Paven kalder EU apostat
Fra : Martin

Dato : 24-03-07 21:07

Paven kritiserer i skarpe vendinger EU for at fornægte sine kristne
rødder:

"If on the 50th anniversary of the Treaty of Rome the governments of
the union want to get closer to their citizens, how can they exclude
an element as essential to the identity of Europe as Christianity, in
which the vast majority of its people continue to identify," he said.

"Does not this unique form of apostasy of itself, even before God,
lead it (Europe) to doubt its very identity?"

"A community that builds itself without respecting the true dignity of
the human being, forgetting that each person is created in the image
of God, ends up doing good for no one,"

Doing good for no one...

Godt sagt om den moderne selvfede overklasse af "velmener-
kosmopolitter".

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-07 07:14

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
> of God, ends up doing good for no one,"
>

> Doing good for no one...
>
> Godt sagt om den moderne selvfede overklasse af "velmener-

Ja, jeg mener at en sådan traktat skal nævne Europas »judeo-kristne
arv«. Men det bryder tilhængerne af »Eurabia-visionen« sig jo ikke om,
og det ville jo også udelukke et tyrkisk medlemskab af EU.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-03-07 18:04

On Sun, 25 Mar 2007 08:13:45 +0200, Per Rønne skrev:

> Ja, jeg mener at en sådan traktat skal nævne Europas »judeo-kristne
> arv«.

Det gamle testamentes gebrækkeligheder, er der nok ikke så
mange, der vil have skrevet ind i traktaten. Lad os endelig
også holde NT-fantasierne udenfor og i stedet bygge traktaten
på en noget mere moderne viden. Allerhelst undlader vi helt og
aldeles en sådan traktat om, hvad der skulle være Europas
"arv".

Lad det være op til folk selv, hvad de ser som deres arv.
Paven har intet at fortælle mig om min historiske arv.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-07 18:10

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>
> Lad det være op til folk selv, hvad de ser som deres arv.
> Paven har intet at fortælle mig om min historiske arv.

Ja, den kulturløse har ingen historie. Prøv du lige at kigge på
freskerne i Det sixtinske Kapel, hvis du vil vide noget om vor
judeokristne arv.

<http://www.wga.hu/frames-e.html?/html/m/michelan/3sistina/index.html>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-03-07 20:00

On Sun, 25 Mar 2007 19:09:38 +0200, Per Rønne skrev:

> Ja, den kulturløse har ingen historie.

Det får mig til at tænke på dig. Du har jo aldrig nogensinde
stået ved noget af det der, "judeokristne", du ellers har
snakket døre op og stolpe ned om.

Men lad os da benytte lejligheden til at chekke efter. Hvor
står du i forhold til GTs syn på sodomi? Er det en "arv", du
meget gerne vil have traktatfæstet?

> Prøv du lige at kigge på
> freskerne i Det sixtinske Kapel, hvis du vil vide noget om vor
> judeokristne arv.

Og?

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-07 21:00

> [...]

> Men lad os da benytte lejligheden til at chekke efter. Hvor
> står du i forhold til GTs syn på sodomi? Er det en "arv", du

Sodomi, der på dansk hentyder til seksuelle forhold mellem mennesker og
dyr? Jeg er ikke tilhænger af Moseloven som del af europæisk ret.

Når jeg nævner vor judeokristne arv er det på linie med den arv fra
vikingerne, som vi som nordboere også bærer rundt med. Det er heller
ikke det samme som en opfordring til igen at blote, eller begynde på
erobringsforsøg af England.

> Og?

Ja, den fattede du åbenbart ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-03-07 22:13

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> på en noget mere moderne viden. Allerhelst undlader vi helt og
> aldeles en sådan traktat om, hvad der skulle være Europas

Gå lige ind og se "300" først, min dreng...

Anders Peter Johnsen

Fra : Anglachel

Dato : 25-03-07 18:22

> [...]
> arv«. Men det bryder tilhængerne af »Eurabia-visionen« sig jo ikke om,
> og det ville jo også udelukke et tyrkisk medlemskab af EU.

meh, jeg vil helst have, at EU er for alle europæere, også de fuldstændigt
gudsløse som mig.

--

Last Coward on Earth - Virgin in Horror

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-07 18:46

"Anglachel" <rune_[nospam]aagaard@yahoo.com> wrote:

> meh, jeg vil helst have, at EU er for alle europæere, også de fuldstændigt
> gudsløse som mig.

At nævne Europas judeokristne arv er hverken at udelukke ateister eller
hedninge der blòter til Odhin og Thor - eller for den sags skyld at
ville give Kirken eller Paven magt.

Men blot at gøre opmærksom på noget, der burde være en selvfølge.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anglachel

Dato : 25-03-07 19:30

> [...]
> ville give Kirken eller Paven magt.
>
> Men blot at gøre opmærksom på noget, der burde være en selvfølge.

Hvis det er så betydningsløst, hvorfor så have det med i det hele taget?
--

Last Coward on Earth - Virgin in Horror

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-07 20:01

Fra : Martin

Dato : 25-03-07 14:01

On 25 Mar., 08:13, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Ja, jeg mener at en sådan traktat skal nævne Europas »judeo-kristne
> arv«. Men det bryder tilhængerne af »Eurabia-visionen« sig jo ikke om,
> og det ville jo også udelukke et tyrkisk medlemskab af EU.

Hvorfor ville det det? (ikke at jeg ønsker dem ind).

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-07 15:21

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Hvorfor ville det det? (ikke at jeg ønsker dem ind).

Tyrkerne udgør jo mildest talt ikke en del af den judeo-kristne
civilisation. Tværtimod udryddede de den efter bedste emner i det
Østrom, de erobrede og ødelagde.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-03-07 15:30

"Per Rønne" wrote:

> Tyrkerne udgør jo mildest talt ikke en del af den judeo-kristne
> civilisation. Tværtimod udryddede de den efter bedste emner i det
> Østrom, de erobrede og ødelagde.

Tjah: Hvis nogen nogensinde skulle have mig til at besøge en moske, så ville
det bærende argument da også udelukkende være at jeg måtte få lov til med
egne øjne at skue dette skønne syn:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Christ_Hagia_Sofia.jpg

Anders Peter Johnsen

Fra : Martin

Dato : 25-03-07 16:02

On 25 Mar., 16:21, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Tyrkerne udgør jo mildest talt ikke en del af den judeo-kristne
> civilisation. Tværtimod udryddede de den efter bedste emner i det
> Østrom, de erobrede og ødelagde.

Jeg efterlyste et juridisk/teknisk svar.
Jeg kan jo fx godt værdsætte den judeo-kristne kulturarv, som den
fremstår i dag, uden at være kristen.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-07 16:13

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Jeg efterlyste et juridisk/teknisk svar.
> Jeg kan jo fx godt værdsætte den judeo-kristne kulturarv, som den
> fremstår i dag, uden at være kristen.

Ja, men det centrale i dette er at islam ikke er en del af den
europæiske civilisation, der bygger på fusionen mellem den
græsk-romerske civilisation, og den judeokristne arv.

Helt centralt skelner islam ikke mellem hvad der er kejserens, og hvad
der er Guds.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 25-03-07 16:20

On 25 Mar., 17:13, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
> græsk-romerske civilisation, og den judeokristne arv.
>
> Helt centralt skelner islam ikke mellem hvad der er kejserens, og hvad

Men hvis de ikke skelner mellem dette, er det da under alle
omstændigheder meningsløst for fx nordkyprioterne at søge om
tilslutning.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-07 18:03

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Men hvis de ikke skelner mellem dette, er det da under alle
> omstændigheder meningsløst for fx nordkyprioterne at søge om
> tilslutning.

Det nordlige Cypern er i international optik en del af Republikken
Cypern, som er medlem af EU. Området er blot i dag besat af Tyrkiet.

Nedlægges denne ulovlige statsdannelse, og genforenes øen således,
bliver Nordcypern automatisk EU-medlem. Faktisk er det i dag muligt for
etnisk tyrkiske nordcypriotere at krydse våbenstilstandslinien, henvende
sig til de cypriotiske myndigheder, og her få et cypriotisk EU-pas - der
giver fulde muligheder for at migrere til eksempelvis Danmark.

Jeg går ud fra at de skal kunne bevise, at de er cypriotiske borgere, og
ikke er indvandret ulovligt fra Tyrkiet.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 25-03-07 19:07

On 25 Mar., 19:09, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Ja, den kulturløse har ingen historie. Prøv du lige at kigge på
> freskerne i Det sixtinske Kapel, hvis du vil vide noget om vor
> judeokristne arv.

Folk skal naturligvis i et frit land kunne bekende sig til en
kulturløs kultur (hvis det da ikke er katakrese ;)

Men de kan ikke i dybere forstand frasige sig den kristne arv!

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-07 20:01

Martin <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Folk skal naturligvis i et frit land kunne bekende sig til en
> kulturløs kultur (hvis det da ikke er katakrese ;)
>
> Men de kan ikke i dybere forstand frasige sig den kristne arv!

I realiteten: Nej. Medmindre du følger eksempelvis René Pedersen og
bliver imam ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-03-07 22:27

"Per Rønne" wrote:

> I realiteten: Nej. Medmindre du følger eksempelvis René Pedersen og
> bliver imam ...

Er det mon Reino "Abdul Wahid" Pedersen, du her tænker på?

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-07 06:00

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Er det mon Reino "Abdul Wahid" Pedersen, du her tænker på?

Ja.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-03-07 20:02

On 25 Mar 2007 11:06:33 -0700, Martin skrev:

> Folk skal naturligvis i et frit land kunne bekende sig til en
> kulturløs kultur (hvis det da ikke er katakrese ;)
>
> Men de kan ikke i dybere forstand frasige sig den kristne arv!

Sagtens. I et frit land kan man netop frasige sig enhver arv.
Eller måske skal "frit land" ikke forståes så dybt?

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Martin

Dato : 25-03-07 20:18

On 25 Mar., 21:01, Henrik Svendsen <HrSvend...@msn.com> wrote:

> Sagtens. I et frit land kan man netop frasige sig enhver arv.
> Eller måske skal "frit land" ikke forståes så dybt?

Kierkegaard sukkede over at folk krævede ytringsfrihed, når de havde
tankefrihed.
Jeg sukker over folk der tror at tankefrihed kan gives ved et
statsligt dekret ;-(

Mvh
Martin

Fra : Bruno Christensen

Dato : 25-03-07 12:52

On 24 Mar 2007 13:06:59 -0700, Martin wrote:

> [...]
> of God, ends up doing good for no one,"
>

> Doing good for no one...
>
> Godt sagt om den moderne selvfede overklasse af "velmener-

Jeg ville have troet at paven udtalte sig på latin, og med en
oversættelse til diverse sprog herunder dansk

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Martin

Dato : 26-03-07 13:49

On 25 Mar., 13:52, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:

> Jeg ville have troet at paven udtalte sig på latin, og med en
> oversættelse til diverse sprog herunder dansk

Latin?? ))))))

Hvorfor finder du ikke selv originalen i stedet for at dumme dig?

Se, in occasione del 50.mo dei Trattati di Roma, i Governi dell'Unione
desiderano "avvicinarsi" ai loro cittadini, come potrebbero escludere
un elemento essenziale dell'identità europea qual è il Cristianesimo,
in cui una vasta maggioranza di loro continua ad identificarsi?

Questa singolare forma di "apostasia" da se stessa, prima ancora che
da Dio, non la induce forse a dubitare della sua stessa identità?

Una comunità che si costruisce senza rispettare l'autentica dignità
dell'essere umano, dimenticando che ogni persona è creata ad immagine
di Dio, finisce per non fare il bene di nessuno.

Læs hele budskabet her:
http://212.77.1.245/news_services/bulletin/news/19902.php?index=19902&po_date=24.03.2007&lang=en

Mvh
Martin

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-03-07 17:22

On 26 Mar 2007 05:48:34 -0700, Martin wrote:

> Latin?? ))))))
>
> Hvorfor finder du ikke selv originalen i stedet for at dumme dig?

Dovenskab, du vidste jo åbenbart hvor originalen var.

Tak.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen