Segolene klokker Royalt i det
Fra : Jesper

Dato : 26-03-07 21:51

Så har Segolene Royal igen været ude i spinatbedet: Denne gang udgiver
hun en bog hvor hun er overraskende positiv overfor Tyrkiesk
EU-medlemsskab. Hermed er hun i strid med ca. 80% af den franske
befolkning. Det må da være gefundes fressen for Sarkozy og Bayrou.

--
Jesper

Fra : Bertel Brander

Dato : 26-03-07 22:16

Jesper skrev:
> [...]
> EU-medlemsskab. Hermed er hun i strid med ca. 80% af den franske
> befolkning. Det må da være gefundes fressen for Sarkozy og Bayrou.

Skal politikere undlade at sige deres mening hvis den
er upopulær?
Eller har du en anden pointe med dit indlæg?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Jesper

Dato : 26-03-07 22:55

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Skal politikere undlade at sige deres mening hvis den
> er upopulær?
> Eller har du en anden pointe med dit indlæg?

Hvis du har en *meget* upopulær holdning, så er det nok ikke det
klogeste du kan gøre at udbasunere den umiddelbart før et valg. Dvs.
hvis du altså rent faktisk ønsker at blive valgt.
--
Jesper

Fra : Bertel Brander

Dato : 26-03-07 23:03

Jesper skrev:

> Hvis du har en *meget* upopulær holdning, så er det nok ikke det
> klogeste du kan gøre at udbasunere den umiddelbart før et valg. Dvs.
> hvis du altså rent faktisk ønsker at blive valgt.

Så det er bedre at lyve og blive valgt?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Jesper

Dato : 26-03-07 23:56

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Så det er bedre at lyve og blive valgt?

Hvis man vil frem med den slags, så var det måske klogt at komme med et
halvt år før valget og ikke få uger før. Timingen er ikke uvæsentlig.
--
Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-07 06:02

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Så det er bedre at lyve og blive valgt?

Næh, det er da demokratisk meget passende at hun kommer ud med det før
valget - så vælgerne kan stemme på en anden kandidat .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tveskaeg

Dato : 27-03-07 10:50

On Mon, 26 Mar 2007 23:16:15 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Skal politikere undlade at sige deres mening hvis den
>er upopulær?

Ja hvis de ønsker genvalg.

Husk f.eks Nyrops efterløns garanti som han brød knapt 14 dage efter
valget, hvis han havde talt sandheden under valgkampen havde vælgerne
jo haft mulighed for at fravælge ham og de var jo ikke meningen at de
skulle have den mulighed.

Så han løj og forrådte dem hvis interesser han hævdede at varetage.

Dermed sendte han S ud på en ørkenvandring der minumum vil vare 8 år
og som det ser ud nu, 12 år.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-07 06:02

> [...]
> EU-medlemsskab. Hermed er hun i strid med ca. 80% af den franske
> befolkning. Det må da være gefundes fressen for Sarkozy og Bayrou.

Jeg regner med Sarkozy som præsident - han vil som bekendt nedlægge veto
mod tyrkisk medlemskab.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 27-03-07 15:35

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg regner med Sarkozy som præsident - han vil som bekendt nedlægge veto
> mod tyrkisk medlemskab.

Hvis Sarkozy og Royal går videre til anden valgrunde (under forudsætning
af at ingen af kandidaterne får over 50% af stemmerne), så vil vælgerne
iflg. meningsmålinger foretrække Sarkozy. Hvis Bayrou går videre sammen
med Sarkozy, så vil vælgerne foretrække Bayrou.
--
Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-07 17:45

> [...]
> iflg. meningsmålinger foretrække Sarkozy. Hvis Bayrou går videre sammen
> med Sarkozy, så vil vælgerne foretrække Bayrou.

Den sidste opinionsmåling jeg har set sagde cirka {efter hukommelsen}:

Sarkozy: 30%
Royal : 25%
Bayrou : 19%

Her er der naturligvis tale om hvad folk vil stemme i første omgang.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 27-03-07 18:15

> [...]

> Royal : 25%
> Bayrou : 19%
>
> Her er der naturligvis tale om hvad folk vil stemme i første omgang.

Der er naturligvis også lavet undersøgelser der viser hvad folk vil
stemme i anden omgang, nemlig det jeg har nævnt.
--
Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-07 19:51

> Der er naturligvis også lavet undersøgelser der viser hvad folk vil
> stemme i anden omgang, nemlig det jeg har nævnt.

Og det er kombinationen af de to + Segolène Royals holdning til tyrkisk
medlemskab af EU der gør, at jeg regner med at Sarkozy bliver den næste
i Elysée Palæet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk