : Hans

Dato : 02-04-07 13:49

"Morten Lind" <info@for-ogefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

CS2 skal 'afaktiveres' på den computer, den måtte være installeret på.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-04-07 14:07

Hans <hans@susaa.xx> wrote:

> "Morten Lind" <info@for-ogefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> vide,

> CS2 skal 'afaktiveres' på den computer, den måtte være installeret på.

Hvad, og under hvilke forudsætninger mener du med det?

M.

Fra : Hans

Dato : 02-04-07 14:32

> Hvad, og under hvilke forudsætninger mener du med det?

Man gør det modsatte af når man aktiverer: Frigør licensnummeret hos Adobe
og gør installationen til en 'demo'- eller tidsbegrænset version.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-04-07 15:41

Hans <hans@susaa.xx> wrote:

> [...]
> >
> Man gør det modsatte af når man aktiverer: Frigør licensnummeret hos Adobe
> og gør installationen til en 'demo'- eller tidsbegrænset version.

Hmm...det lyder lidt spøjst, men kan naturligvis være en ny måde at gøre
det på(?)

M.

Fra : Hans

Dato : 02-04-07 16:19

Adobe

> Hmm...det lyder lidt spøjst, men kan naturligvis være en ny måde at gøre
> det på(?)

Bekvem for ærlige mennesker. Muligvis upraktisk for plattenslagere.

Fra : Ricko.

Dato : 02-04-07 16:47

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
> på.

> Adobe

> Bekvem for ærlige mennesker. Muligvis upraktisk for plattenslagere.

Tror sku det er nemmere at være det du kalder plattenslager, for det er da
bare ind med den og så er den potte ude, bekvem for ærlige mennesker har den
sku aldrig været , men sådan er det jo , men sådan må vi ærlige jo lide, har
da prøvet begge dele så ved godt hvad jeg taler om .

Fra : Morten Lind

Dato : 02-04-07 16:52

Hans <hans@susaa.xx> wrote:

> Bekvem for ærlige mennesker. Muligvis upraktisk for plattenslagere.

Du har sikkert ret - jeg har fjorten Adobelicenser registreret, men jeg
har da aldrig skullet afindstallere noget. Og nogle af programmerne
ligger da på to maskiner - må de ikke det?

M.

Fra : Ricko.

Dato : 02-04-07 16:59

Og nogle af programmerne
> ligger da på to maskiner - må de ikke det?

Nej

Fra : Morten Lind

Dato : 02-04-07 17:37

Ricko. <Ricko@livsnyter.com> wrote:

> Og nogle af programmerne
>
> Nej

Tak

M.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-04-07 18:44

On Mon, 2 Apr 2007 17:58:51 +0200, "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> wrote:

> Og nogle af programmerne
>
>Nej

Det kommer an på hvordan. Klip fra licensbetingelserne:

2.4 Brug på bærbar Computer eller hjemme Computer. Den primære bruger af den
Computer, som Softwaren er installeret på, må installere yderligere én kopi af
Softwaren, som udelukkende er til hans eller hendes egen brug, enten på en
bærbar Computer eller på en Computer, der befinder sig i hans eller hendes hjem,
forudsat at Softwaren på den bærbare Computer eller hjemme Computeren ikke
anvendes samtidig med, at Softwaren anvendes på den primære Computer."

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Morten Lind

Dato : 02-04-07 18:58

Kurt Brixen <kurt_brixen@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> eller hendes hjem, forudsat at Softwaren på den bærbare Computer eller
> hjemme Computeren ikke anvendes samtidig med, at Softwaren anvendes på den

Godt, tak - så laver jeg ikke rod i takkelagen

M. -- [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]